Tappar mycket hår, vad göra?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
UrbanTiger skrev:
Klipper naglarna :va
Dom slits ju ner per automatik när man krälar hem i rännstenen :fyllisar :rullandeu

Du e en spammer.
Får du ont i knogarna med när du går - nykter?

Har hört något om att det kan vara fel på bukspottkörteln när man bl a tappar hår.
Kanske du borde kolla men det bästa är nog som de flesta har sagt innan att uppsöka läkare.

UrbanTiger skrev:
Vad är det för fel på äggula nu då, vaavaavaa :4skrika
Inget fel med ägg!! Det går lika bra med en Carlsberg :tummenupp Gör det själv en gång i halv året och får så mycket beröm när jag går till min frissa :banana

MBGIRL skrev:
Har hört något om att det kan vara fel på bukspottkörteln när man bl a tappar hår.
Kanske du borde kolla men det bästa är nog som de flesta har sagt innan att uppsöka läkare.

Man kan ha fel på sköldkörteln oxå. Jag har tagit prover för att kolla om jag hade nåt fel på den eftersom jag tappar hår.

Och nu väntar jag på att få göra en gastroskopi. Få en slang med en kamera på ner i magen. Det är så äckligt. Gör så ont i halsen. Och det känns som att man ska spy... :zpy
Allt dettta bara för att jag tappar mycket hår! Hoppas bara att jag inte har nåt ärftligt fel. I magen. Som gör att kroppen inte tar upp vitaminerna som den ska... :näsblod

// Lena

Last edited:
Lilla_Tingeling skrev:
Man kan ha fel på sköldkörteln oxå. Jag har tagit prover för att kolla om jag hade nåt fel på den eftersom jag tappar hår.
Var till sjukhuset idag och gjorde en rektoskopi. Förnedrande att få en kamera uppkörd i arslet. Inte fan va det skönt inte... :död :arsele
Och nu väntar jag på att få göra en gastroskopi. Få en slang med en kamera på ner i magen. Det är så äckligt. Gör så ont i halsen. Och det känns som att man ska spy... :zpy
Allt dettta bara för att jag tappar mycket hår! Hoppas bara att jag inte har nåt ärftligt fel. I magen. Som gör att kroppen inte tar upp vitaminerna som den ska... :näsblod

// Lena

Det handlar inte alltid om vitaminerna...
... men asså, att berätta en sån sak liksom :hihi jaja....

H4 skrev:
På senaste tiden har jag tappat mycket hår och jag har inte en aning varför. Slutat med all skit i håret om det hjälper något. Är väldigt ung, 16 år... så något är inte om det ska.

Vad kan det vara?

Hur gick det med håret? När jag var runt 16 så drabbades jag av ungefär något liknande, det man kallar Alopecia areata, "Fläckvis håravfall" på Svenska. Kan ibland pågå en period, sedan växer det normalt, eller så kan det som i mitt fall sluta med att man inte har något hår alls kvar efter några år.... :gnissla http://www.ltkronoberg.se/clv/hud/hudsjukd/haravfall.htm

Hoppas du får det att växa igen, är ju alltid kunna fixa med frisyren, men å tredje sidan så trivs jag numera med att det är som det är, ingen i hjälmen ihoptryckt frisyr, frisörkostnaden per år är 0 kronor :) Har nu blivit lite till åren, typ 40... och tröstar mig med att jag antagligen nu, utan Alopecia areata, hade varit lika halvflintis mitt på skallen som både min far och farfar var vid den åldern, då är det bättre med inget alls....

/B

Här är en kille som verkar ha fått till det :näsblod

Bifogat

• ugly6.jpg
    ugly6.jpg
    19.6 KB · Visningar: 50
HönaPower skrev:
Överkamning är ju billigt & bra annars...

Jupp, funkar säkert finfint om man är en 50-årig gubbe med åldersflint, men knappast det tips den här grabben vill ha...

/B

FUBAR skrev:
Här är en kille som verkar ha fått till det :näsblod

Jo, är väl typiskt folk från värstkusten, man ska alltid skoja till det... :smasha

Grabben är orolig, ge honom en break, kommit en hel del goda råd osv hittils, låt det stanna vid det, så blir det säkert bra!

/B

Att tappa håret efter 30 är väl en sak man som man kan ta, men att göra det vid 16 års ålder kan inte vara roligt. Sök läkarhjälp.

Blip skrev:
Att tappa håret efter 30 är väl en sak man som man kan ta, men att göra det vid 16 års ålder kan inte vara roligt. Sök läkarhjälp.

Nä, det var inte roligt, men vad skulle man göra, Karlssons klister? Och av vad jag förstod då, och ännu idag, så är det inte mycket läkarna kan göra vad det gäller "fläckvis håravfall", slutar antingen med att problemet går över av sig själv efter ett tag, eller att man är väldigt hårlös. Relativt OK om man är kille, men lider djupt med tjejer som drabbats av det.

/B

benkar skrev:
Jo, är väl typiskt folk från värstkusten, man ska alltid skoja till det... :smasha

Grabben är orolig, ge honom en break, kommit en hel del goda råd osv hittils, låt det stanna vid det, så blir det säkert bra!

/B
Apapapp inte dra alla över en kant :fatta! :pannkyss

Runka för mkt gör att du får mindra hår på huvudet och mer hår i händerna.

Om man har anlag för att tappa håret så börjar det i 20-25års åldern men för en del (bla en kille i min klass i gymnasiet) började det redan i 17års åldern.
Min panna började krypa upp när jag var 21, farsan har kalufs MEN min farmorsfar har samma frissa som jag. lustigt nog är jag väldigt lik honom till utseende oxå... Jag får trösta mig med att den gubben var smart och företagssam och förhoppningsvis fick jag även några såna gener...

Inte mycket att göra åt det om man inte vill hålla på att smörja in hårbotten med regain (eller vad det nu heter) och det är något man hela tiden måste fortsätta med för annas sätter flinten igång igen... (har själv inte provat)

I mitt fall växer naglar och hår väldigt fort men tyvärr inte på rätt ställen.
Jag brukar säga att pannan krupit upp på huvet och frisyren ner i nacken och på ryggen...

Tyvärr så får man mindre brudar när man ung (typ egen erf.) MEN när man blir äldre blir ju även kärringarna äldre och mindre kräsna och då går man hem med comviq-frissa för dom tycker det är manligt...

Senaste gången jag var och klippte mig hos en frisör, 1997, så fick jag "pensionärsrabatt" :(

Jag tänker inte på det alls faktiskt. (förräns nu)
Sen är det otroligt praktiskt med snaggat när man använder hjälm ofta - undrar hur många det är som slutar åka mc för att hjälmen sabbar frisyren. Man ser ju många som håller på o duttar med håret när de tagit av hjälmen...

benkar skrev:
Nä, det var inte roligt, men vad skulle man göra, Karlssons klister? Och av vad jag förstod då, och ännu idag, så är det inte mycket läkarna kan göra vad det gäller "fläckvis håravfall", slutar antingen med att problemet går över av sig själv efter ett tag, eller att man är väldigt hårlös. Relativt OK om man är kille, men lider djupt med tjejer som drabbats av det.

/B

Ja det där är något jag lagt märke till. Det känns som att det är fler kvinnor idag med begynnande håravfall som man ser.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back