Tappat suget

Fist Woman

Guest
Patetiskt

Vilket trams!
Så här är livet, studier,jobb, förhållanden, stora investeringar som hus och bilar och barn gör att man får anpassa sitt motorcykelliv efter sin livssituation och skall man hårddra det hela så är det så enkelt som att är man intresserad eller inte.
Passar det inte i din livssituation att åka hoj nu så är det bara så. Det behöver inte innebära att du inte kommer att ångra dig.

Den kloke är alltid tvivlande, det är bara dårar som är säkra på sin sak!
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Håller med de andra, Jag jobbar som ett as jag med för att få råd med allt. Visst fan suger det skit! men jag har jobbat i över 1 år för allt som ingår i det underbara hoj "paketet" (körlektioner, uppskrivning, uppkörning, hoj, försäkring) har bara de utvändiga skydden & uppkörning kvar sen är det klart!
:Bugar
23 år och har betalat allt själv.

Jag vet att många andra har/är i din situation och mår precis lika mkt skit vissa dagar. Det är bara din vilja av hur mkt du vill ha kvar din hoj och köra.

Om du mår skit så give me a PM så ska jag berätta att du inte är ensam om detta :)

/Regards Cel
 

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Ort
GÖTEBORG
Hoj
525 + pitpro 125cc
marandy skrev:
Alt. 1.
Lämnas tillbaka i så fall, köpt av en kompis pappa, ej betald.
Vill inte ha någon annan hoj.. :S Har fastnat..

Alt. 2.
Värmeslag, jag fryser! :p Helt ärligt, jag vill verkligen inte sluta, men jag orkar inte med alla motgångar.
omen allvarligt talat nu, rannsaka dig själv!
 
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda XL600R -83
marandy skrev:
Vill inte ha någon annan hoj.. :S Har fastnat..

Lyssna på dig själv!
Den som har tröttnat, tvekar inte att sälja hojjen :rofl

Bry dig inte, ibland kommer man i svackor....
Titta på alla återfallsknuttar, de flesta har haft svackor på flera år och sedan
bara fått för sig att börja igen :)
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
håller med dom som säger att hojen är för dyr,kostar dom för mycket pengar lessnar man lättare...

hoppas suget kommer åter........
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
-dB_mike skrev:
vågar man fråga vad du jobbar med?

Jag gissar på kyrkovaktmästare eller testförare åt Ducati.

:D

Kom igen nu tjejen! Jobbet ska inte vara kul! Det är endast ett fåtal människor som jobbar med det de tycker är roligt. Rallyförare och sånt. Vi normala människor sitter på jobbet 7-16 och längtar till kvällen då vi kan åka runt med polarna på hojarna!

"pulla yourself together fan!"
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
marandy skrev:
Jag kan inte hjälpa det, mitt sommarjobb som skulle hjälpa mej att avbetala duccen är så dött, så nu har jag till och med tappat suget på hoj. The bikelife is over for me...

Sviker gänget nu.. :S

Det låter ju inte alls kul.
Om du ändå vill ge det en chans till, så köp den här boken, och se sen till att åka på någon bankörning så snart som möjligt. Även om du kanske inte har ambitioner att lägga snabba varv så kommer du att hitta nya dimensioner av körningen. :tummenupp
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Att ha en hoj för 60 loppor när man är 18 år gammal...
...o klaga över att den den är för dyr låter lagom patetiskt.


55-55981896255.jpg
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
marandy skrev:
Jag kan inte hjälpa det, mitt sommarjobb som skulle hjälpa mej att avbetala duccen är så dött, så nu har jag till och med tappat suget på hoj. The bikelife is over for me...

Sviker gänget nu.. :S
Lägg av för fan! :4skrika :7peta :fatta!
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
NoicE skrev:
Att ha en hoj för 60 loppor när man är 18 år gammal...
...o klaga över att den den är för dyr låter lagom patetiskt.

Ja, faktiskt. Som 18-åring kan man klara sig med betydligt billigare maskiner.
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
PacMan skrev:
Ja, faktiskt. Som 18-åring kan man klara sig med betydligt billigare maskiner.

:fakta

Jag körde 125a först, sålde den på våren, tog kortet för mellan på sommaren, sen tänkta ja fan skita i att köpa hoj, MEN, det gick fan inte att låta bli, det är för roligt att åka hoj.. :tungan

men ett tipps är ju att skaffa en billigare hoj, varför inte en FZR 600? :tummenupp :rolleyes:

sen om ja inte fattat fel så har du kvar 125an oxå, sälj den å köp mellanhojen för de pengarna. :)

Ge inte upp nu, det är inte så långt kvar till de där härliga dagarna på hojen!! :wiggle
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Orkar inte svara på var och ett, tar ett sammandrag här. klart det hade varit vettigare att skaffa en billigare hoj, det fattar ju vem som helst, men är man fast så är man. Det är precis som om din flickvän råkar bo 20 mil bort, så tar vi en annan som bor närmre trots kärlek osv.
Jag kan väl visst köpa en billigare hoj, men då kommer det kännas som om jag kör den bara för att jag måste. Och neej, inte FZR!
Jo, jobbar som kyrkogårsvaktmästare, vilketjag inte ens får egentligen pga skador i nacke och rygg. Så jag svimmar och har konstant ont i huvudet, ryggen och nacken pga jobbet, och allt detta bara för en hoj.. Jag får se hur jag gör, kanske blir det hoj, kanske inte. Slutdiskuterat, för nu börjar jag surna till.. :S
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Antingen tar man väl att det kostar eller så skaffar man en billig hobby som stickning eller svampplockning. Det är inte bara dyrt för dig utan för alla, tror det är få 18-åringar som har ansett sig tvungna att ha en hoj för 50 lax, min 18-årshoj var värd en tiondel av det.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Startar man en tråd på ett hojforum, om att man tänker lägga av med att åka hoj så får man nog vara beredd på lite mothugg. :rolleyes:
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
OLJEKYLD GSXR skrev:
Antingen tar man väl att det kostar eller så skaffar man en billig hobby som stickning eller svampplockning. Det är inte bara dyrt för dig utan för alla, tror det är få 18-åringar som har ansett sig tvungna att ha en hoj för 50 lax, min 18-årshoj var värd en tiondel av det.

Amen! :tummenupp

Ibland måste man helt enkelt modifiera sina drömmar en aning så att de fungerar i verkligheten - om man inte vill att de bara skall fortsätta vara drömmar. Vill man köra hoj så är det för de flesta 18-åringar inget problem. Om hojen däremot måste vara en specifik (och dyr) hoj så gör man det inte lätt för sig.
Marandy, jag lovar dig att du kan ha ganska precis lika kul på en billigare hoj som på din 750. Dessutom blir din depression inte lika djup den dagen du tappar hojen. :tummenupp
Släpp fixeringen och kom igen och kör (en annan) hoj istället, det kommer garanterat att göra dig glad och harmonisk igen!
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
PacMan skrev:
Startar man en tråd på ett hojforum, om att man tänker lägga av med att åka hoj så får man nog vara beredd på lite mothugg. :rolleyes:

Haha jo, det är jag väl medveten om! :p
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
69:an skrev:
Amen! :tummenupp

Ibland måste man helt enkelt modifiera sina drömmar en aning så att de fungerar i verkligheten - om man inte vill att de bara skall fortsätta vara drömmar. Vill man köra hoj så är det för de flesta 18-åringar inget problem. Om hojen däremot måste vara en specifik (och dyr) hoj så gör man det inte lätt för sig.
Marandy, jag lovar dig att du kan ha ganska precis lika kul på en billigare hoj som på din 750. Dessutom blir din depression inte lika djup den dagen du tappar hojen. :tummenupp
Släpp fixeringen och kom igen och kör (en annan) hoj istället, det kommer garanterat att göra dig glad och harmonisk igen!


Mm jo.. Antagligen.. haha nej. Där med tappandet har ju en äldre hoj en klart fördel! :tummenupp
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
OLJEKYLD GSXR skrev:
Antingen tar man väl att det kostar eller så skaffar man en billig hobby som stickning eller svampplockning. Det är inte bara dyrt för dig utan för alla, tror det är få 18-åringar som har ansett sig tvungna att ha en hoj för 50 lax, min 18-årshoj var värd en tiondel av det.


:mattias



Vill minnas att du skrev en gång, "jag kør hellre cb250 än inte alls"
och det gør nog fan jag också :yoparty

min 18års hoj kostade väl ca 15 loppor, jag hade roligt + pengar øver till att åka på hojsemester :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top