Tappat suget

Jokela

Guest
Äh tappa suget gör jag varje säsong...håller på att sälja min nuvarande båge.
Detta var det sista försöket till gatkörning...eller inte...JO! ...fan :tomten
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
NoicE skrev:
:mattias



Vill minnas att du skrev en gång, "jag kør hellre cb250 än inte alls"
och det gør nog fan jag också :yoparty

Japp, det skrev jag och det står jag för fortfarande :tuttar Jag känner att antingen är man intesserad av hojåka och hojar eller så är man enbart intreserad av en viss typ av hojar.
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
OLJEKYLD GSXR skrev:
Japp, det skrev jag och det står jag för fortfarande :tuttar Jag känner att antingen är man intesserad av hojåka och hojar eller så är man enbart intreserad av en viss typ av hojar.


Jag älskar motorcyklar :kär
Så sant det du säger, har man kärleken till vind i håret så spelar det ingen roll.
Har man kärlek till avundsjuka blickar eller att polarna blir impade, då kan man
ju lika gärna køpa nått annat bling'igt...
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
marandy skrev:
Orkar inte svara på var och ett, tar ett sammandrag här. klart det hade varit vettigare att skaffa en billigare hoj, det fattar ju vem som helst, men är man fast så är man. Det är precis som om din flickvän råkar bo 20 mil bort, så tar vi en annan som bor närmre trots kärlek osv.
Jag kan väl visst köpa en billigare hoj, men då kommer det kännas som om jag kör den bara för att jag måste. Och neej, inte FZR!
Jo, jobbar som kyrkogårsvaktmästare, vilketjag inte ens får egentligen pga skador i nacke och rygg. Så jag svimmar och har konstant ont i huvudet, ryggen och nacken pga jobbet, och allt detta bara för en hoj.. Jag får se hur jag gör, kanske blir det hoj, kanske inte. Slutdiskuterat, för nu börjar jag surna till.. :S

Om du inte får jobba som kyrkogårdsvaktmästare på grund av skador i nacke och rygg ska du kanske inte köra hoj heller. Och om det var så lätt att få nog av hojägande så var det antagligen inte din grej från början. Sälj skiten.
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
marandy skrev:
Jag kan inte hjälpa det, mitt sommarjobb som skulle hjälpa mej att avbetala duccen är så dött, så nu har jag till och med tappat suget på hoj. The bikelife is over for me...

Sviker gänget nu.. :S

Sommarjobb hit och dit kyrkovaktmästare låter fan bättre än mitt iaf.! Sitter inne på en verkstad och skruvar i 30-32 graders värme. En enhet tar drygt 1minut att göra (på de flesta förmontagen vi gör) tänk dig att sitta och göra det 8 timmar på en dag det blir drygt 60*8 = 480st säg att 100 faller bort då har vi ändå 380 kvar varav det kanske är 8 skruvar på varje = 3040 skruvar = en skruv var 10:e sekund drygt :huvet

Kört där i 3år nu för att kunna finansiera mc-kort, bil-kort och inte minst mc och skyddskläder. Nu slutar jag där om en vecka och då har jag min gula sv650s med högdraget avgassystem i garaget. Det har fan varit värt varenda sekund nu i efterhand även om det har varit tungt som fan att gå upp klockan 4.45 vissa mornar och på grund av det inte kunna umgås med kompisar på kvällarna :3freak
 

Nero_jkpg

större,snyggare,starkare. .MC:n alltså :)
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Örebro
Hoj
GSX-R 750
Hej där tråkigt med tappat intresse men undrar vad du ska ha för Duccen ?
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Känner igen det där med att ekonomin tär på suget :(

Student och sitter med både hoj, bil & lägenhet. För att finansiera detta har jag 2 extrajobb + sommarjobb.
Som det känns nu kan jag inte va utan bil, men eftersom jag har den hoj jag verkligeh vill ha är jag inte säker på att jag klarar av att göra mej av med den heller.

Tycker du ska göra som du känner...du är ju inte gammal så om hojandet verkligen är nåt för dej finns ju all tid i världen att ta tag i det om ett par år igen när ekonomin är bättre! :tummenupp
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
anja skrev:
Om du inte får jobba som kyrkogårdsvaktmästare på grund av skador i nacke och rygg ska du kanske inte köra hoj heller. Och om det var så lätt att få nog av hojägande så var det antagligen inte din grej från början. Sälj skiten.


Hur många ggr ska jag behöva säga det? De rörelser man gör när man krattar och räfsar gör man väl knappast på en hoj? Använd hjärnan..
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Dez skrev:
Känner igen det där med att ekonomin tär på suget :(

Student och sitter med både hoj, bil & lägenhet. För att finansiera detta har jag 2 extrajobb + sommarjobb.
Som det känns nu kan jag inte va utan bil, men eftersom jag har den hoj jag verkligeh vill ha är jag inte säker på att jag klarar av att göra mej av med den heller.

Tycker du ska göra som du känner...du är ju inte gammal så om hojandet verkligen är nåt för dej finns ju all tid i världen att ta tag i det om ett par år igen när ekonomin är bättre! :tummenupp

Äntligen någon som förstår! Du är nästan den enda som gett ett vettigt svar här! Tack, guld värt!
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nero_jkpg skrev:
Hej där tråkigt med tappat intresse men undrar vad du ska ha för Duccen ?

Snacka med Clas Ekström, hans mc.. 59 000 ska han ha för den. 02, gått 80 mil.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Ahh fan man lägger inte bara ner, thats rules!

Så säljer du hojen sen går det några veckor sen kommer suget, Jobba ihopa pengar och pröjsa av ist, känns kanske drygt men va fan roligt sen när du har hojen ju.
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Äh, låt henne göra som hon vill.

Vissa är mer intresserade och andra mindre, det är bara att acceptera. :fakta

Padde skrev:
Ahh fan man lägger inte bara ner, thats rules!

Så säljer du hojen sen går det några veckor sen kommer suget, Jobba ihopa pengar och pröjsa av ist, känns kanske drygt men va fan roligt sen när du har hojen ju.
 

Jonathan

Guest
marandy skrev:
Äntligen någon som förstår! Du är nästan den enda som gett ett vettigt svar här! Tack, guld värt!


Hmm. 18 ?



Hej hej :hej

Ps. Tycker det är starkt att du ens funderat på hoj. Hur många 18-åriga flickor gör det nuförtiden?

Må bra!

/Jonathan
 

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
prise skrev:
...Kört där i 3år nu för att kunna finansiera mc-kort, bil-kort och inte minst mc och skyddskläder. Nu slutar jag där om en vecka och då har jag min gula sv650s med högdraget avgassystem i garaget.
PS. Den gula är den snyggaste SVn! :tummenupp
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Kände precis som du när jag skaffade mitt första jobb efter gymnasiet. Tog lån på 70lax och köpte en moppe. Betalade av hela lånet på ett år, och samtidigt skulle pengarna räcka till försäkring, bensin, leva, hyra(hos föräldrarna) osv. Jobbade som en gnu, men låg ändå på minus varje månadsslut.
Hade ingen lust att köra hoj då, men när lånet var över och man plötsligt hade 6500 mer per månad att leva med blev det roligt igen.
Kom över det tråkiga och se ljuset igen! :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
marandy skrev:
59 000 ska han ha för den. 02, gått 80 mil.

En 02á som har gått 80mil???

Ingen av er ska ha hoj helt klart, Sälj skiten och köp en läppstiftsfärgad bil med 19" fälgar istället, det är tydligt att det bara är ett posörtillbehör du behöver!

80mil körde brorsan från MC butiken och hem, helgen därpå gjorde han första servicen...
Min hoj gick väl ungefär lika mycket första helgen jag hade den, och då jobbade jag till 13:00 den lördagen
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top