Tappat suget

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
marandy skrev:
Man kan ju hoppas.. Men jag är rädd att det inte är så. Vägen till hojen är för lång helt enkelt. Får bli bönpallsåkande för min del. Sväng förbi så åker jag med..!

Jag har ett säte ledigt, varsågod..! :tungan
 

-PV-

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Firestorm
Jag tycker det verkar som många yngre människor är väldigt bortskämda vad det gäller hojar. Antingen ska det vara värsta hojen eller ingenting... :rolleyes:

Det är väl ändå hojåkandet som är det roliga oavsett vad man sitter på, klart att jag hellre hade velat ha en ZX-10R eller liknande men jag kör hellre min ER-5 än ingen hoj alls. Man får ju anpassa sig efter ekonomin annars är det klart man tappar lusten.

CBR600 är ju ett vettigt alternativ men glöm inte och kolla försäkring och vad du kan behöva byta på hojen, det är inte bara köpet som kostar...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
marandy skrev:
det är ju inte jag som haft den, så varför gnälla på mej över att den inte gått längre? den är importerad från italien, så det är nån italiensk snubbe som inte kört längre än så. gnäl på honom du. min lilla 125.a har jävlar i det fått gå.

Det var mest mitt ironiska sätt att säja att den hojen är mätarfifflad/körd med cykeldator...

Du verkar ha tagit förnuftet tillfånga IAF
Om man räknar bort inköpet på min hoj, så kostar en sommars åkande mellan 6-10 000 kulor, visst, det är inte min hoj dom tittar på när jag står på posörstället, men jag har f-n så mycket roligare än dom som bara står och tittar!

Tjacka en bra och billig hoj nu, och ut i det fina vädret, det är konstigt vad en grå dag blir ljus bara av att åka tvåhjuligt ett par mil!
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
GuW skrev:
Det var mest mitt ironiska sätt att säja att den hojen är mätarfifflad/körd med cykeldator...

Du verkar ha tagit förnuftet tillfånga IAF
Om man räknar bort inköpet på min hoj, så kostar en sommars åkande mellan 6-10 000 kulor, visst, det är inte min hoj dom tittar på när jag står på posörstället, men jag har f-n så mycket roligare än dom som bara står och tittar!

Tjacka en bra och billig hoj nu, och ut i det fina vädret, det är konstigt vad en grå dag blir ljus bara av att åka tvåhjuligt ett par mil!

Det är faktiskt helt ärliga 80 mil, men skit i det nu!
Jo, sant det med gråa dagar! :p Fast jag får sticka och hämta min lilla 125:a idag, pojkvännen snodde den till jobbet.. :S
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
-PV- skrev:
Jag tycker det verkar som många yngre människor är väldigt bortskämda vad det gäller hojar. Antingen ska det vara värsta hojen eller ingenting... :rolleyes:

Det är väl ändå hojåkandet som är det roliga oavsett vad man sitter på, klart att jag hellre hade velat ha en ZX-10R eller liknande men jag kör hellre min ER-5 än ingen hoj alls. Man får ju anpassa sig efter ekonomin annars är det klart man tappar lusten.

CBR600 är ju ett vettigt alternativ men glöm inte och kolla försäkring och vad du kan behöva byta på hojen, det är inte bara köpet som kostar...

Jag har redan kollat försäkrng osv.. :) Ska helst köpa en hoj som det inte behöver bytas sådär överdrivet mycket på. :) Men det löser sej nog!
 

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gärsnäs
Hoj
TLS
-PV- skrev:
Jag tycker det verkar som många yngre människor är väldigt bortskämda vad det gäller hojar. Antingen ska det vara värsta hojen eller ingenting...
Inte bara yngre. En kompis har snöat in totalt på HD. Just nu har han inte råd med nån HD (det kan ju inte vara vad för skit som helst, tycker han) så nu har han ingen hoj. Jag menar, vem fan ser skillnad på en HD eller t ex en Dragstar om man tar bort märkena på hojarna. Som jag ser det är han bara intresserad av att kunna säga att han har en HD, inte av att köra hoj. :kocko
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
RW skrev:
Inte bara yngre. En kompis har snöat in totalt på HD. Just nu har han inte råd med nån HD (det kan ju inte vara vad för skit som helst, tycker han) så nu har han ingen hoj. Jag menar, vem fan ser skillnad på en HD eller t ex en Dragstar om man tar bort märkena på hojarna. Som jag ser det är han bara intresserad av att kunna säga att han har en HD, inte av att köra hoj. :kocko

haha ok.. Jag är faktiskt inte alls märkesfixerad, hade bara fastnat för ducatin.. däremot är man mpn om att den inte får se för gammal ut.. :S inte för att jag bryr mej om vad andra tycker, utan för att jag själv absolut inte tycker om de här fyrkantiga hojarna.. :S
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
marandy skrev:
Det är faktiskt helt ärliga 80 mil, men skit i det nu!
Jo, sant det med gråa dagar! :p Fast jag får sticka och hämta min lilla 125:a idag, pojkvännen snodde den till jobbet.. :S

Släppa iväg hojen med pojkvän / flickvän!? :3freak

Skulle aldrig låta någon komma i närheten av min :7peta :hihi
 

Jonathan

Guest
TinaTjejen skrev:
fler än du anar:nicka


Jaså? Själv känner jag noll flickor som ens funderat på hoj kort i min ålder. Men jag är nog allmänt insnöad i Tierp. Kan vara därför :tungan

Så vart finns dessa flickor? :confused:
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Jonathan skrev:
Jaså? Själv känner jag noll flickor som ens funderat på hoj kort i min ålder. Men jag är nog allmänt insnöad i Tierp. Kan vara därför :tungan

Så vart finns dessa flickor? :confused:

Ja, nu är jag själv inte 18 längre.
Men kortet tog jag för 2 år sedan och hojen köpte jag till slut när jag var 19.
Och nu ska jag sälja den efter 4 roliga säsonger, för nått nytt spännande åk som jag förhoppningsvis ska lära mig lika mycket på:)

Bara för att DU inte vet vart flickorna finns, betyder inte det att de inte finns:mattias
 

zhapod

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
linköping
Hoj
TZR125 -89
marandy skrev:
haha ok.. Jag är faktiskt inte alls märkesfixerad, hade bara fastnat för ducatin.. däremot är man mpn om att den inte får se för gammal ut.. :S inte för att jag bryr mej om vad andra tycker, utan för att jag själv absolut inte tycker om de här fyrkantiga hojarna.. :S
Man kommer över det...

//fattig tonåring på väg att köpa hoj från -89
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
TinaTjejen skrev:
Ja, nu är jag själv inte 18 längre.
Men kortet tog jag för 2 år sedan och hojen köpte jag till slut när jag var 19.
Och nu ska jag sälja den efter 4 roliga säsonger, för nått nytt spännande åk som jag förhoppningsvis ska lära mig lika mycket på:)

Bara för att DU inte vet vart flickorna finns, betyder inte det att de inte finns:mattias

"Bara för att DU inte vet vart flickorna finns, betyder inte det att de inte finns" ROTFL BITCHSLAP på dig Jonathan! :rofl
 

Jonathan

Guest
TinaTjejen skrev:
Ja, nu är jag själv inte 18 längre.
Men kortet tog jag för 2 år sedan och hojen köpte jag till slut när jag var 19.
Och nu ska jag sälja den efter 4 roliga säsonger, för nått nytt spännande åk som jag förhoppningsvis ska lära mig lika mycket på:)

Bara för att DU inte vet vart flickorna finns, betyder inte det att de inte finns:mattias


Nej det är klart.. Men man börjar tvivla lite av naturen när man ser så lite av det.
Fast här på SH är väl majoriteten medlemmar snart mest tjejer. :tummenupp

Hoppas på fortsatt trend.

/Jonathan
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top