Tatueringstråden

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
Har en mindre tribal i nacken just nu (ca 20x30cm)och skall bygga ut den ner/över ryggen samt ut över axlarna runt på framsidan armarna. Kommer till 99% att göras hos Ted&Roger Tattoo i Väsby. Har kompisar som gjort massor av tats där och fått kanonresultat så..det ligger närmast till hands. Återkommer då den e gjord med bilder och åsikter om kvalitet :)

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Gjorde min tatuering för ca 1½ vecka sen. Hade förberett mig på att det skulle göra rätt ont. *känslig* Men sen när han körde igång så kändes det inte mycket alls. Ont gjorde det inte iaf... :)
Jag är väldigt nöjd med den. Fast den blev större än vad jag hade tänkt mig. Eftersom han som gjorde den tyckte att den inte skulle vara så liten som jag tänkt mig. Men resultatet blev väldigt bra.
Gjorde den hos Art Studio Tattoo Gefle. Och den kostade bara 1000 kronor. :tummenupp
Här är en bild på den någon timme efter att den gjorts...

// Lena

Bifogat

• tattoo.jpg
    tattoo.jpg
    59 KB · Visningar: 215

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Lilla_Tingeling skrev:
Gjorde min tatuering för ca 1½ vecka sen. Hade förberett mig på att det skulle göra rätt ont. *känslig* Men sen när han körde igång så kändes det inte mycket alls. Ont gjorde det inte iaf... :)
Jag är väldigt nöjd med den. Fast den blev större än vad jag hade tänkt mig. Eftersom han som gjorde den tyckte att den inte skulle vara så liten som jag tänkt mig. Men resultatet blev väldigt bra.
Gjorde den hos Art Studio Tattoo Gefle. Och den kostade bara 1000 kronor. :tummenupp
Här är en bild på den någon timme efter att den gjorts...

// Lena
Fin o lämplig tatuering tycker jag,bra symetri o välgjord verkar den va oxå. :tummenupp

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
ktmjacke skrev:
Fin o lämplig tatuering tycker jag,bra symetri o välgjord verkar den va oxå. :tummenupp

Jag e väldigt nöjd med den. Torbjörn e väldigt duktig. :tummenupp
Skönt nu när den läkt ihop och inte kliar längre. Nu e det bara en ny piercing i naveln kvar att göra. :banana

// Lena

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kalla mig gärna gammalmodig, men jag tycker inte att en kvinnas kropp kan göras vackrare på konstgjord väg.

En tatuering på en kvinna är som att sätta ett tuggumi på en Rembrandt.

Jag tycker inte att tatueringar är snygga på killar heller, men dom bryr jag mig inte om.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag har en egenkomponerad tatuering på/runt högerarmen, föreställandes ett läderband som är knutet runt överarmen, med två relativt stora och snygga fjädrar hängandes ner till armbågen.
Den är jag ruskigt nöjd med, och har enbart fått positiv respons på den.
Gjorde den år 2000 på City Tattoo i Gbg (tog 3 tim och kostade 2700kr).

Har nu fått en skiss på hur nästa ska se ut.
De ska sitta på vänster överarm, från ovansidan axeln och ner till armbågen, och föreställer en stor tribal med mitt efternamn insprängt i den, också i tribalstil.
Den blir grymt cool, för man ser inte namnet med en gång, men har man sett de så ser man de rätt tydligt sen.
Eftersom det bara är min familj som heter så, så är den ju helt unik.
Kommer att göras i två omgångar tydligen och kostar ca 5-6000 kr. (ska bara fixa pengar sen ska den göras (längtar som f-n).

josefiine

stolt ägare till kattrumpan!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Gula faran! Sv650 -00
Har en ödla i svanken och ska skaffa mej ett par små kina-tecken på underarmen. Har länge varit sugen på Pumas puma (bara kisse alltså, inte namnet)... får väl se hur d blir.. har väl komponerat någon själv oxå, blir ju som en drog! vill bara ha mer å mer :jisses

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
Min polares BRORSA gjorde min... är helnöjd... :)

Bifogat

• tatto2.jpg
    tatto2.jpg
    114.1 KB · Visningar: 96
Last edited:

Kia

Guest
Har Saab Gripen på vänster överarm, den gjorde jag 99 eller 01 i Uplands Väsby hos Ted som ialla fall då var svensk mästare. Det hela gick på en kvart och jag tyckte han var kanon duktig. Min andra tatuering är en ros på vänster skinka. Den gjorde jag 02 tror jag på 13th tatoo här i Uppsala och den tog honom en och en halv timme att göra trots att den är inte större än den på armen. Ont gjorde den att göra åxå.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
GuW skrev:
Kalla mig gärna gammalmodig, men jag tycker inte att en kvinnas kropp kan göras vackrare på konstgjord väg.

En tatuering på en kvinna är som att sätta ett tuggumi på en Rembrandt.

Jag tycker inte att tatueringar är snygga på killar heller, men dom bryr jag mig inte om.

Håller med. :) Dessutom har jag en teori om att 99,99% av alla som tatuerar sig har dåligt självförtroende. Losers som vill hävda sig, bara... IMHO. Det slår aldrig fel, alla jag känner som har tatuerat sig har dåligt självförtroende (även om de själv inte skulle erkänna det förstås). Själv tycker de att det är coolt med ett snyggt tribal-tecken eller nåt. Så jäfla B, är det.. :hihi Eller de som tatuerar in ngt som "betyder ngt", typ ngt på kinesiska eller ett kors eller vad det nu kan va.. give me a break man.. stackars vilseledda människor.

Jag tycker det är så jäävla mesigt med tatueringar. Om man kollar på stranden på sommaren nuförtiden så har 9 av 10 killar tatueringar. Vilka mesar, alltså!! Spelar ingen roll om de är små taniga 16-åringar eller buffliga muskelbyggare. De är så jääävla mesiga allihopa! Töntar.. :hihi

Edit: Sen gillar jag när man säger detta till dem, men då kommer de dragandes med argument som att man inte vågar (bu-fuckin'-huu) och då blir de ÄNNU mer patetiska! :lol

Last edited:

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Zee skrev:
Håller med. :) Dessutom har jag en teori om att 99,99% av alla som tatuerar sig har dåligt självförtroende. Losers som vill hävda sig, bara... IMHO. Det slår aldrig fel, alla jag känner som har tatuerat sig har dåligt självförtroende (även om de själv inte skulle erkänna det förstås). Själv tycker de att det är coolt med ett snyggt tribal-tecken eller nåt. Så jäfla B, är det.. :hihi Eller de som tatuerar in ngt som "betyder ngt", typ ngt på kinesiska eller ett kors eller vad det nu kan va.. give me a break man.. stackars vilseledda människor.

Jag tycker det är så jäävla mesigt med tatueringar. Om man kollar på stranden på sommaren nuförtiden så har 9 av 10 killar tatueringar. Vilka mesar, alltså!! Spelar ingen roll om de är små taniga 16-åringar eller buffliga muskelbyggare. De är så jääävla mesiga allihopa! Töntar.. :hihi

Edit: Sen gillar jag när man säger detta till dem, men då kommer de dragandes med argument som att man inte vågar (bu-fuckin'-huu) och då blir de ÄNNU mer patetiska! :lol

Känner du många?

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Kulturraket
Zee: visserligen råder det viss yttrandefrihet här på forumet, men Dina åsikter skildrar en obehaglig fanatism kombinerat med en omdömeslös generalisering av Dina medmänniskor (som nu säkerligen inte skulle lyfta ett finger för att rädda ditt skinn när du ligger i diket).
Ok, freedom of opinion i all ära, men vissa saker ventilerar man inte utan fakta.

Mina åsikter kring tatueringar låter jag vara osagda, men jag skulle inte smutskasta individers egna val i en forumtråd startad för att byta erfarenheter och möjligtvis bilder.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Zee skrev:
Håller med. :) Dessutom har jag en teori

Kortade ner ditt inlägg pga dumhet.
Det här måste nog vara det absolut mest korkade inlägg jag läst på länge.

Kanske är dags för dig att vidga dina vyer,du verkar leva i en tråkig liten värld...

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Zee skrev:
Håller med. :) Dessutom har jag en teori om att 99,99% av alla som tatuerar sig har dåligt självförtroende.
är du allvarlig? det mest patetiska jag läst här på sh på länge. Hur gammal är du igentligen? skulle gissa på 70-80 år..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln