TDR350 eller The original supermotard gets updated

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tyckte svetsarna såg bra ut, Bushidos ser ut som de är gjorda av en blind pingvin:D

Jaja, funktion framför utseende som sagt:D Hur var det nu du beskrev ditt lilla lackeringsförsök igen...?:va :7peta :D
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Såg en TDR 350 ordentligt ombyggd till Supermoto på Madeira, såg däkligt rå och cool ut!:yoparty
Men nu får du allt ta tummen ur och färdigställa "The Ultimate Hooligan Bike", kan inte bärga mig till den är färdig...:D

Kanske man skulle köpa sig en TDR 350 när man renoverat färdigt GT 250n...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Såg en TDR 350 ordentligt ombyggd till Supermoto på Madeira, såg däkligt rå och cool ut!:yoparty
Men nu får du allt ta tummen ur och färdigställa "The Ultimate Hooligan Bike", kan inte bärga mig till den är färdig...:D

Kanske man skulle köpa sig en TDR 350 när man renoverat färdigt GT 250n...

Det var väl kanske en TDR250 du såg? TDR350 finns det mindre gott om.

Den här kommer aldrig bli färdig, det är som för folk som köper hus och så börjar dom renovera rum efter rum och när dom efter ett antal år renoverat sista rummet då är det dax att renovera det första rummet ingen.

Så kommer det bli med denna också, men till sommaren ska ett fult exemplar vara körbart och nästa vinter blir det nya förändringar.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Menar du att jag skulle sakna skruvar? :D

Nejdå, de sitter bara lite halvlöst:hihi

Och eftersom det nästan är ett krav för att våga dra igång ett sånt här projekt ska du ge fasen i att dra åt dem:tummenupp
 

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Skåne
Hoj
2-taktere
Hej du.
Läste att du hoppades på 80-85 hk,,ur std. motorn,,
Lycka till säjar jag bara,,,Lasse2T är uppe i 77 hk på bakhjulet, efter MÅNGA turer i bromsbänken.
Det test av Mick Abbey du refererade till längre upp är INTE en std. motor,,såklart.
Finns inte en chans att bromsa en std. RD motor till 69 hk utan att "bräcka" en hel del inuti den.
Ang. avgassystem, Har du tittat på Banshee blås?
Skulle kanske gå att adaptera till din hoj,,de har även samma typ av infästning som du vill ha.
Annars ett fett bygge, hoppas du kommer ut på vägerna med den snart, så man kan få se din "wheela" på Bangatan framför stationen sen.:)
Hälsninger från en annan RD-tok.
Frostie.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Hej du.
Läste att du hoppades på 80-85 hk,,ur std. motorn,,
Lycka till säjar jag bara,,,Lasse2T är uppe i 77 hk på bakhjulet, efter MÅNGA turer i bromsbänken.
Det test av Mick Abbey du refererade till längre upp är INTE en std. motor,,såklart.
Finns inte en chans att bromsa en std. RD motor till 69 hk utan att "bräcka" en hel del inuti den.
Ang. avgassystem, Har du tittat på Banshee blås?
Skulle kanske gå att adaptera till din hoj,,de har även samma typ av infästning som du vill ha.
Annars ett fett bygge, hoppas du kommer ut på vägerna med den snart, så man kan få se din "wheela" på Bangatan framför stationen sen.:)
Hälsninger från en annan RD-tok.
Frostie.

Du läste nog slarvigt där.
Lasse2t har bara 350cc. Det framgår väl ändå på flera ställen att min motor inte ska stanna på 350cc. Dessutom är inte Lasses motor särskillt extremt trimmad och Lasse skulle lätt kunna klämma mer ur sin motor. Med reservation för att den då inte kommer vara särskillt kul som gathoj, med både dålig tillförlitlighet och spetsig effektkurva.
http://lasse2t.bravehost.com/350.html
http://svenskard.forumportal.se/forum/rd-350-modifiering-t48.html

Öka Lasses 77hk med 7% så ligger du mitt i intervallet och jämför det med att min motor kommer ligga på 20-50% mer kubik än Lasses så anser jag att att det är ganska konservativt med 80-85hk. Dessutom säger Lasse själv att 80hk är inga problem med bibehållet effektregister.

Om du söker lite så finns det finns folk som klämt 80-85 hk på bakhjulet ur RD350 motorn. Dom jag sett har dock varit banhojar.

Det testet med Mick Abbey ska enligt mina uppgifter vara på en standardmotor. Dock kanske dom räknar om till vevaxelhästar eller kanske i nån glädjebänk, det spelar mindre roll för det är skillnaden som är det intressanta med rören.

Nej, jag har inte tittat på Banshee-blås av den anledningen att jag vill bygga allt själv

Jag är för gammal att göra wheelisar på den gatan, sannolikheten är nog större på någon bakgata. :)

EDIT
Eftersom du nämnde Lasse2T så tog jag mig en ny titt i hans tråd och konstaterar att för honom ökade Jollyrören effekten från 47hk till 57hk =21% på en standardmotor. Jämför med Mick Abbeyrören som ökar från 56 till 69hk så är det 23%. Sen finns YPVS-motorn med två olika portningar och jag ser att Lasse 31K-cylindrarna som ju är dom äldre med mindre effekt så det förklarar väl lite av skillanden mellan 47hk och 56hk med standardrören.


Mitt rör är ju betydligt snällare så jag hoppas på att det kanske ger 10% mer effekt än ett standardrör på topp. Däremot så ska det funka betydligt bättre i mellanregistret än dom andra rören. Om jag gjort rätt.
Men eftersom röret är byggt för en större motor så kanske jag inte har mer effekt än med ett standardrör på min orginalmotor.
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jaja, funktion framför utseende som sagt:D Hur var det nu du beskrev ditt lilla lackeringsförsök igen...?:va :7peta :D

SÄFTEN!

Kan väll inte hjälpa att det alltid blir mer:fyllisar än:hojsmilie när jag ska skruva. Men du har som vanligt rätt, funktion framför utseende. Näsa är borta BTW.:rofl
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
SÄFTEN!

Kan väll inte hjälpa att det alltid blir mer:fyllisar än:hojsmilie när jag ska skruva. Men du har som vanligt rätt, funktion framför utseende. Näsa är borta BTW.:rofl

Vore fan intressant att mecka med dig nån gång, kunde bli riktigt roligt:hihi :fyllisar Vi får dra till blekinge och bara småskruva nån gång i sommar!:yoparty

Men jaha, var fan har den blivit av nu då?:va :rofl

Nog med spam!:fatta! :tungan
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vore fan intressant att mecka med dig nån gång, kunde bli riktigt roligt:hihi :fyllisar Vi får dra till blekinge och bara småskruva nån gång i sommar!:yoparty

Men jaha, var fan har den blivit av nu då?:va :rofl

Nog med spam!:fatta! :tungan

Fortfarande sugen på ett par trimrör? Jag köpte precis en motor osedd och det följde med lite andra prylar. bla ett par kromade trimrör av okänt märke.
http://www.blocket.se/vi/20989720.htm?ca=23_10_s
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
info är att jag jobbar för mycket samt har för dålig rutiner(läs bla surfar sporthoj när jag borde jobba) så inget har hänt. Borde väl fixa det andra röret så jag kan skicka ramen på lack. Sommaren närmar ju sig åter en gång...
Tydligt det, tog ju inte lång tid innan du svarade. :D Ut å skruva med dig. :fakta
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top