OliverKmark
Rostfri
Att man slutade teckna var grymt dumt gjort. Är sämre på att rita nu än när jag var 10.
Alla kan lära sig teckna. Att kunna teckna handlar bara om träning precis som andra färdigheter typ skriva, räkna osv. Det finns en massa feltänk när det gäller gestaltning, vissa är födda med det, jag kan inte, man måste vara en viss typ osv. Visst finns det olika förutsättningar vad gäller spatiala förmågor, koordination och liknande, men det är försumbart. Alla kan. Det är nästan ett hån mot alla som kan rita när de får frågan "när upptäckte du att du kunde..". Som att de fått det gratis, som att de inte ägnat hundratals eller tusentals timmar åt att förfina sina skills.Riktigt snygga teckningar. Jag kan inte teckna alls. Har nog världens sämsta finmotorik.
så sant,har man bara ett intresse så går det att lära sig,sen ett bra öga för detaljer och proportioner underlättar,en teckning är egentligen bara en jeffla massa streck.....Alla kan lära sig teckna. Att kunna teckna handlar bara om träning precis som andra färdigheter typ skriva, räkna osv. Det finns en massa feltänk när det gäller gestaltning, vissa är födda med det, jag kan inte, man måste vara en viss typ osv. Visst finns det olika förutsättningar vad gäller spatiala förmågor, koordination och liknande, men det är försumbart. Alla kan. Det är nästan ett hån mot alla som kan rita när de får frågan "när upptäckte du att du kunde..". Som att de fått det gratis, som att de inte ägnat hundratals eller tusentals timmar åt att förfina sina skills.
Alla kan, och jag baserar det på över ett decennium av undervisning i skissteknik på universitetsnivå. Så du kan också lära dig om du vill.
Att man slutade teckna var grymt dumt gjort. Är sämre på att rita nu än när jag var 10.
Alla kan lära sig teckna. Att kunna teckna handlar bara om träning precis som andra färdigheter typ skriva, räkna osv. Det finns en massa feltänk när det gäller gestaltning, vissa är födda med det, jag kan inte, man måste vara en viss typ osv. Visst finns det olika förutsättningar vad gäller spatiala förmågor, koordination och liknande, men det är försumbart. Alla kan. Det är nästan ett hån mot alla som kan rita när de får frågan "när upptäckte du att du kunde..". Som att de fått det gratis, som att de inte ägnat hundratals eller tusentals timmar åt att förfina sina skills.
Alla kan, och jag baserar det på över ett decennium av undervisning i skissteknik på universitetsnivå. Så du kan också lära dig om du vill.
börja igen då,har du tyckt det var roligt förut kan du väl återuppta det? jag har inte ritat på över 20 år,men har börjat återupptagit det,som du ser i tråden...
du är i en klass för dig själv,nu syns skillnad mot en som vill kunna teckna (jag) mot en som kan det,bra jobbat,sjukt bra detaljer,man blir inspirerad,fina porträtt,du har en egen väldigt detaljrik stil,me like.
Är det jag som är dum i huvudet eller...? Men jag ser ingen drake.
skissa på,nästa gång du har lusten att rita fortsätter du med samma bild,ibland behöver man ta en paus,kan man skissa bra så är det ju halva teckningen,keep up the good work...Haha neej, den försvann visst på vägen! Ger det ett nytt försök!
View attachment 352497
Jag är en "skissare", sitter i max en kvart med varje bild, och fullföljer aldrig hela bilden. Det har jag för dåligt tålamod för. Och har jag inte ritat färdigt mitt tilltänkta motiv när motivationen tar slut, så blir bilden aldrig färdig. Har en halvklar demon som jag själv är oerhört nöjd med, men det fattas typ... 3/4.. Och jag vet att den aldrig kommer bli klar.
Haha neej, den försvann visst på vägen! Ger det ett nytt försök!
View attachment 352497
Jag är en "skissare", sitter i max en kvart med varje bild, och fullföljer aldrig hela bilden. Det har jag för dåligt tålamod för. Och har jag inte ritat färdigt mitt tilltänkta motiv när motivationen tar slut, så blir bilden aldrig färdig. Har en halvklar demon som jag själv är oerhört nöjd med, men det fattas typ... 3/4.. Och jag vet att den aldrig kommer bli klar.
Jag kan inte rita, men han i den tråden är grym!
skissa på,nästa gång du har lusten att rita fortsätter du med samma bild,ibland behöver man ta en paus,kan man skissa bra så är det ju halva teckningen,keep up the good work...
Jag vill helt klart börja igen. Men sen är det skola, träning och mycket annat som hela tiden kommer i vägen. Blir till att komma igång när tiden finns
Ja, fast jag kan ju inte fortsätta med en bild jag slutat med. Måste göra allt på en gång, kommer liksom aldrig i "rätt fas" igen.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|