imaster skrev:
-Hej jag heter Lena och ringer om en undersökning.
+Hej jag är med i NIX.
- NIX gäller inte undersökningar.
+Nähä, då blir det 500kr.
- Va?
+Det blir 500kr.
- Vad menar du?
+ Jag svarar på era frågor för 500kr.
- Jasså??? Jaha.
+ Jag jobbar inte gratis. 500kr är ett bra pris för mina åsikter.
- Nej då tror jag det får vara. Tack och hej. *klick*
När han förklarade att det var en av hans anställda som hade gått med på "erbjudandet" och motiverade att det är därför vi inte vill ha skiten fick han som svar att det fungerar inte så. Anställda kan tydligen, enligt henne acceptera och godkänna tjänster/varor för upp till 20000kr utan firma tecknarens tillåtelse. Låter för fan hel sjukt! Någon som vet om det stämmer?
Reklam? Skapar ett konto och väcker genom ett inlägg en sedan nästan två år avsomnad tråd med att puscha för en produkt.På Leffeboy.com finns en bra lista på telefonnummer som telemarketing-företag har. Listan går ochså att använda med en NIM (www.nim.se) så att man får upp både namn och nummerinfo på skärmen. (japp man kopplar den till datorn)
Lite lättare att strunta i att svara då, när man vet att det är en telefonförsäljare som ringer ...
Jo, den var ganska fin den.
Men oavsett hur många telefonförsäljare man får att sluta med sitt arbete så kommer det alltid någon ny. Det är ungefär som att försöka bekämpa knarkhandel genom att bara sätta åt gatulangarna.
...Tillslut aktiverade jag NIX spärren igen och nu är det hyfsat lugnt igen
Glömde skriva att det gäller mobilen för min del... Hemtelefonen har jag lagt ner då den känns överflödig... Och NIX funkar väl inte på mobiler?
Igår ringde det en från ett energibolag. Han sa att de enligt lag var tvungna att lägga sig under priset på vad Öresundskraft sätter. What?
Då BORDE det ju bli billigare med deras ström?
Accepterade jag så skulle jag få första månaden gratis av dem.
Han skulle ringt i december när det var som dyrast....
Eftersom han lovade att återkomma på fredag när jag är hemma så hinner jag gå igenom mina elräkningar. Borde väl bli billigare?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|