Hittade en video igår om hur just Tesla Plaid förstört allting. En 4-dörrars familjebil som kör 9.2 på
strippen...om och om igen och Hilda 74 bast kan göra det... Inga vibrerande V8or som inte går på tomgång, inget mekande med justerbart kopplingslir och experimenterande med lufttryck i de feta däcken, ingen mångårig skicklighet av föraren som kan känna på tusendelen av kopplingssläppet om det blev en bra körning eller inte... hur kul är det?
Samma sak på gatan...
Nisse har lagt ner 1000-tals timmar på sin kompressormatade Dodge Charger som varit både en brudmagnet och en grabbmagnet i hur många år som helst och Nisse har alltid någon ny modifiering på G för att göra den liiiiite snabbare. Så fort han kommer rullande utanför korvmojen på lördag kväll så går det ett sus genom gänget som samlats där...
Tills plötsligt en kväll när Anton dyker upp, Anton som fått låna pappas Tesla Plaid som pappa har som tjänstebil. Anton glider ljudlöst fram till korvmojen och plötsligt är det ingen som bryr sig om Nisses charger längre.. för att inte tala om alla vråltrimmade EVO 9or och Subaru WRX STi...
Sen efter några repor där Anton fyllt bilen med brudar som fått känna på det berömda Teslatrycket och kört ifrån alla bilarna och hojarna och allting annat som rullar, så är det ingen som bryr sig ett smack om Nisse eller någon annan dinosaurie överhuvudtaget...
...och hur kul är det?
Jag förstår alla som tycker att elfordonsrevolutionen är skit, det är inte alltid så roligt med fundamentala förändringar och jag påstår också att det just i det här fallet inte alltid heller är bättre. Det är precis som när alla klubbar och föreningar bara försvann och ersattes av "Sociala medier"... Visst, teknikskt sett är sociala medier överlägsna. Jag kan snacka med folk och få vänner på andra sidan jordklotet och det jag "kommunicerar" kan nå 1000-tals människor...
Men alla som upplevt hänget på motorgården, grävandes i motorrummet på en gammal volvo eller BMW och bara snacka skit och ljuga med polarna om allt man har gjort med den gamla Suzukin som man sitter på... In real life... Det går inte att ersätta med sociala medier, precis som att man inte ersätta vrålet från trimmade V8or med en knäpptyst elbil, hur snabb den än är...
Nostalgisk? Tacka f-n för det...vissa saker var bättre förr...
Men jag gillar elfordon också, men till ett annat syfte, precis som sociala medier har sitt syfte. Men plocka bort ordet "sociala" så blir det bra...