Test av 100kr videokamera

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Last edited:

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Ja tack! Perfekt! Intressant! Kul! Köper en på måndag :) Har redan en Gopro men denna e så billig så varför inte :p Kan ha den som någon sekundär så man kan filma flera vinklar samtidigt

Här är samma kamera med o filmar baktill under bilen i full fart, den klarar dock tyvärr inte av snabba förändringar.. (vet ej vad det heter)
Även det korta hjälmkameraklippet är med samma kamera !

http://www.garaget.org/video/67515

Last edited:

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Jag tycker den verkar klara det väldigt bra ändå för att vara så billig :)

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Beställde just denna, blev 339:- inkl frakt, rekommenderar att köpa med minneskort då de är dyra här hemma i jämnförelse mot kina. Man kan hitta 480p varianten inkl minneskort och frakt för strax under 90:-! Se bara till att minneskortet minst har klass 4 annars är det skit tydligen.

Man kan även hitta annan firmware här som tar bort datumstämpeln samt gör det möjligt att filma över 20min i sträck. Instruktioner här.

Här är även en recention.

Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Beställde just denna, blev 339:- inkl frakt, rekommenderar att köpa med minneskort då de är dyra här hemma i jämnförelse mot kina. Man kan hitta 480p varianten inkl minneskort och frakt för strax under 90:-!

Den är riktigt bra om det är den du beställde. Det ska vara den som kallas för #11 (som stödjer H.264).

Finns många andra som påstår sig vara 720p men har betydligt sämre komponenter, optik samt bildbehandling.

Jag är supernöjd med min #11.

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Den är riktigt bra om det är den du beställde. Det ska vara den som kallas för #11 (som stödjer H.264).

Finns många andra som påstår sig vara 720p men har betydligt sämre komponenter, optik samt bildbehandling.

Jag är supernöjd med min #11.

Kul att höra! :tummenupp

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Köpte en 720p 4giggare för 188kr. Hur har ni suttit era på hojjarna? dubbelhäftande tejp?

qzr

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Ducati Multistrada 1200ST 2011

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Slängde mig in i går och köpte nyckelrings kameran på Kjell & Company.. kunde inte vänta på att beställa 11/720 kameran men det får bli senare ..

Provfilmade i dag på väg till jobbet.. Att en sv på 25 kw ser slö ut var inget mot vad min saab t 2,3 med chip såg ut på filmen!!!
Ändå körde man som ett vild djur till jobbet i dag
Så innan man får för sig att lägga ut någon film så behöver man nog öka hastigeheten lite på filmen om det ska se någolunda ut
Men för 300 kr är det ju en kul grej i alla fall.....

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
Beställde just denna, blev 339:- inkl frakt, rekommenderar att köpa med minneskort då de är dyra här hemma i jämnförelse mot kina. Man kan hitta 480p varianten inkl minneskort och frakt för strax under 90:-! Se bara till att minneskortet minst har klass 4 annars är det skit tydligen.

Man kan även hitta annan firmware här som tar bort datumstämpeln samt gör det möjligt att filma över 20min i sträck. Instruktioner här.

Här är även en recention.

Beställt en sådan kamera nu, 260:- inkl frakt från: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300587928755
Ska bli intressant att testa den :)

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Jag beställde igår en sån som recman beställt och hoppas på att jag får den, denna veckan, då kan jag lägga upp ett litet miniclip så fort jag får den.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring