Test av MC-ryggsäck (av mig själv)

Flurp

Bai bai applepai
Gick med
24 May 2010
Hoj
Suzuki Bandit 1200, 1999
Har inte läst igenom tråden, så frågan kan ha besvarats - i vilket fall jag ber om ursäkt - men finns det någon ryggsäck optimerad för raceställ (med puckel)?

Jag har läst igenom hela och tyvärr är det ingen som svarat på det.
Någon? - Ryggsäck som fungerar med puckel? :rolleyes:

/Flurp

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Bästa borde vara en mjuk ryggsäck som inte är hårt packad.

typ en sån: http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/ryggsackar/051741/everest-classic-27

personligen har jag en sån: http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/ryggsackar/103087/everest-adv-bp-30l-s10 och den är superbra! 30L, laptop fack med plats för pennor, cd, visitkort, etc. Elastiskt band med snabbfäste mellan axelbanden, över bröstet, midjeband med snabbfäste, alla band har snabbjustering, och den är vattentät. 400 pix! helnöjd !

Flurp

Bai bai applepai
Gick med
24 May 2010
Hoj
Suzuki Bandit 1200, 1999
typ en sån: http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/ryggsackar/051741/everest-classic-27

personligen har jag en sån: http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/ryggsackar/103087/everest-adv-bp-30l-s10 och den är superbra! 30L, laptop fack med plats för pennor, cd, visitkort, etc. Elastiskt band med snabbfäste mellan axelbanden, över bröstet, midjeband med snabbfäste, alla band har snabbjustering, och den är vattentät. 400 pix! helnöjd !

Har du ryggan "under" puckeln, dvs längre ner på ryggen eller ligger ryggan på puckeln?

/Flurp

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jag har ingen puckel, men den ryggsäcken med 27L hade mjuk baksida så det passar nog. Vad har du puckeln till, energidrink, eller bara för aerodynamiken ?

Modin.M

Medlem
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
ER6-n -06
tänkte beställa en ryggsäck men jag undrar om den är godkänd som ryggskydd utan midljebältet som man kan köpa med (350:) ?

Last edited:

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Godkänd eller inte...det är nog viktigare att den sitter fast och skyddar vid en vurpa. Köp till bältet om du inte ska ha ett skydd under (vilket jag antar är en bra idè i vilket fall)

Modin.M

Medlem
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
ER6-n -06
Någon som vet om det finns någon butik i stockholms området som har ryggsäckar på hylla så att man kan få klämma och känna lite?

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
:näsblod Köpte en Boooobleee. Två år sedan, idag är den skräp..:mad: Plastspännet är kass, lossnar i tid och otid. Strappen som man dra åt för att stänga till den övre delen har lossnat i infästning. dragkedjan till det lilla facket bakpå är trasigt i sömmen, tillfällig lagat med nål och tråd.. Och ja , kvittot på min Dyra Bobeelbee är väck så alla försök till reklamationer är också väck, ja mitt eget fel..:huvet

Summan av kontentan,, Spara kvittot på ett " bra " ställe.. Du kan behöva det..:död

Bitter, ja lite.. :crash

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Kriega R30 köpte jag, föga förvånande 30 liters... Helt vattentät, kompressionsremmar och två icke-vattentäta ytterfickor. Sitter riktigt bra med det för MC tilltänkta remsystemet. Visade sig vara 100% vattentät som utlovat, körde i hällregn från Torpet förra helgen. Helt ok bekväm (rygga på hoj är eg bajs). Mycket nöjd! Kvalitetsintrycket är också på topp.

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Köpte en knallröd med det flimsigare locket på. Den är ok. Har använt den i någon månad och är rimligt nöjd. Den kostade bara 700SEK på rea.

Har ivf hållt ihop hittils. Helnöjd med att man slipper ryggskyddet med den:tummenupp

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!