The 2009 Iveco Australian Motorcycle Grand Prix

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Verkar finnas några kvar där ute som tycker om Wayne Gardner...
20091910gardner_G.jpg

MC Doktorn

Guest

Laconis tid sattes på superpole 2, jag fick titta på kvalet igen för att försöka ta reda på vilket däck det va, men lyckades inte klura ut vad det va, ser ut så här iaf..

Sannolikt kvaldäck eftersom hans racetid var nästan 2s långsammare.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Du startade väl en tråd om hur otroligt uselt det skulle gå för Melandri om jag inte minns fel. Du kanske inte ska kastja spjut i tältet :såjaponken
Jo, Melandri har verkligen överraskat - både mig och den samlade GP-journalistkåren. Den missbedömningen bjuder jag på.

Däremot har det knappast överraskat någon att Suzuki gör ännu en misslyckad säsong. Utom dig då.

Bifogat

• moto-gp-scoot_a.jpg
    moto-gp-scoot_a.jpg
    84 KB · Visningar: 57
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jo, Melandri har verkligen överraskat - både mig och den samlade GP-journalistkåren. Den missbedömningen bjuder jag på.

Däremot har det knappast överraskat någon att Suzuki gör ännu en misslyckad säsong. Utom dig då.
Så är det såklart, jag var den ende i hela världen som trodde på en okej säsong för Suzuki efter försäsongstesterna.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag ber om ursäkt för att jag stoppade i en femkrona i jukeboxen. Det var ogenomtänkt.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Så är det såklart, jag var den ende i hela världen som trodde på en okej säsong för Suzuki efter försäsongstesterna.
Det är många som tar varvtider under försäsongstesterna på stort allvar och gör sina gissningar om säsongen enbart på grundval av dessa. En mindre naiv bedömning skulle även se till förarens/märkets historia: verkar det troligt att föraren/märket plötsligt är bland de snabbaste i fältet? Eller inte?

Att det gick uselt för Suzuki på Philip Island berodde på det nyskrivna reglementet, menar en del. Om man breddar perspektivet lite inser snabbt var och en att det usla resultatet på Philip Island inte var en tillfällig svacka, utan typiskt för både säsongen 2009 och Suzuki i MotoGP.

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Håller med om att WSBK är roligare som TV underhållning. Måste bara kommentera Stoners nya look eftersom ingen annan reagerar... Klart roligare än de italienska nationalfärgerna :tummenupp Sjuuuuukt snyggt:

Bifogat

• Stoner.jpg
    Stoner.jpg
    191.3 KB · Visningar: 94

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Håller med om att WSBK är roligare som TV underhållning. Måste bara kommentera Stoners nya look eftersom ingen annan reagerar... Klart roligare än de italienska nationalfärgerna :tummenupp Sjuuuuukt snyggt:

Ja djävlar!!! Vita däckssidor är definitivt att ta det "to the next level!!" Coolt!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ja djävlar!!! Vita däckssidor är definitivt att ta det "to the next level!!" Coolt!

Vita däcksidorna visar väl vilken däckshårdhet dom åker på va? Vita = mjuka och vanliga svarta = hårdare alternativet.

Eller har jag lyssnat fel på BBC´s otroliga kommentatorer?

/ Jens

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vita däcksidorna visar väl vilken däckshårdhet dom åker på va? Vita = mjuka och vanliga svarta = hårdare alternativet.

Eller har jag lyssnat fel på BBC´s otroliga kommentatorer?

/ Jens

Nää helt fel har du inte hört... ;)

Däremot har jag inte sett så helvita däcksidor förut, det brukar bara vara en tunn, vit rand runt.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det är många som tar varvtider under försäsongstesterna på stort allvar och gör sina gissningar om säsongen enbart på grundval av dessa. En mindre naiv bedömning skulle även se till förarens/märkets historia: verkar det troligt att föraren/märket plötsligt är bland de snabbaste i fältet? Eller inte?
Självklart ska man inte enbart se på varvtiderna från testerna men det ger i normala fall en vink om vilket team som ligger bäst till inför de första racen. Tror du var relativt ensam om att spå en urusel säsong för Suzuki.
Jag har länge hävdat att både Suzuki och Kawasaki gör ett för dåligt jobb i MotoGP och det står jag fast vid, även om jag trodde att Suzuki skulle lyckas bättre i år än vad de har gjort.
Att det gick uselt för Suzuki på Philip Island berodde på det nyskrivna reglementet, menar en del. Om man breddar perspektivet lite inser snabbt var och en att det usla resultatet på Philip Island inte var en tillfällig svacka, utan typiskt för både säsongen 2009 och Suzuki i MotoGP.
Inte bara typiskt för 2009, Suzuki har haft svårt på PI en längre tid och bevisligen var de inte kompetenta nog att lösa problemet i år heller.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Inte bara typiskt för 2009, Suzuki har haft svårt på PI en längre tid...
Svårt på Philip Island?

De har haft det svårt på alla möjliga banor. Donington är en helt annan typ av bana och där lät det såhär i somras:

Chris Vermeulen – 13th
"I am really frustrated...this weekend so far has been quite difficult...struggled to make the bike turn..."

Loris Capirossi – 14th
"It has been hard work on the bike today...
Overall the situation does not look too good..."

Suzuki är helt enkelt på botten med sitt MotoGP-projekt och verkar behöva starta om från början.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Svårt på Philip Island?

Suzuki är helt enkelt på botten med sitt MotoGP-projekt och verkar behöva starta om från början.
Det sista håller jag med om men vad jag menade var att de haft det svårt just på PI i flera år, dvs större problem än normalt.

Vet inte vilka förutsättningar Paul Denning har men antingen:
- Ska han bort
- Ska Suzuki lämna MotoGP
- Ska Suzuki satsa helhjärtat på MotoGP

Med tanke på årets usla resultat vore det inte förvånande om de gjorde en Kawasaki, förutsatt att de har råd att lämna serien.

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2