Jide
Svartvit
Njut så länge det varar (innan Dorna plockar bort den):
[YOUTUBE-ID]F34pZnbpOu0[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]F34pZnbpOu0[/YOUTUBE-ID]
Njut så länge det varar (innan Dorna plockar bort den):
[YOUTUBE-ID]F34pZnbpOu0[/YOUTUBE-ID]
Tycker man powerslides är det mest upphetsande dagens roadracing, så är drifting ett hett tips.. Personligen tycker jag det är kul med kamp om placeringarna.
Klockrent flame.
Men håll med om att VM inte ges till den som tar ett visst antal segrar, utan flest poäng. Då spelar det så klart roll att huvudkonkurrenterna varit sjuka och kraschar bort sig. Enkel matematik. Om du inte tror mig så räkna på vad som hänt om Rossi vurpat och Lorenzo vunnit på PI. Stoner hade också kunnat utmana om han istället för varit borta tre lopp hållt sitt snittpoäng under dessa tre race.
Men nu är det inte så och Rossi har i pratiken säkrat titeln.
Lol,
"värdig" vinnare en som vunnit över 3 race? (eller något?)
"ovärdig" som vunnit mindre än 3 race? (eller något?)
Vart går gränsen?
Ska vi officiellt sätta en sådan gräns nu?
För en gångs skull är vi överensDen som påstår att detta är tråkig racing har inget liv, Stoner rockar
Helvete vi är överens, men det går snart överFör en gångs skull är vi överens
Vad du förstod, men gthyni missade och som vanligt skulle göra sig larvig över, är att om man själv kör så fort man vågar och sen ser hur dessa killar hanterar hojarna blir man grymt imponerade. Stoner pressade för allt vad tygeln höll nästan hela racet och det var en njutning att se honom och Rossi köra.
Gårdagens F1-lopp var onekligen det bästa det här året när det gäller incidenter men någon rejäl spänning vet jag inte hur man kan tycka att det var. RR slår stödhjulsracing alla dagar i veckan!
Du får gärna utveckla hur fler antal startande skylle gynna racingen i dagsläget?Tycker det mest tragiska i dagens MGP är det klena startfältet.. Det i kombination med att pengarna har blivit så avgörande. Det är max tre team som mäktar med att vara vinnande team, oftast bara två...
Ska genast gå och duscha med såpa och Svinto, känner mig smutsigHelvete vi är överens, men det går snart över
Du får gärna utveckla hur fler antal startande skylle gynna racingen i dagsläget?
När världens största hojtillverkare ska tävla på absolut toppnivå kostar det pengar, mycket pengar. Nivån har höjts ett par snäpp sedan 70- och 80-talet.
Ska genast gå och duscha med såpa och Svinto, känner mig smutsig
Klassen skulle självklart gynnas av fler startande men det hade inte blivit roligare för det. Nu är det 12 som blir ifrånkörda, kan inte se att det skulle bli mer spännade om 18 st hamnade på efterkälken. Det vi behöver är fler som kan utmana "the fantastic four" och det har uppenbarligen inte bara med hojarna att göra eftersom dessa fyra sitter på tre olika märken.Men snälla du... Det är väl klart att fler startande skulle gynna ALLA. Det skulle gynna Dorna, det skulle gynna publiken, det skulle gynna förare, det skulle gynna tillverkarna etc etc etc
Vad/vem gynnar det att klassen knappt har startfält att det ens får VM-status??
/J
Men snälla du... Det är väl klart att fler startande skulle gynna ALLA. Det skulle gynna Dorna, det skulle gynna publiken, det skulle gynna förare, det skulle gynna tillverkarna etc etc etc
Vad/vem gynnar det att klassen knappt har startfält att det ens får VM-status??
/J
Hur kan det gynna tillverkarna med fler startande. Kawa drar sig ur och tycker det är för dyrt... det blir bara dyrare för tillverkarna om dom ska tillverka fler hojar och stå för kostnaden..... men varför drar du inte ihop ett team.... Ducati corsa eller Honda HRC säljer säker hojar till dig om du kan betala
Vad du förstod, men gthyni missade och som vanligt skulle göra sig larvig över, är att om man själv kör så fort man vågar och sen ser hur dessa killar hanterar hojarna blir man grymt imponerade.
Klassen skulle självklart gynnas av fler startande men det hade inte blivit roligare för det. Nu är det 12 som blir ifrånkörda, kan inte se att det skulle bli mer spännade om 18 st hamnade på efterkälken. Det vi behöver är fler som kan utmana "the fantastic four" och det har uppenbarligen inte bara med hojarna att göra eftersom dessa fyra sitter på tre olika märken.
Vi får hoppas Simon i källaren och järnspiesen kan tillföra MotoGP nåt.
Ingen fara, jag var kanske lite otydligOkej, det var ju skönt med detta förtydligande. Rookie-tävlandet gör att man lättare blir imponerad av MotoGP-chaufförerna. Jag trodde att du faktiskt inbillade dig att du begrep något om MotoGP som icke tävlande inte begriper. Ber om ursäkt för missförståndet.
Precis min poäng. Racing blir inte roligare för att de är 30 startande om 4 st är helt överlägsna.Klassen skulle självklart gynnas av fler startande men det hade inte blivit roligare för det. Nu är det 12 som blir ifrånkörda, kan inte se att det skulle bli mer spännade om 18 st hamnade på efterkälken. Det vi behöver är fler som kan utmana "the fantastic four" och det har uppenbarligen inte bara med hojarna att göra eftersom dessa fyra sitter på tre olika märken.
Vän av ordning frågar sig då varför det är så hemskt när 250R i SM inte har så många startande som önskvärt. Var är skillnaden?Precis min poäng. Racing blir inte roligare för att de är 30 startande om 4 st är helt överlägsna.
Ingen fara, jag var kanske lite otydlig
Jag är tex sjukt imponerade av crossförare på elitnivå sen jag provade att köra cross själv för ett par år sedan. På TV ser det ju inte så avancerat ut
Precis min poäng. Racing blir inte roligare för att de är 30 startande om 4 st är helt överlägsna.
Det är lite lustigt att de som tycker att MotoGP är som tråkigast just nu är det som talar varmast för prototypracing i alla sammanhang. De jämnaste motorsporterna i världen har hårt styrda reglementen där de flesta har tillgång till samma material. Vill man ha det superjämnt och "spännande" till sista varvet kan NASCAR rekommenderas. Så länge det är prototypracing i MotoGP kommer några, oftast de med mest pengar, ligga steget före.
Racing blir inte roligare för att de är 30 startande om 4 st är helt överlägsna.
Ja du, vad kan skillnaden vara?Vän av ordning frågar sig då varför det är så hemskt när 250R i SM inte har så många startande som önskvärt. Var är skillnaden?
Det håller jag absolut med om men å andra sidan saknar det egentlig betydelse. De kanske skulle fundera på samma poängsystem som de har i F1.En bra grej med fler startande är att är att man inte kan bara surra runt o bli 3 varv efter men ändå få VMpoäng.
Man borde behöva slåss mer för att få VMpoäng. Tycker jag.
Jag håller i princip inte med om något av det du skriver. Jag vill se de bästa förarna fajtas om att vinna, inte hur Capirex, Vermeulen och Gabor slåss om 13:e platsen.Självklart att det är fan så mycket roligare...
Det handlade alltså om socialism i ena fallet och körlek i det andra. Intressant.Ja du, vad kan skillnaden vara?
Kan det kanske vara att den ena klassen älskas och ses av miljoner människor runt om i världen, oavsett om de är 16 eller 32 startande, och att den andra klassen ibland kör med 8-9 deltagare och indirekt orsakar att 40-50 andra förare får nöja sig med fredagsarrangemang?
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |