The 2009 Iveco Australian Motorcycle Grand Prix

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Båda Suzuki´s MotoGP-hojar körde saktare än vad man gjorde i supportklassen Au-SBK på sina race samma helg.

Josh Waters på en Suzuki GSXR1000 körde 1:32.622. Chris Vermuelen 1:32.724 och Loris Caporossi 1:32.925. Wayne Maxwell på en Honda CBR1000RR körde också snabbare än Suzuki´s MotoGP-hojar.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Båda Suzuki´s MotoGP-hojar körde saktare än vad man gjorde i supportklassen Au-SBK på sina race samma helg.

Josh Waters på en Suzuki GSXR1000 körde 1:32.622. Chris Vermuelen 1:32.724 och Loris Caporossi 1:32.925. Wayne Maxwell på en Honda CBR1000RR körde också snabbare än Suzuki´s MotoGP-hojar.
Pinsamt. Suzuki satsar verkligen på MotoGP. :rolleyes

1. Som det är i dag känns som ett minimum. Runt 20 vore lagom.
2. Eller så kan de 8-9 andra köra på fredagen...
De kör ju oftast på fredagen redan. ;)
 
Last edited:

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Det handlade alltså om socialism i ena fallet och körlek i det andra. Intressant. :)
Hur få kan det vara i MotoGP då innan det blir för få?
Om de 30-40 som får köra på fredgar vill köra kan de byta klass.

Som det är nu skulle väl 4 st räcka för att MotoGP inte skulle vara för få.
Intressant att du tycker att 30-40 st som kör i en klass som dom antagligen trivs med och vill köra ska byta för att 10 st andra envist ska hålla liv i en annan klass.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Hmm, det efterfrågas fler förare på konkurrenskraftigt material och så ska misslyckade tillverkare ut ur MotoGP trots att de redan är få. Luktar som om enhetsklass önskas :)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Båda Suzuki´s MotoGP-hojar körde saktare än vad man gjorde i supportklassen Au-SBK på sina race samma helg.

Josh Waters på en Suzuki GSXR1000 körde 1:32.622. Chris Vermuelen 1:32.724 och Loris Caporossi 1:32.925. Wayne Maxwell på en Honda CBR1000RR körde också snabbare än Suzuki´s MotoGP-hojar.

Waters va alltså 2.5sek långsammare än racets snabbaste varv satt av Rossi, 1:30.085

Och / men absoluta hojrekordet är 1:28.665, satt av Stoner -08,
det ger ca 4sek.

1:31.050 är WSBK rekordet satt av Laconi i år,
2.4sek efter Stoners absoluta
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Pinsamt. Suzuki satsar verkligen på MotoGP. :rolleyes

Jag kan tänka mig att de har säkrat sina motorer med både hängslen och livrem för att få dem att hålla både Malaysia och Valencia också. Loris körde ändå 1:31.073 på Duccen där och 1:30.971 på Suckan förra året.

Vermeulen sa i Australiensisk TV att Suzukis MotoGP-team var de enda i hela motorsportvärlden (typ) som hade Mitsubishis elektronik och hade då ingen hjälp från andras utveckling av TC eftersom teknikerna bara hade deras data. Detta var innan de kört en meter på banan så det var ingen bortförklaring alls utan han bara konstaterade det. Han verkade rätt nöjd med Kawasakis WSBK-styrning åt honom nästa år, lite trött på Suzuki lät det ut som.

:rolleyes:
Hmm, det efterfrågas fler förare på konkurrenskraftigt material och så ska misslyckade tillverkare ut ur MotoGP trots att de redan är få. Luktar som om enhetsklass önskas :)

Jag efterfrågar en total strykning av den där <insert valfria fula ord> motorregeln. Den kommer få MotoGP på fall.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Som det är nu skulle väl 4 st räcka för att MotoGP inte skulle vara för få.
Intressant att du tycker att 30-40 st som kör i en klass som dom antagligen trivs med och vill köra ska byta för att 10 st andra envist ska hålla liv i en annan klass.
Det är ett problem att det är få startande i 250R men det saknas ju inte körtillfällen för de som kör Rookie-klasserna. Jag tycker inte att argumentet att det är fler startande i den ena klassen är så starkt men nu är vi väldigt OT här.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Att Suzuki inte är seriösa i sin MotoGP-satsning skrev jag redan tidigt i vintras och gissa vem som då högljutt menade att så inte alls var fallet. Suzuki hade minsann goda chanser till pallplaceringar 2010.

Dilettant. :7peta
Jag vet inte men jag inte trodde på pallen för Suzuki och om jag skrev det så var jag kraftigt intoxikerad. :)
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
klart rookie ska köra på bästa publiktid, roadracingen i Sverige marknadsförs inte av att de bästa (A-licensierade) kör inför publik utan kasta in B-laget istället så blir publiken nöjd, kör sen Öppet spår på söndag och Vasloppet på onsdag morgon så blir alla glada samtidigt som vi yrar om kommersiella realiteter.

angående Lorenzo och Hayden:
Det är den som kör på bakifrån som har fel i 90% av fallen men tar man konstiga bromspunkter så smäller det iaf då och då utan att man gör fel.
 

MC Doktorn

Guest
Waters va alltså 2.5sek långsammare än racets snabbaste varv satt av Rossi, 1:30.085

Och / men absoluta hojrekordet är 1:28.665, satt av Stoner -08,
det ger ca 4sek.

1:31.050 är WSBK rekordet satt av Laconi i år,
2.4sek efter Stoners absoluta

Med eller utan kvaldäck ?
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
det är ett problem att det är få startande i 250r men det saknas ju inte körtillfällen för de som kör rookie-klasserna. Jag tycker inte att argumentet att det är fler startande i den ena klassen är så starkt men nu är vi väldigt ot här.

sluuuuuuuuuuuuuuuutaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
angående Lorenzo och Hayden:
Det är den som kör på bakifrån som har fel i 90% av fallen men tar man konstiga bromspunkter så smäller det iaf då och då utan att man gör fel.
Det konstiga är att JLo i sitt citat tar på sig hela skulden, att han missbedömmer och gör fel och tar ut de båda.
Men som vanligt är du grymt bitter över 2006 och försöker vinkla det till att Hayden faktiskt bromsade tidigt, att han är så långsam att han blir varvad och förtjänas att köras på så att hojen går sönder eller som nu senast att han hade en konstig bromspunkt. Varken JLo eller Hayden verkar tycka så. De känner inte samma behov som dig att skylla över något på den påkörda.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Att Suzuki inte är seriösa i sin MotoGP-satsning skrev jag redan tidigt i vintras och gissa vem som då högljutt menade att så inte alls var fallet. Suzuki hade minsann goda chanser till pallplaceringar 2010.

Dilettant. :7peta
Du startade väl en tråd om hur otroligt uselt det skulle gå för Melandri om jag inte minns fel. Du kanske inte ska kastja spjut i tältet :såjaponken
angående Lorenzo och Hayden:
Det är den som kör på bakifrån som har fel i 90% av fallen men tar man konstiga bromspunkter så smäller det iaf då och då utan att man gör fel.
Alla såg att Lorenzo gjorde en dåligt start och satsade för hårt in i kurva 1. Lorenzo har tagit på sig hela skulden.

Trots detta ska du försöka lägga skulden på Hayden :rolleyes:

Med tanke på ditt resonemang har du knappast tävlat i RR för då skulle du veta att alla får anpassa sig efter den fart som förare nummer 1 har och att några bestämda bromspunkter inte existerar vid starten.

klart rookie ska köra på bästa publiktid, roadracingen i Sverige marknadsförs inte av att de bästa (A-licensierade) kör inför publik utan kasta in B-laget istället så blir publiken nöjd, kör sen Öppet spår på söndag och Vasloppet på onsdag morgon så blir alla glada samtidigt som vi yrar om kommersiella realiteter.
Du har inte vart på några race i år heller ser jag...
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Det konstiga är att JLo i sitt citat tar på sig hela skulden, att han missbedömmer och gör fel och tar ut de båda.
Men som vanligt är du grymt bitter över 2006 och försöker vinkla det till att Hayden faktiskt bromsade tidigt, att han är så långsam att han blir varvad och förtjänas att köras på så att hojen går sönder eller som nu senast att han hade en konstig bromspunkt. Varken JLo eller Hayden verkar tycka så. De känner inte samma behov som dig att skylla över något på den påkörda.

Att faktisk läsa vad jag skriver och vad Jorge säger än att leva i din egen lilla förföljelsemani å Haydens vägnar.

citerar igen (samma citat):
... and Nicky braked earlier than I was expecting and I hit him

om man tittar på video som länkas tidigare så ser man att Hayden bromsar t o m lite tidigare än Kallio som har trafik framför sig medan Hayden har fritt spår.

Problem jag hade med Haydens VM-seger var att jag var i Valencia 2006 och istället för fest hela natten med galna italienare så tog amerikanerna en hampis på donken och gick hem och sov.

citatet om "good things" är kul eftersom det givetvis är dumheter som gör att man kan fråga sig vad det säger om en person när det händer "bad things".
Jag hatar ingen i GP-cirkusen, tyckte bara Haydens hybris efter VM-guldet var lite pinsam. Sen dess har han kommit ner på jorden - hårt - och ibland tycker man nästan synd om honom för att han inte får det att funka.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Att faktisk läsa vad jag skriver och vad Jorge säger än att leva i din egen lilla förföljelsemani å Haydens vägnar.

citerar igen (samma citat):
... and Nicky braked earlier than I was expecting and I hit him

om man tittar på video som länkas tidigare så ser man att Hayden bromsar t o m lite tidigare än Kallio som har trafik framför sig medan Hayden har fritt spår.

Problem jag hade med Haydens VM-seger var att jag var i Valencia 2006 och istället för fest hela natten med galna italienare så tog amerikanerna en hampis på donken och gick hem och sov.

citatet om "good things" är kul eftersom det givetvis är dumheter som gör att man kan fråga sig vad det säger om en person när det händer "bad things".
Jag hatar ingen i GP-cirkusen, tyckte bara Haydens hybris efter VM-guldet var lite pinsam. Sen dess har han kommit ner på jorden - hårt - och ibland tycker man nästan synd om honom för att han inte får det att funka.
OM du läser Jorges citat så säger han att det var hans fel och att han missbedömde, något som kanske är lätt att göra för en överivrig förare.
Han säger inte att Hayden faktiskt bromsade för tidigt, eller att han hade konstig bromspunkt. Det är det bara du som skrivit.
Att det är skillnad "It was totally my fault, I miscalculated the distance off the line and Nicky braked earlier than I was expecting and I hit him." och det du skriver kan tydligt utläsas.
Att du dessutom skriver om Haydens varvning och gamla citat luktar bara Rosita.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Inskickat av R2 Läs Inlägg
Waters va alltså 2.5sek långsammare än racets snabbaste varv satt av Rossi, 1:30.085

Och / men absoluta hojrekordet är 1:28.665, satt av Stoner -08,
det ger ca 4sek.

1:31.050 är WSBK rekordet satt av Laconi i år,
2.4sek efter Stoners absoluta


Med eller utan kvaldäck ?
vet inte vilket du menar men det borde va såhär:
Waters tid, inte kvaldäck
Rossis tid, inte kvaldäck
Stoners absoluta tid, kvaldäck.
Laconis tid sattes på superpole 2, jag fick titta på kvalet igen för att försöka ta reda på vilket däck det va, men lyckades inte klura ut vad det va, ser ut så här iaf..
 

Bifogat

  • laconi.jpg
    laconi.jpg
    60.3 KB · Visningar: 80
Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Top