1. Som det är i dag känns som ett minimum. Runt 20 vore lagom.1. Hur få kan det vara i MotoGP då innan det blir för få?
2. Om de 30-40 som får köra på fredgar vill köra kan de byta klass.
2. Eller så kan de 8-9 andra köra på fredagen...
1. Som det är i dag känns som ett minimum. Runt 20 vore lagom.1. Hur få kan det vara i MotoGP då innan det blir för få?
2. Om de 30-40 som får köra på fredgar vill köra kan de byta klass.
Pinsamt. Suzuki satsar verkligen på MotoGP. :rolleyesBåda Suzuki´s MotoGP-hojar körde saktare än vad man gjorde i supportklassen Au-SBK på sina race samma helg.
Josh Waters på en Suzuki GSXR1000 körde 1:32.622. Chris Vermuelen 1:32.724 och Loris Caporossi 1:32.925. Wayne Maxwell på en Honda CBR1000RR körde också snabbare än Suzuki´s MotoGP-hojar.
De kör ju oftast på fredagen redan.1. Som det är i dag känns som ett minimum. Runt 20 vore lagom.
2. Eller så kan de 8-9 andra köra på fredagen...
Pinsamt. Suzuki satsar verkligen på MotoGP.
Det handlade alltså om socialism i ena fallet och körlek i det andra. Intressant.
Hur få kan det vara i MotoGP då innan det blir för få?
Om de 30-40 som får köra på fredgar vill köra kan de byta klass.
Båda Suzuki´s MotoGP-hojar körde saktare än vad man gjorde i supportklassen Au-SBK på sina race samma helg.
Josh Waters på en Suzuki GSXR1000 körde 1:32.622. Chris Vermuelen 1:32.724 och Loris Caporossi 1:32.925. Wayne Maxwell på en Honda CBR1000RR körde också snabbare än Suzuki´s MotoGP-hojar.
Pinsamt. Suzuki satsar verkligen på MotoGP. :rolleyes
Hmm, det efterfrågas fler förare på konkurrenskraftigt material och så ska misslyckade tillverkare ut ur MotoGP trots att de redan är få. Luktar som om enhetsklass önskas
Det är ett problem att det är få startande i 250R men det saknas ju inte körtillfällen för de som kör Rookie-klasserna. Jag tycker inte att argumentet att det är fler startande i den ena klassen är så starkt men nu är vi väldigt OT här.Som det är nu skulle väl 4 st räcka för att MotoGP inte skulle vara för få.
Intressant att du tycker att 30-40 st som kör i en klass som dom antagligen trivs med och vill köra ska byta för att 10 st andra envist ska hålla liv i en annan klass.
Att Suzuki inte är seriösa i sin MotoGP-satsning skrev jag redan tidigt i vintras och gissa vem som då högljutt menade att så inte alls var fallet. Suzuki hade minsann goda chanser till pallplaceringar 2010.Pinsamt. Suzuki satsar verkligen på MotoGP. :rolleyes
Jag vet inte men jag inte trodde på pallen för Suzuki och om jag skrev det så var jag kraftigt intoxikerad.Att Suzuki inte är seriösa i sin MotoGP-satsning skrev jag redan tidigt i vintras och gissa vem som då högljutt menade att så inte alls var fallet. Suzuki hade minsann goda chanser till pallplaceringar 2010.
Dilettant.
Sorry, det var inte du utan du-vet-vem.Jag vet inte men jag inte trodde på pallen för Suzuki och om jag skrev det så var jag kraftigt intoxikerad.
Waters va alltså 2.5sek långsammare än racets snabbaste varv satt av Rossi, 1:30.085
Och / men absoluta hojrekordet är 1:28.665, satt av Stoner -08,
det ger ca 4sek.
1:31.050 är WSBK rekordet satt av Laconi i år,
2.4sek efter Stoners absoluta
det är ett problem att det är få startande i 250r men det saknas ju inte körtillfällen för de som kör rookie-klasserna. Jag tycker inte att argumentet att det är fler startande i den ena klassen är så starkt men nu är vi väldigt ot här.
Det konstiga är att JLo i sitt citat tar på sig hela skulden, att han missbedömmer och gör fel och tar ut de båda.angående Lorenzo och Hayden:
Det är den som kör på bakifrån som har fel i 90% av fallen men tar man konstiga bromspunkter så smäller det iaf då och då utan att man gör fel.
Du startade väl en tråd om hur otroligt uselt det skulle gå för Melandri om jag inte minns fel. Du kanske inte ska kastja spjut i tältetAtt Suzuki inte är seriösa i sin MotoGP-satsning skrev jag redan tidigt i vintras och gissa vem som då högljutt menade att så inte alls var fallet. Suzuki hade minsann goda chanser till pallplaceringar 2010.
Dilettant.
Alla såg att Lorenzo gjorde en dåligt start och satsade för hårt in i kurva 1. Lorenzo har tagit på sig hela skulden.angående Lorenzo och Hayden:
Det är den som kör på bakifrån som har fel i 90% av fallen men tar man konstiga bromspunkter så smäller det iaf då och då utan att man gör fel.
Du har inte vart på några race i år heller ser jag...klart rookie ska köra på bästa publiktid, roadracingen i Sverige marknadsförs inte av att de bästa (A-licensierade) kör inför publik utan kasta in B-laget istället så blir publiken nöjd, kör sen Öppet spår på söndag och Vasloppet på onsdag morgon så blir alla glada samtidigt som vi yrar om kommersiella realiteter.
Det konstiga är att JLo i sitt citat tar på sig hela skulden, att han missbedömmer och gör fel och tar ut de båda.
Men som vanligt är du grymt bitter över 2006 och försöker vinkla det till att Hayden faktiskt bromsade tidigt, att han är så långsam att han blir varvad och förtjänas att köras på så att hojen går sönder eller som nu senast att han hade en konstig bromspunkt. Varken JLo eller Hayden verkar tycka så. De känner inte samma behov som dig att skylla över något på den påkörda.
OM du läser Jorges citat så säger han att det var hans fel och att han missbedömde, något som kanske är lätt att göra för en överivrig förare.Att faktisk läsa vad jag skriver och vad Jorge säger än att leva i din egen lilla förföljelsemani å Haydens vägnar.
citerar igen (samma citat):
... and Nicky braked earlier than I was expecting and I hit him
om man tittar på video som länkas tidigare så ser man att Hayden bromsar t o m lite tidigare än Kallio som har trafik framför sig medan Hayden har fritt spår.
Problem jag hade med Haydens VM-seger var att jag var i Valencia 2006 och istället för fest hela natten med galna italienare så tog amerikanerna en hampis på donken och gick hem och sov.
citatet om "good things" är kul eftersom det givetvis är dumheter som gör att man kan fråga sig vad det säger om en person när det händer "bad things".
Jag hatar ingen i GP-cirkusen, tyckte bara Haydens hybris efter VM-guldet var lite pinsam. Sen dess har han kommit ner på jorden - hårt - och ibland tycker man nästan synd om honom för att han inte får det att funka.
vet inte vilket du menar men det borde va såhär:Med eller utan kvaldäck ?
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |