The 2009 Iveco Australian Motorcycle Grand Prix

Båda Suzuki´s MotoGP-hojar körde saktare än vad man gjorde i supportklassen Au-SBK på sina race samma helg.

Josh Waters på en Suzuki GSXR1000 körde 1:32.622. Chris Vermuelen 1:32.724 och Loris Caporossi 1:32.925. Wayne Maxwell på en Honda CBR1000RR körde också snabbare än Suzuki´s MotoGP-hojar.
 
Båda Suzuki´s MotoGP-hojar körde saktare än vad man gjorde i supportklassen Au-SBK på sina race samma helg.

Josh Waters på en Suzuki GSXR1000 körde 1:32.622. Chris Vermuelen 1:32.724 och Loris Caporossi 1:32.925. Wayne Maxwell på en Honda CBR1000RR körde också snabbare än Suzuki´s MotoGP-hojar.
Pinsamt. Suzuki satsar verkligen på MotoGP. :rolleyes

1. Som det är i dag känns som ett minimum. Runt 20 vore lagom.
2. Eller så kan de 8-9 andra köra på fredagen...
De kör ju oftast på fredagen redan. ;)
 
Last edited:
Det handlade alltså om socialism i ena fallet och körlek i det andra. Intressant. :)
Hur få kan det vara i MotoGP då innan det blir för få?
Om de 30-40 som får köra på fredgar vill köra kan de byta klass.

Som det är nu skulle väl 4 st räcka för att MotoGP inte skulle vara för få.
Intressant att du tycker att 30-40 st som kör i en klass som dom antagligen trivs med och vill köra ska byta för att 10 st andra envist ska hålla liv i en annan klass.
 
Hmm, det efterfrågas fler förare på konkurrenskraftigt material och så ska misslyckade tillverkare ut ur MotoGP trots att de redan är få. Luktar som om enhetsklass önskas :)
 
Båda Suzuki´s MotoGP-hojar körde saktare än vad man gjorde i supportklassen Au-SBK på sina race samma helg.

Josh Waters på en Suzuki GSXR1000 körde 1:32.622. Chris Vermuelen 1:32.724 och Loris Caporossi 1:32.925. Wayne Maxwell på en Honda CBR1000RR körde också snabbare än Suzuki´s MotoGP-hojar.

Waters va alltså 2.5sek långsammare än racets snabbaste varv satt av Rossi, 1:30.085

Och / men absoluta hojrekordet är 1:28.665, satt av Stoner -08,
det ger ca 4sek.

1:31.050 är WSBK rekordet satt av Laconi i år,
2.4sek efter Stoners absoluta
 
Pinsamt. Suzuki satsar verkligen på MotoGP. :rolleyes

Jag kan tänka mig att de har säkrat sina motorer med både hängslen och livrem för att få dem att hålla både Malaysia och Valencia också. Loris körde ändå 1:31.073 på Duccen där och 1:30.971 på Suckan förra året.

Vermeulen sa i Australiensisk TV att Suzukis MotoGP-team var de enda i hela motorsportvärlden (typ) som hade Mitsubishis elektronik och hade då ingen hjälp från andras utveckling av TC eftersom teknikerna bara hade deras data. Detta var innan de kört en meter på banan så det var ingen bortförklaring alls utan han bara konstaterade det. Han verkade rätt nöjd med Kawasakis WSBK-styrning åt honom nästa år, lite trött på Suzuki lät det ut som.

:rolleyes:
Hmm, det efterfrågas fler förare på konkurrenskraftigt material och så ska misslyckade tillverkare ut ur MotoGP trots att de redan är få. Luktar som om enhetsklass önskas :)

Jag efterfrågar en total strykning av den där <insert valfria fula ord> motorregeln. Den kommer få MotoGP på fall.
 
Last edited:
Som det är nu skulle väl 4 st räcka för att MotoGP inte skulle vara för få.
Intressant att du tycker att 30-40 st som kör i en klass som dom antagligen trivs med och vill köra ska byta för att 10 st andra envist ska hålla liv i en annan klass.
Det är ett problem att det är få startande i 250R men det saknas ju inte körtillfällen för de som kör Rookie-klasserna. Jag tycker inte att argumentet att det är fler startande i den ena klassen är så starkt men nu är vi väldigt OT här.
 
Att Suzuki inte är seriösa i sin MotoGP-satsning skrev jag redan tidigt i vintras och gissa vem som då högljutt menade att så inte alls var fallet. Suzuki hade minsann goda chanser till pallplaceringar 2010.

Dilettant. :7peta
Jag vet inte men jag inte trodde på pallen för Suzuki och om jag skrev det så var jag kraftigt intoxikerad. :)
 
klart rookie ska köra på bästa publiktid, roadracingen i Sverige marknadsförs inte av att de bästa (A-licensierade) kör inför publik utan kasta in B-laget istället så blir publiken nöjd, kör sen Öppet spår på söndag och Vasloppet på onsdag morgon så blir alla glada samtidigt som vi yrar om kommersiella realiteter.

angående Lorenzo och Hayden:
Det är den som kör på bakifrån som har fel i 90% av fallen men tar man konstiga bromspunkter så smäller det iaf då och då utan att man gör fel.
 
Waters va alltså 2.5sek långsammare än racets snabbaste varv satt av Rossi, 1:30.085

Och / men absoluta hojrekordet är 1:28.665, satt av Stoner -08,
det ger ca 4sek.

1:31.050 är WSBK rekordet satt av Laconi i år,
2.4sek efter Stoners absoluta

Med eller utan kvaldäck ?
 
angående Lorenzo och Hayden:
Det är den som kör på bakifrån som har fel i 90% av fallen men tar man konstiga bromspunkter så smäller det iaf då och då utan att man gör fel.
Det konstiga är att JLo i sitt citat tar på sig hela skulden, att han missbedömmer och gör fel och tar ut de båda.
Men som vanligt är du grymt bitter över 2006 och försöker vinkla det till att Hayden faktiskt bromsade tidigt, att han är så långsam att han blir varvad och förtjänas att köras på så att hojen går sönder eller som nu senast att han hade en konstig bromspunkt. Varken JLo eller Hayden verkar tycka så. De känner inte samma behov som dig att skylla över något på den påkörda.
 
Att Suzuki inte är seriösa i sin MotoGP-satsning skrev jag redan tidigt i vintras och gissa vem som då högljutt menade att så inte alls var fallet. Suzuki hade minsann goda chanser till pallplaceringar 2010.

Dilettant. :7peta
Du startade väl en tråd om hur otroligt uselt det skulle gå för Melandri om jag inte minns fel. Du kanske inte ska kastja spjut i tältet :såjaponken
angående Lorenzo och Hayden:
Det är den som kör på bakifrån som har fel i 90% av fallen men tar man konstiga bromspunkter så smäller det iaf då och då utan att man gör fel.
Alla såg att Lorenzo gjorde en dåligt start och satsade för hårt in i kurva 1. Lorenzo har tagit på sig hela skulden.

Trots detta ska du försöka lägga skulden på Hayden :rolleyes:

Med tanke på ditt resonemang har du knappast tävlat i RR för då skulle du veta att alla får anpassa sig efter den fart som förare nummer 1 har och att några bestämda bromspunkter inte existerar vid starten.

klart rookie ska köra på bästa publiktid, roadracingen i Sverige marknadsförs inte av att de bästa (A-licensierade) kör inför publik utan kasta in B-laget istället så blir publiken nöjd, kör sen Öppet spår på söndag och Vasloppet på onsdag morgon så blir alla glada samtidigt som vi yrar om kommersiella realiteter.
Du har inte vart på några race i år heller ser jag...
 
Last edited:
Det konstiga är att JLo i sitt citat tar på sig hela skulden, att han missbedömmer och gör fel och tar ut de båda.
Men som vanligt är du grymt bitter över 2006 och försöker vinkla det till att Hayden faktiskt bromsade tidigt, att han är så långsam att han blir varvad och förtjänas att köras på så att hojen går sönder eller som nu senast att han hade en konstig bromspunkt. Varken JLo eller Hayden verkar tycka så. De känner inte samma behov som dig att skylla över något på den påkörda.

Att faktisk läsa vad jag skriver och vad Jorge säger än att leva i din egen lilla förföljelsemani å Haydens vägnar.

citerar igen (samma citat):
... and Nicky braked earlier than I was expecting and I hit him

om man tittar på video som länkas tidigare så ser man att Hayden bromsar t o m lite tidigare än Kallio som har trafik framför sig medan Hayden har fritt spår.

Problem jag hade med Haydens VM-seger var att jag var i Valencia 2006 och istället för fest hela natten med galna italienare så tog amerikanerna en hampis på donken och gick hem och sov.

citatet om "good things" är kul eftersom det givetvis är dumheter som gör att man kan fråga sig vad det säger om en person när det händer "bad things".
Jag hatar ingen i GP-cirkusen, tyckte bara Haydens hybris efter VM-guldet var lite pinsam. Sen dess har han kommit ner på jorden - hårt - och ibland tycker man nästan synd om honom för att han inte får det att funka.
 
Att faktisk läsa vad jag skriver och vad Jorge säger än att leva i din egen lilla förföljelsemani å Haydens vägnar.

citerar igen (samma citat):
... and Nicky braked earlier than I was expecting and I hit him

om man tittar på video som länkas tidigare så ser man att Hayden bromsar t o m lite tidigare än Kallio som har trafik framför sig medan Hayden har fritt spår.

Problem jag hade med Haydens VM-seger var att jag var i Valencia 2006 och istället för fest hela natten med galna italienare så tog amerikanerna en hampis på donken och gick hem och sov.

citatet om "good things" är kul eftersom det givetvis är dumheter som gör att man kan fråga sig vad det säger om en person när det händer "bad things".
Jag hatar ingen i GP-cirkusen, tyckte bara Haydens hybris efter VM-guldet var lite pinsam. Sen dess har han kommit ner på jorden - hårt - och ibland tycker man nästan synd om honom för att han inte får det att funka.
OM du läser Jorges citat så säger han att det var hans fel och att han missbedömde, något som kanske är lätt att göra för en överivrig förare.
Han säger inte att Hayden faktiskt bromsade för tidigt, eller att han hade konstig bromspunkt. Det är det bara du som skrivit.
Att det är skillnad "It was totally my fault, I miscalculated the distance off the line and Nicky braked earlier than I was expecting and I hit him." och det du skriver kan tydligt utläsas.
Att du dessutom skriver om Haydens varvning och gamla citat luktar bara Rosita.
 
Last edited:
Inskickat av R2 Läs Inlägg
Waters va alltså 2.5sek långsammare än racets snabbaste varv satt av Rossi, 1:30.085

Och / men absoluta hojrekordet är 1:28.665, satt av Stoner -08,
det ger ca 4sek.

1:31.050 är WSBK rekordet satt av Laconi i år,
2.4sek efter Stoners absoluta


Med eller utan kvaldäck ?
vet inte vilket du menar men det borde va såhär:
Waters tid, inte kvaldäck
Rossis tid, inte kvaldäck
Stoners absoluta tid, kvaldäck.
Laconis tid sattes på superpole 2, jag fick titta på kvalet igen för att försöka ta reda på vilket däck det va, men lyckades inte klura ut vad det va, ser ut så här iaf..
 

Bifogat

  • laconi.jpg
    laconi.jpg
    60.3 KB · Visningar: 80
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top