The Eagle Has Landed!!

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Så var man äntligen hemma då!

Jag har äntligen klämt in mina tre Ninjor i gästrummet och äntligen fått några timmars sömn.

Nu skall bara hojarna göras redo för race.

Mina 2 identiska ZX6or skall lackas i spygrön Kawa färg så klart.

Öhlinare skall på runt om bak, i gaffeln samt styrdämp, en del är redan klart resten skall justeras in.

Sen har jag precis införskaffat kitkyl till båda.

Har en kit motor som skall slängas i samt extra fälgar med däck då jag inte har lust att kränga däcken själv.

Tanken är att när alla ni andra byter däck i depån och sliter så kan jag koppla av och tänka på nästa race då jag har en deal på G med en lokal gummifirma som står för däck och byte av desamma när jag är hemma mellan varven.

Nästa steg är att lämna in hojarna på ett Dynojet center för optimering (ja det är förgasare).

Nu är jag rustad till tänderna så "Beware Out There" för nu skall ni få smaka gummi allihop. :yoparty :banana :yoparty

"Hoppas inte jag får äta upp min kaxighet nu, för med dessa båda cyklar har jag inget att gömma mig bakom om det skiter sig :3freak :3freak

PS! Är det någon som har en uppsätning fälgar som inte behövs till ZX6-00-01 så hör av er, jag tar dem direkt om de är Ok.

/Mvh Mikael

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Att bygga dom hojarna med Öhlins runt om och lite extra kraschdelar kommer att kosta flis.....

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Mike the bike skrev:
Så var man äntligen hemma då!

Jag har äntligen klämt in mina tre Ninjor i gästrummet och äntligen fått några timmars sömn.

Nu skall bara hojarna göras redo för race.

Mina 2 identiska ZX6or skall lackas i spygrön Kawa färg så klart.

Öhlinare skall på runt om bak, i gaffeln samt styrdämp, en del är redan klart resten skall justeras in.

Sen har jag precis införskaffat kitkyl till båda.

Har en kit motor som skall slängas i samt extra fälgar med däck då jag inte har lust att kränga däcken själv.

Tanken är att när alla ni andra byter däck i depån och sliter så kan jag koppla av och tänka på nästa race då jag har en deal på G med en lokal gummifirma som står för däck och byte av desamma när jag är hemma mellan varven.

Nästa steg är att lämna in hojarna på ett Dynojet center för optimering (ja det är förgasare).

Nu är jag rustad till tänderna så "Beware Out There" för nu skall ni få smaka gummi allihop. :yoparty :banana :yoparty

"Hoppas inte jag får äta upp min kaxighet nu, för med dessa båda cyklar har jag inget att gömma mig bakom om det skiter sig :3freak :3freak

PS! Är det någon som har en uppsätning fälgar som inte behövs till ZX6-00-01 så hör av er, jag tar dem direkt om de är Ok.

/Mvh Mikael

Hmmm, jag skall inte köra i år...men kommer garanterat att komma till A-torp på första SM, för att se ifall denna kaxighet är befogad.

Lycka till 2004

Mvh//ZS

EDIT: Bilder....Bilder

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Tack!

Tack för uppmuntran.

Men måste alla komma första racet?

Det är första gången jag någonsin kör på bana.

Bättre att vänta till andra eller tredje racet när jag börjar vinna lite :hihi

/M

Zilversurfer skrev:
Hmmm, jag skall inte köra i år...men kommer garanterat att komma till A-torp på första SM, för att se ifall denna kaxighet är befogad.

Lycka till 2004

Mvh//ZS

EDIT: Bilder....Bilder

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Mike the bike skrev:
Har redan köpt grejerna.

Skall bara monteras.

/M

En liten fråga har jag; varför köpte du inte 1 st tex CBR 03, YZF 03, ZX6 03 fullkittade med 130 bhp. det hade kostat ungefär vad du har betalt för dina 2 + en massa kitprylar, crasch kåpor mm. Har man bara 1 hoj räcker det med extra fälgar så har man gott om tid att byta innan race.

Men, det är givetvis inte mitt huvudbry.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Det här är säsongens intressantaste rejssatsning.
Hör av dig när du tröttnat så kan jag köpa nån trasig hoj för en spottstyver.

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Därför att...

Tanken är att aldrig behöva bryta.
Låt säga att jag kraschar hojen totalt på lördagen så tar jag bara den andra som är identisk och kör på Söndag ändå.

Allt detta utan att behöva meka hela natten, utan jag kan koppla av både fysiskt och psykist.

Kör mycket mental träning som jag har kvar från golfen och då är det viktigt med lugn och ro.

Inget får störa min satsning, INGET.

Därför har jag 2 istället för en.

Observera att båda dessa kommer vara fullt racepreppade inför A-torp med allt du kan tänka dig + lite till.

/M

Zilversurfer skrev:
En liten fråga har jag; varför köpte du inte 1 st tex CBR 03, YZF 03, ZX6 03 fullkittade med 130 bhp. det hade kostat ungefär vad du har betalt för dina 2 + en massa kitprylar, crasch kåpor mm. Har man bara 1 hoj räcker det med extra fälgar så har man gott om tid att byta innan race.

Men, det är givetvis inte mitt huvudbry.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Drömmen för alla att ha två perfekta hojar, även om man till största del bara åker på en cykel..
Synd bara att det är gamla skrammelkawor :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
oFFkeFF skrev:
Drömmen för alla att ha två perfekta hojar, även om man till största del bara åker på en cykel..
Synd bara att det är gamla skrammelkawor :D

Kawaskaki YEHOOO!

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Mike the bike skrev:
Låt säga att jag kraschar hojen totalt på lördagen så tar jag bara den andra som är identisk och kör på Söndag ändå.

Allt detta utan att behöva meka hela natten, utan jag kan koppla av både fysiskt och psykist.

Kör mycket mental träning som jag har kvar från golfen och då är det viktigt med lugn och ro.

Observera att båda dessa kommer vara fullt racepreppade inför A-torp med allt du kan tänka dig + lite till.

/M

Då har ju hela konceptet råkkieracing gått dig förbi. Mysmek med folköl, kaffedricka med hårdrockarna (och wannabeearna) i Chrilles tält mm.

(Fast är din satsning helt seriös, så önkar jag också lycka till)

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Mike the bike skrev:
Tack för uppmuntran.

/M

Detta har jag missat, har du ALDRIG kört på bana? inte ens allmänhetens åkning med B-E eller annan arrangör.

Mvh//ZS

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mike the bike skrev:

/M

Jag tycker du ska köra en säsong på en Aprilia RSW från låt säga...94 eller nåt. DET är mental träning! Ett generalras på warmupen kommer inte att få dig att röra en min efter det....

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mike the bike skrev:

/M

Då gissar jag att den ena hojen preppas för regnkörning och den andra för torrkörning, se då till att Apsnusens hoj är den som ska gå i torrföre, den har ju aldrig rullat i blötan nån gång, Apis är nog allerigsk mot fukt.

Beträffande ditt påstående att du aldrig har kört på bana så tror jag att du fulmörkar.

/Good Luck you need it :tummenupp

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Mike the bike skrev:
Tack för uppmuntran.

/M

Berätta mer om kit-motorn! Vad var det du sa i telefon, 130hk? :banana

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
soppatorsken skrev:
Det här är säsongens intressantaste rejssatsning.
Jag håller med. Denna satsning får alla andra nybörjares helhjärtade satsningar framstå som fumliga tonårshångel.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Teddy skrev:
Jag håller med. Denna satsning får alla andra nybörjares helhjärtade satsningar framstå som fumliga tonårshångel.

Hmm... men det kanske är bättre att starta med lite hångel än med ett jättekn*ll.. :rolleyes: Trevligare att lixom smaka sig fram. :va eller nåt..!!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Madhonda skrev:
Hmm... men det kanske är bättre att starta med lite hångel än med ett jättekn*ll.. :rolleyes: Trevligare att lixom smaka sig fram. :va eller nåt..!!

Så sant som det var sagt. :banana

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...