The Eagle Has Landed!!

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Nyteknik skrev:
Men inte för att det skulle vara svårare med cross. Snarare för att konkurrenskraftigt material är billigare än i RR och för att platserna att träna cross på är oändligt många fler än för den som kör RR.

Vad hände med Jeremy McGrath:s RR-satsning som det snackades friskt om för ett par år sedan? Har någon VM-förare gjort en framgångsrik övergång från den ena disciplinen till den andra - bortsett J-M Bayle?

:felämne :notme

bryter in och OTar lite mer...

McGrath gjorde aldrig nån seriös satsning på RR, va nog mest lite prova på.
Han körde en del med Gobert och det va så väldigt så att det gick i 160mph osv...

Att det inte är så många som byter diciplin beror nog på att toppförarna lägger ner all tid under typ 15-20 år på att bli bäst i den grenen så att dom blivit för gamla eller helt enkelt inte orkar börja om.

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
Jag måste börja med :tummenupp för seriösa satsningar, :tummenupp för folk som tror på sig själva och :tummenupp för folk som står för det.....

Men... påståendena rimmar lite illa med övningskrasch :3freak :3freak

Det kommer att bli en spännande säsong :confused:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Skicka PM om du vill ha en extra förare till hoj nr.2 :D

Lycka till med sattsning, ser ruskigt seriöst ut :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nr:18 skrev:
Jag har inte begärt att ni ska stryka medhårs, men det är jävligt onödigt att sitta och vara spydig bara för att han satsar ordentligt.

Vad du tycker är onödigt kan vara precis nödvändigt för mig. ;)

Jag gissar att Mike är van att försvara sig själv och ingen sillmjölke som behöver tas i försvar av andra.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Kai Börre Andersen vann ALLT i utklassnings stil (NM,SO mm ) sin första säsong och hade tidigare inte suttit på en gathoj ens (13 år cross). Men sen betalade pappa Andersen ett träningsläger i Spanien i ett par månader innan säsong start.

Men det finns inte många...

Mvh//ZS

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nr:18 skrev:
--edit-- "inte åker och poetar oss i näsan"!

Diskussionen om tvi- eller fyrtakt är inget som jag ens orkar diskutera, tycker att det gått fullständigt överstyr.

Poetar sig i näsan! Det blev ju riktigt vackert det där! :tummenupp

Angående tvåtakt/fyrtakt så orkar du inte diskutera eftersom du vet att du har fel. :arsele :tungan

Jag tror bara en del reagerat på att Mike skriver att hans vilja är det enda som betyder något för hans framgång men det står X antal andra på griden som vill lika mycket. Jag tycker det är roligt och önskar honom all lycka i satsningen, speciellt som han valt att köra Kawasaki. ;)

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Packalén skrev:
Det var ett förbannat tjat om Mikes pengar o satsning osv. Det är väl bara bra att någon vill o har möjlighet att satsa stort. Hade vi haft fler i sverige som gjorde så så hade vi garanterat haft fler svenskar i moto gp.

Välkommen till R600 Mike, hoppas det går bra som fan för dig...men du får inte köra fortare än mig :7peta

Instämmer. :tummenupp

Hoppas det går bra Mike och att du får kul i sommar.

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Tack!

Jag usppskattar alla lyckönskningar och tänker då definitivt göra mitt bästa.
Alla negativa inlägg har jag valt att lägga åt sidan då jag inte har tid för sådant i en satsning som denna.

Även om det självklart är många andra som satsar minst lika hårt så innebär det här en mycket stor satsning för mig.

Och vad mina pengar anbelanger så handlar det faktiskt om prioriteringar till stor del som så mycket annat här i livet.

Många människor väljer att lägga en stor del pengar på krogen, resor och en andra massa roliga vardagssaker.

Jag låter hellre bli detta och sparar dessa pengar till något som betyder mer för mig, som tex i detta fallet att åka hoj.

/M

Mad Moose skrev:
Instämmer. :tummenupp

Hoppas det går bra Mike och att du får kul i sommar.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning