Landet Lagom!
Har inte sagt att jag är bättre än någon annan, däremot så har jag många gånger förr lyckats bättre än de flesta bla genom min vilja vilket jag anser vara den viktigaste ingrediensen.
Att jag har det lätt och så jävla bra blir jag rätt förbannad på att höra då ingen har en djvla aning om hur jag kommit dit jag är idag, oavsett vart det är.
Jag jar aldrig fått någonting någon gång, växte upp med fattiga föräldrar som inte ens kunde ge mig hälften av vad genomsnittet hade.
Har alldrig haft tur i mitt liv heller utan har fått skapa allt med mina egna två händer.
De sista 10 åren har jag arbetat i genomsnitt 14 tim/dag.
under 7 av de åren (ej de 3 sista) så hade jag sammanlagt 23 dagar ledigt och då räknar jag in helgerna då då många andra men inte alla är lediga.
Semester kunde jag inte ta ut då jag drev 3 företag som jag själv startat med stora LÅN och inget annat.
Men för ca 3 år sedan när jag var 28 så fick jag min värsta och sista hjärtinfarkt som nästan bokstavligen tog livet av mig.
Då ändrade jag hela mitt liv som över en natt.
Fram tills dess så hade jag aldrig unnat mig själv någonting utan snarare istället hjälpt dem som hade de sämre som tex mina föräldrar.
Jag tog mer ledigt och unnade mig själv att göra roliga saker för mig själv för att må bra och framförallt så lärde jag mig att sluta leva i "landet lagom" och leva varje dag som den sista och framförallt sluta be om ursäkt för den jag är.
Sen att en del upplever det som stötande och kaxigt, det är mycket tråkigt men är det något jag lärt mig så är det att det kommer alltid finnas människor som försöker hindra dig från att vara den du är och leva som du gör.
Frågan är bara om du tänker låta dem göra det och ta det åt dig, inte jag i alla fall för jag har bestämt mig för att leva fullt ut under resten av mina dagar som man helt klart inte skall ta för givet.
Och att åka hoj har alltid legat mig varmast i hjärtat och det är ingen som kan ta det ifrån mig.
Tack för ordet.
Mikael
Chris Ash skrev:
At ha sig själv som största idol är det väl inget fel på i sig, men att basunera ut ens egen recenscion av sin egen förträfflighet är ingen hit hos mig iaf.