The Eagle Has Landed!!

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Hmmm....

Det är skillnad på önskemål och målplanering.

Vet inte hur andra gör, men själv sätter jag ribban högt och slutar inte förrän jag nått mina mål oavsett vad som krävs, och då menar jag oavsett.

Dessutom vore det tråkigt om bara jag önskade vinna, för vart hade då konkurensen tagit vägen :confused:
/M

Chris Ash skrev:
Äh Miek the bike tror att han är ensam om att vilja bli bra i racing, han kommer tids nog att upptäcka att det inte är så.

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Nordkroken, Vargön, Vänersborg, Västra götaland, V
Hoj
Lillebrors räser
Det var ett förbannat tjat om Mikes pengar o satsning osv. Det är väl bara bra att någon vill o har möjlighet att satsa stort. Hade vi haft fler i sverige som gjorde så så hade vi garanterat haft fler svenskar i moto gp.

Välkommen till R600 Mike, hoppas det går bra som fan för dig...men du får inte köra fortare än mig :7peta

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Landet Lagom!

Har inte sagt att jag är bättre än någon annan, däremot så har jag många gånger förr lyckats bättre än de flesta bla genom min vilja vilket jag anser vara den viktigaste ingrediensen.

Att jag har det lätt och så jävla bra blir jag rätt förbannad på att höra då ingen har en djvla aning om hur jag kommit dit jag är idag, oavsett vart det är.

Jag jar aldrig fått någonting någon gång, växte upp med fattiga föräldrar som inte ens kunde ge mig hälften av vad genomsnittet hade.

Har alldrig haft tur i mitt liv heller utan har fått skapa allt med mina egna två händer.

De sista 10 åren har jag arbetat i genomsnitt 14 tim/dag.
under 7 av de åren (ej de 3 sista) så hade jag sammanlagt 23 dagar ledigt och då räknar jag in helgerna då då många andra men inte alla är lediga.
Semester kunde jag inte ta ut då jag drev 3 företag som jag själv startat med stora LÅN och inget annat.

Men för ca 3 år sedan när jag var 28 så fick jag min värsta och sista hjärtinfarkt som nästan bokstavligen tog livet av mig.

Då ändrade jag hela mitt liv som över en natt.

Fram tills dess så hade jag aldrig unnat mig själv någonting utan snarare istället hjälpt dem som hade de sämre som tex mina föräldrar.

Jag tog mer ledigt och unnade mig själv att göra roliga saker för mig själv för att må bra och framförallt så lärde jag mig att sluta leva i "landet lagom" och leva varje dag som den sista och framförallt sluta be om ursäkt för den jag är.

Sen att en del upplever det som stötande och kaxigt, det är mycket tråkigt men är det något jag lärt mig så är det att det kommer alltid finnas människor som försöker hindra dig från att vara den du är och leva som du gör.

Frågan är bara om du tänker låta dem göra det och ta det åt dig, inte jag i alla fall för jag har bestämt mig för att leva fullt ut under resten av mina dagar som man helt klart inte skall ta för givet.

Och att åka hoj har alltid legat mig varmast i hjärtat och det är ingen som kan ta det ifrån mig.

Tack för ordet.

Mikael

Chris Ash skrev:
At ha sig själv som största idol är det väl inget fel på i sig, men att basunera ut ens egen recenscion av sin egen förträfflighet är ingen hit hos mig iaf.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Mike, bra att du har en stark vilja och sätter höga mål. Men vad folk nog reagerar på är att du skriver med en attityd som inga andra sett tidigare, där du sätter dig över alla andra vad gäller prestation osv, utan att berätta hur du tror du kan göra detta. Jo, du har ju berättat i ord att du Vill, men sen då? Alla önskar dig lycka till, men din non-existent (hehe) ödmjukhet i ditt resonemang får ju förstås andra som sysslat med RR länge att reagera, då de vet pga erfarenhet att RR inte är en sport där du kommer visa var skåpet ska stå utan att involvera risker. Risker där om du inte är försiktig så kan det kosta dig mycket, och då inte pengar... utan kroppsskador m.m.

Men som du säger, och andra säger... mer vilja i Sverige är bra! Då Svenskars attityd är lite väl sarkastisk/ironisk m.m... i alla lägen. Men kaxighet möts dock oftast i alla avseendet med just de reaktionerna... sarkasm och ironi.

/En som tänkt efter lite inför sin första RR-säsong.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Nyteknik skrev:
Det var ett förbannat tjat om din fantastiska vilja.
Och det var ett jävla tjat om att han inte får skriva vad han vill! Varför är det så jävla provocerande? Tycker inte att det är mer irriterande än tvitaktsmaffian jävla tjat om hur överlägsna tvitaktarna är! Lägg ner detta gnällandet nu! :mad:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nr:18 skrev:
Och det var ett jävla tjat om att han inte får skriva vad han vill! Varför är det så jävla provocerande? Tycker inte att det är mer irriterande än tvitaktsmaffian jävla tjat om hur överlägsna tvitaktarna är! Lägg ner detta gnällandet nu! :mad:

Är du go eller? Sen när blev tvitakt vs dieselgnabbet något annat än rått men hjärtligt tugg ala webes? Börjar du gråta när vi klankar på dieslarna eller?

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Jag måste säga att det är mycket imponerande med en sån satsning, när man aldrig kört på bana tidigare någon gång. De flesta brukar väl prova på bankörning för allmänheten först ett par gånger. Lycka till Mike!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mike the bike skrev:
Har inte sagt att jag är bättre än någon annan, däremot så har jag många gånger förr lyckats bättre än de flesta bla genom min vilja vilket jag anser vara den viktigaste ingrediensen.

Att jag har det lätt och så jävla bra blir jag rätt förbannad på att höra då ingen har en djvla aning om hur jag kommit dit jag är idag, oavsett vart det är.

Jag jar aldrig fått någonting någon gång, växte upp med fattiga föräldrar som inte ens kunde ge mig hälften av vad genomsnittet hade.

Har alldrig haft tur i mitt liv heller utan har fått skapa allt med mina egna två händer.

De sista 10 åren har jag arbetat i genomsnitt 14 tim/dag.
under 7 av de åren (ej de 3 sista) så hade jag sammanlagt 23 dagar ledigt och då räknar jag in helgerna då då många andra men inte alla är lediga.
Semester kunde jag inte ta ut då jag drev 3 företag som jag själv startat med stora LÅN och inget annat.

Men för ca 3 år sedan när jag var 28 så fick jag min värsta och sista hjärtinfarkt som nästan bokstavligen tog livet av mig.

Då ändrade jag hela mitt liv som över en natt.

Fram tills dess så hade jag aldrig unnat mig själv någonting utan snarare istället hjälpt dem som hade de sämre som tex mina föräldrar.

Jag tog mer ledigt och unnade mig själv att göra roliga saker för mig själv för att må bra och framförallt så lärde jag mig att sluta leva i "landet lagom" och leva varje dag som den sista och framförallt sluta be om ursäkt för den jag är.

Sen att en del upplever det som stötande och kaxigt, det är mycket tråkigt men är det något jag lärt mig så är det att det kommer alltid finnas människor som försöker hindra dig från att vara den du är och leva som du gör.

Frågan är bara om du tänker låta dem göra det och ta det åt dig, inte jag i alla fall för jag har bestämt mig för att leva fullt ut under resten av mina dagar som man helt klart inte skall ta för givet.

Och att åka hoj har alltid legat mig varmast i hjärtat och det är ingen som kan ta det ifrån mig.

Tack för ordet.

Mikael

Duktigt av dig, men folk kommer lära känna dig som den du är och uppskatta dig för dina positiva sidor, om du har en järnvilja eller whatever. Du behöver inte påpeka och framhålla det själv. Det är ganska vanligt hos självupptagna människor nämligen.....

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chris Ash skrev:
Duktigt av dig, men folk kommer lära känna dig som den du är och uppskatta dig för dina positiva sidor, om du har en järnvilja eller whatever. Du behöver inte påpeka och framhålla det själv. Det är ganska vanligt hos självupptagna människor nämligen.....
Sluta sura nu din fattiglapp :fatta! Jag har knegat i 23 år, under 8 år reste jag jorden runt och hade 200-220 resdagar per år, jag snittade på 600 timmar övertid och hade varken tid att umgås med polare eller att ha en vettig hobby, jag höll på att bränna ut mig totalt, men idag så har jag det bättre ekonomiskt och hinner göra vad jag vill, dock är jag inte född med silversked i munnen.

Det är lite fult att göra karriär i Sverige och dessutom va nöjd med sig själv, helst ska man väl bara hålla käften så att ingen svensson blir avis.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Äääh. Sluta försöka släta över allting. Lite hat piggar upp. Hur kul är det om alla är kompisar?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Mattias skrev:
Äääh. Sluta försöka släta över allting. Lite hat piggar upp. Hur kul är det om alla är kompisar?
Det är aldrig för sent att ge upp eller hur :D

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
All heder åt Mike som vill vågar och kan. :tummenupp
Fler sånna i detta landet hade inte skadat. :gnissla
Kommer att följa din karriär på banan. Visseligen ifrån sidan. :rolleyes:

Lycka till (i landet lagom) :banana

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
GSXR1100R skrev:
Sluta sura nu din fattiglapp :fatta! Jag har knegat i 23 år, under 8 år reste jag jorden runt och hade 200-220 resdagar per år, jag snittade på 600 timmar övertid och hade varken tid att umgås med polare eller att ha en vettig hobby, jag höll på att bränna ut mig totalt, men idag så har jag det bättre ekonomiskt och hinner göra vad jag vill, dock är jag inte född med silversked i munnen.

Det är lite fult att göra karriär i Sverige och dessutom va nöjd med sig själv, helst ska man väl bara hålla käften så att ingen svensson blir avis.

Man får inte kritisera nån som har pengar eller är ditt eller datt. Då är det den "svenska avundsjukan". Mina trådar till Mike har inte ett skit med vare sig hans yrkeskarriär eller att han har pengar att köpa x antal hojar att göra. Ändå så får man höra det hela tiden. Är det läs och skrivsvårigheter här på forumet månntro?

Om han hade varit en fattig skrävlare som kom in och påstod att han tog MC-kort igår och skulle köra skiten ur alla här, DÅ hade det tagit hus i helvete!Men nu är han rik och då får man inte tugga på honom.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Man får inte kritisera nån som har pengar eller är ditt eller datt. Då är det den "svenska avundsjukan". Mina trådar till Mike har inte ett skit med vare sig hans yrkeskarriär eller att han har pengar att köpa x antal hojar att göra. Ändå så får man höra det hela tiden. Är det läs och skrivsvårigheter här på forumet månntro?

Om han hade varit en fattig skrävlare som kom in och påstod att han tog MC-kort igår och skulle köra skiten ur alla här, DÅ hade det tagit hus i helvete!Men nu är han rik och då får man inte tugga på honom.
Nej du får inte mobba oss som är rika och har det bra :hihi

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Hähä du är väl i såfall det bästa exemplet på att pengar inte köper varvtider.....Mwahahahaha! :D
Må din gräsklipparmotor skära ihop på alla körningar :mad:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Detta skall bli otroligt kul att se slutet på!! Jag måste säga att jag blir mycket imponerad av Mikes inställning, fortsätt så :tummenupp Men att du på ett år skulle göra dig ett namn i RR, nja..... Det är inte som att köra cross, hänga i styret och gasa som fan kommer inte att ta dig någon mer stans än i sand fållan :D Men om du fortsätter i ett par år så! Du ger definetivt oss andra en anledning att kolla på rejsen, jag kommer att vara där och heja på dig :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning