The Eagle Has Landed!!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Madhonda skrev:
Hmm... men det kanske är bättre att starta med lite hångel än med ett jättekn*ll.. :rolleyes: Trevligare att lixom smaka sig fram. :va eller nåt..!!
Vad menar du med jätteknall :va

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Mike, seriöst lycka till! Förstår hur väl du vill börja köra roadracing.

Du får gärna berätta lite om din bakgrund o varför du tror dig ha en chans. Vore väldigt intressant att veta.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Mike, ett seriöst tips, ladda inte in en massa dyra kitprylar i motorerna, såvida det inte följde med från början..
Pengar du bränner i onödan. Går det bra och fort vartefter säsongen lider, så kommer du ändå köpa på dig bättre och nyare cyklar.
Och du får inte många pesetas för ett par gamla kittade kawor..

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
oFFkeFF skrev:
Mike, ett seriöst tips, ladda inte in en massa dyra kitprylar i motorerna, såvida det inte följde med från början..
Pengar du bränner i onödan. Går det bra och fort vartefter säsongen lider, så kommer du ändå köpa på dig bättre och nyare cyklar.
Och du får inte många pesetas för ett par gamla kittade kawor..

Fråga kolon. Missade du första inlägget, där han skrev att (s)kitet redan är inköpt :7peta

Åberg

www.luleaguiden.com
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja
Madhonda skrev:
Hmm... men det kanske är bättre att starta med lite hångel än med ett jättekn*ll.. :rolleyes: Trevligare att lixom smaka sig fram. :va eller nåt..!!

*smilez charmingly* ;) True...

Bifogat

• Testar webcam.jpg
    Testar webcam.jpg
    16.5 KB · Visningar: 63
  • Sporthoj.jpg
    Sporthoj.jpg
    125.6 KB · Visningar: 124

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
oFFkeFF skrev:
Det finns ångervecka på allt(nästan) ;)

Skall man döma av alla varningar om kitprylar i motorn, tvivlar jag på att ångerveckan gäller dessa. :D
Även att rådet om att satsta på fjädringen i första hand säkert är bäst, är det ändå kul att Mike the Bike kör hela rejset från början.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Allvarligt Mike. Snackar vi verkligen 125+ bhk så har jag en relativt god uppfattning om vad det är för motorer du har fått tag på och då finns det ett råd att ge som kan spara mycket pengar.

Kör början av säsongen på en standardmotor när du ändå har en sån tillgänglig. Har du inte kört bana förr så finns det MYCKET att göra innan effekten ska åtgärdas.

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Ok, här kommer sanningen!

Angående om jag fulmörkar eller inte!!

Jag har inte ens körkort!!!! :va :dummer :va !

Det är sant, jag har bara kort för 125a.

Vad jag har gjort är att jag har kört Cross yz 125a & 500a.

Men de senaste 5 åren har jag inte gjort mer än en och annan provkörning.

Så jag är helt grön.

Men jag har en vilja som inte går av för hackor.

Mitt senaste projekt var Golf.

(Sann historia följer)
Jag hade aldrig tidigare spelat golf men tyckte det såg kul ut.

Alla sa att jag kunde följa med och låna klubbor.

Men inte jag för jag har ett speciellt sätt att göra saker på och det är all or nothing eller do or die som är min livsfilosofi.

Jag åkte till Golf Usa och köpte ett helset med klubbor skor hanskar you name it i bought it!!

Jag hade aldrig hållt i en klubba :confused:

Samma dag åkte jag till en golfbana där jag visste att det fanns en bra tränare (pro) som hade haft hand om landslaget.

Jag frågade honom hur lågt handikap man kunde få om man spelade mycket första året, han sa runt 35 om man satsar bra och har någorlunda talang.

Jag frågade då honom vad det skulle kosta att få 10-15 inom ca 6 månader för det var en tävling jag ville vara med i.

Hans första reaktion var att jag inte var riktigt frisk men sade sedan att jag var i så fall tvungen att träna 8-10 timmar / dag 6-7 dagar i veckan med tränare.

Sagt och gjort, jag tog ledigt på jobbet i 6 månader och betalade honom i förskott för hela perioden så att han blev min personliga instruktör i ett halv år.

Sen berättade jag vad jag höll på med för gud och alla människor, vilket gjorde att skammen skulle bli enorm om jag inte lyckades.

Det är på detta sätt jag levt hela mitt liv och därigenom också ofta lyckats.

Skillnaden är att jag är beredd att satsa vad som helst, hur som helst, när som helst för att komma dit jag vill.

Och nu är det RoadRacing som gäller.

Missförstå mig nu inte (jag kan köra hoj).

Men har faktiskt aldrig kört på bana förut.

Mer info kommer.

Nu skall jag om knappt 2 timmar bege mig ner till södra tyskland för att hjälpa min plastfarsa å köpa hoj (Suzuki Marauder 800) "usch och fy :huvet

/M

GSXR1100R skrev:
Då gissar jag att den ena hojen preppas för regnkörning och den andra för torrkörning, se då till att Apsnusens hoj är den som ska gå i torrföre, den har ju aldrig rullat i blötan nån gång, Apis är nog allerigsk mot fukt.

Beträffande ditt påstående att du aldrig har kört på bana så tror jag att du fulmörkar.

/Good Luck you need it :tummenupp

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Du verkar ha gott om flis i fickan iallafall... imponerad.. :tummenupp

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Jo, det är roligt, men RR kan man liksom inte träna varje dag som med golfen!
Och har man aldrig ens kört på bana, så bör man nog tänka efter lite. Har du varit och tittat på RR? Det går inte direkt i smygfarter, fis bromsar eller dåliga kurvtagningar. Det går ruggigt fort. Jag trodde helt klart när jag började med RR att jag skulle ligga topp 10, men ack va´det sket sig. Det var nu man fattade varför man var snabb på gatan - alla jeffla snabba förare körde bana.

Men friskt vågat hälften vunnit :)

Mvh//ZS

Mike the bike skrev:

Så jag är helt grön.

(Sann historia följer)

Men inte jag för jag har ett speciellt sätt att göra saker på och det är all or nothing eller do or die som är min livsfilosofi.

Jag åkte till Golf Usa och köpte ett helset med klubbor skor hanskar you name it i bought it!!

Samma dag åkte jag till en golfbana där jag visste att det fanns en bra tränare (pro) som hade haft hand om landslaget.

Jag frågade honom hur lågt handikap man kunde få om man spelade mycket första året, han sa runt 35 om man satsar bra och har någorlunda talang.

Jag frågade då honom vad det skulle kosta att få 10-15 inom ca 6 månader för det var en tävling jag ville vara med i.

Hans första reaktion var att jag inte var riktigt frisk men sade sedan att jag var i så fall tvungen att träna 8-10 timmar / dag 6-7 dagar i veckan med tränare.

Sagt och gjort, jag tog ledigt på jobbet i 6 månader och betalade honom i förskott för hela perioden så att han blev min personliga instruktör i ett halv år.

Sen berättade jag vad jag höll på med för gud och alla människor, vilket gjorde att skammen skulle bli enorm om jag inte lyckades.

Skillnaden är att jag är beredd att satsa vad som helst, hur som helst, när som helst för att komma dit jag vill.

Mer info kommer.

Nu skall jag om knappt 2 timmar bege mig ner till södra tyskland för att hjälpa min plastfarsa å köpa hoj (Suzuki Marauder 800) "usch och fy :huvet

/M

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Som sagt, mycket intressant. Med rätt motivation och obegränsade resurser kan man nå långt, mycket långt. Lägger man till en portion talang på det har man ett säkert recept på framgång. Din supersatsning ska bil kul att följa. Jag lyckönskar dig och hopas att du når ditt/dina mål.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mike the bike skrev:

/M

Friskt vågat grabben, jag gillar iaf din inställning och hoppas att du håller dig på hjulen :tummenupp

/M

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Man ska inte jämföra äpplen med päron som det brukar sägas. Golf är rätt fjolligt om man jämför med Roadracing :rolleyes:

Men lycka till iaf. även om vi blir konkurrenter.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Man sätter ju halsen i strupen eller hur var det nu... Min lilla satsning ser ju ut som små potatis men jag kör nog ifrån dig endå :fyllisar anars kan vi ju alltid tjöta lite skit i depån...Lycka till :)

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Vart kommer alla pengar ifrån? Jag tycker jag lägger varenda kr på motorcyklen mm och då jobbar jag ändå 200 timmar i månaden. Att be sig ledig från jobbet i 6 månader låter nästan som science fiction i min värld.
Förövrigt att gå ner till 10-15 i handikap på 6 månader är inte så omänskligt svårt om man hållt på med lite bollsporter och liknande innan.
Jag gick ner till 16 i handikap på en säsong utan att ta en enda lektion förutom 2 lektioner till uppspelning för grönt kort.

Mike the bike skrev:

Så jag är helt grön.

(Sann historia följer)

Mer info kommer.

/M

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
marcus nilsson skrev:
Vart kommer alla pengar ifrån? .....

DET är en fråga som man inte ska bry sitt huvud med. Vissa har mycket och andra har mindre, börjar du fundera för mycket på att du får plånboks-stryk så förstör du bara för dig själv.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning