GSXR1100R
The older i get the faster i was
Vad menar du med jätteknallMadhonda skrev:Hmm... men det kanske är bättre att starta med lite hångel än med ett jättekn*ll.. Trevligare att lixom smaka sig fram. eller nåt..!!
Vad menar du med jätteknallMadhonda skrev:Hmm... men det kanske är bättre att starta med lite hångel än med ett jättekn*ll.. Trevligare att lixom smaka sig fram. eller nåt..!!
oFFkeFF skrev:Mike, ett seriöst tips, ladda inte in en massa dyra kitprylar i motorerna, såvida det inte följde med från början..
Pengar du bränner i onödan. Går det bra och fort vartefter säsongen lider, så kommer du ändå köpa på dig bättre och nyare cyklar.
Och du får inte många pesetas för ett par gamla kittade kawor..
Peno skrev:Fråga kolon. Missade du första inlägget, där han skrev att (s)kitet redan är inköpt
Madhonda skrev:Hmm... men det kanske är bättre att starta med lite hångel än med ett jättekn*ll.. Trevligare att lixom smaka sig fram. eller nåt..!!
oFFkeFF skrev:Det finns ångervecka på allt(nästan)
GSXR1100R skrev:Då gissar jag att den ena hojen preppas för regnkörning och den andra för torrkörning, se då till att Apsnusens hoj är den som ska gå i torrföre, den har ju aldrig rullat i blötan nån gång, Apis är nog allerigsk mot fukt.
Beträffande ditt påstående att du aldrig har kört på bana så tror jag att du fulmörkar.
/Good Luck you need it
Mike the bike skrev:Angående om jag fulmörkar eller inte!!
Jag har inte ens körkort!!!! !
Det är sant, jag har bara kort för 125a.
Vad jag har gjort är att jag har kört Cross yz 125a & 500a.
Men de senaste 5 åren har jag inte gjort mer än en och annan provkörning.
Så jag är helt grön.
Men jag har en vilja som inte går av för hackor.
Mitt senaste projekt var Golf.
(Sann historia följer)
Jag hade aldrig tidigare spelat golf men tyckte det såg kul ut.
Alla sa att jag kunde följa med och låna klubbor.
Men inte jag för jag har ett speciellt sätt att göra saker på och det är all or nothing eller do or die som är min livsfilosofi.
Jag åkte till Golf Usa och köpte ett helset med klubbor skor hanskar you name it i bought it!!
Jag hade aldrig hållt i en klubba
Samma dag åkte jag till en golfbana där jag visste att det fanns en bra tränare (pro) som hade haft hand om landslaget.
Jag frågade honom hur lågt handikap man kunde få om man spelade mycket första året, han sa runt 35 om man satsar bra och har någorlunda talang.
Jag frågade då honom vad det skulle kosta att få 10-15 inom ca 6 månader för det var en tävling jag ville vara med i.
Hans första reaktion var att jag inte var riktigt frisk men sade sedan att jag var i så fall tvungen att träna 8-10 timmar / dag 6-7 dagar i veckan med tränare.
Sagt och gjort, jag tog ledigt på jobbet i 6 månader och betalade honom i förskott för hela perioden så att han blev min personliga instruktör i ett halv år.
Sen berättade jag vad jag höll på med för gud och alla människor, vilket gjorde att skammen skulle bli enorm om jag inte lyckades.
Det är på detta sätt jag levt hela mitt liv och därigenom också ofta lyckats.
Skillnaden är att jag är beredd att satsa vad som helst, hur som helst, när som helst för att komma dit jag vill.
Och nu är det RoadRacing som gäller.
Missförstå mig nu inte (jag kan köra hoj).
Men har faktiskt aldrig kört på bana förut.
Mer info kommer.
Nu skall jag om knappt 2 timmar bege mig ner till södra tyskland för att hjälpa min plastfarsa å köpa hoj (Suzuki Marauder 800) "usch och fy
/M
McB skrev:Intressant historia, men den förtäljer inte hur det gick med golfen...
abstruse skrev:Berätta mer om kit-motorn! Vad var det du sa i telefon, 130hk?
Mike the bike skrev:Och nu är det RoadRacing som gäller.
/M
Mike the bike skrev:Angående om jag fulmörkar eller inte!!
Jag har inte ens körkort!!!! !
Det är sant, jag har bara kort för 125a.
Vad jag har gjort är att jag har kört Cross yz 125a & 500a.
Men de senaste 5 åren har jag inte gjort mer än en och annan provkörning.
Så jag är helt grön.
Men jag har en vilja som inte går av för hackor.
Mitt senaste projekt var Golf.
(Sann historia följer)
Jag hade aldrig tidigare spelat golf men tyckte det såg kul ut.
Alla sa att jag kunde följa med och låna klubbor.
Men inte jag för jag har ett speciellt sätt att göra saker på och det är all or nothing eller do or die som är min livsfilosofi.
Jag åkte till Golf Usa och köpte ett helset med klubbor skor hanskar you name it i bought it!!
Jag hade aldrig hållt i en klubba
Samma dag åkte jag till en golfbana där jag visste att det fanns en bra tränare (pro) som hade haft hand om landslaget.
Jag frågade honom hur lågt handikap man kunde få om man spelade mycket första året, han sa runt 35 om man satsar bra och har någorlunda talang.
Jag frågade då honom vad det skulle kosta att få 10-15 inom ca 6 månader för det var en tävling jag ville vara med i.
Hans första reaktion var att jag inte var riktigt frisk men sade sedan att jag var i så fall tvungen att träna 8-10 timmar / dag 6-7 dagar i veckan med tränare.
Sagt och gjort, jag tog ledigt på jobbet i 6 månader och betalade honom i förskott för hela perioden så att han blev min personliga instruktör i ett halv år.
Sen berättade jag vad jag höll på med för gud och alla människor, vilket gjorde att skammen skulle bli enorm om jag inte lyckades.
Det är på detta sätt jag levt hela mitt liv och därigenom också ofta lyckats.
Skillnaden är att jag är beredd att satsa vad som helst, hur som helst, när som helst för att komma dit jag vill.
Och nu är det RoadRacing som gäller.
Mer info kommer.
Nu skall jag om knappt 2 timmar bege mig ner till södra tyskland för att hjälpa min plastfarsa å köpa hoj (Suzuki Marauder 800) "usch och fy
/M
marcus nilsson skrev:Vart kommer alla pengar ifrån? .....
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|