The Eagle Has Landed!!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Chrille skrev:
DET är en fråga som man inte ska bry sitt huvud med. Vissa har mycket och andra har mindre, börjar du fundera för mycket på att du får plånboks-stryk så förstör du bara för dig själv.
Den gamla sanningen att racing kostar alla slantar man har gäller Mike the bike oxå. Om han kan ta ledigt 6 månader för jordbruk har han ekonomi att köra RR

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Jo det har man fått erfara några gånger att bra ekonomi ger vissa fördelar

Chrille skrev:
DET är en fråga som man inte ska bry sitt huvud med. Vissa har mycket och andra har mindre, börjar du fundera för mycket på att du får plånboks-stryk så förstör du bara för dig själv.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
marcus nilsson skrev:
Jo det har man fått erfara några gånger att bra ekonomi ger vissa fördelar

Så ska man inte tänka! Så länge du har en hoj och har råd att köra den så är dina förutsättningar att bli bra inte mycket sämre än nån annans. Många som kör i VM idag började som fattiga rookies.

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Nej så tänker jag inte, jag kör mest för att jag tycker om det, jag har inga planer på att vinna något (även om man i generna är tävlingsmänniska).
Men en gång i tiden hade man planer på att bli bra på något men insåg att så länge man måste jobba minst heltid så blir det inte tid över för att träna tillräckligt.
Chris Ash skrev:
Så ska man inte tänka! Så länge du har en hoj och har råd att köra den så är dina förutsättningar att bli bra inte mycket sämre än nån annans. Många som kör i VM idag började som fattiga rookies.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
En skillnad mot golfen som kan vara värd att tänka på är att om det går åt helvete i golf riskerar du max en sträckning eller att du sätter en laxsnitt i halsen. Går det illa i RR så spelar det ingen roll hur många extrahojar du har - du kör inte på söndagen ändå.
Men lycka till i din satsning.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Mike the bike skrev:
Jag frågade honom hur lågt handikap man kunde få om man spelade mycket första året, han sa runt 35 om man satsar bra och har någorlunda talang.
/M

Jag sänkte mig till 9 första sommaren... :va

EDIT: o Pålle har fel! Golf är stenhårt!!! Känn bara på bollen tex.. :D

Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Chris Ash skrev:
Äh Miek the bike tror att han är ensam om att vilja bli bra i racing, han kommer tids nog att upptäcka att det inte är så.

Hur som helst så är det en grym satsning och det tycker jag är fräckt! :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
oscar skrev:
Jag sänkte mig till 9 första sommaren... :va

EDIT: o Pålle har fel! Golf är stenhårt!!! Känn bara på bollen tex.. :D

Eller så kan ni lira golf med mig eller mina engelska polare, det kan göra skitont.
Inte så att polaren sänkte en putt, han sänkte en tysk på 300 meters avstånd ;)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oFFkeFF skrev:
Eller så kan ni lira golf med mig eller mina engelska polare, det kan göra skitont.
Inte så att polaren sänkte en putt, han sänkte en tysk på 300 meters avstånd ;)
Golf & RR har mycket gemensamt, koncentration och fokus, dock gör det mera ont i kroppen när man gör OB i RR.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oscar skrev:
Hur som helst så är det en grym satsning och det tycker jag är fräckt! :)

Visst är det det, men många verkar haka upp sig på pengarna enkom, här finns säkert de på forumet som satsar minst lika hårt. Men har man inte x antal hundratusen så är det svårt att köpa tre hojar.

Jag har tex inte många ören över efter min racingnota är betald....

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chris Ash skrev:
Visst är det det, men många verkar haka upp sig på pengarna enkom, här finns säkert de på forumet som satsar minst lika hårt. Men har man inte x antal hundratusen så är det svårt att köpa tre hojar.

Du hittar billiga trimgrejor till moppen här www.hobbex.se :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Mike the bike skrev:
Sagt och gjort, jag tog ledigt på jobbet i 6 månader och betalade honom i förskott för hela perioden så att han blev min personliga instruktör i ett halv år.

Det är på detta sätt jag levt hela mitt liv och därigenom också ofta lyckats.

Skillnaden är att jag är beredd att satsa vad som helst, hur som helst, när som helst för att komma dit jag vill.

Och nu är det RoadRacing som gäller.

Ett bra mått på den respekt en person får och förtjänar för sina framgångar är vilka förutsättningar de har uppnåtts genom.

Stålar som gräs och möjlighet att ta ledigt från jobbet som det behagar är inte förutsättningar som ger den som "lyckas" min respekt.

Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Chris Ash skrev:

Får du pengar över!? :va

Pengar eller ej, jag tror att i vår klass så är det körduglighetan som avgör!

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Nyteknik skrev:
Ett bra mått på den respekt en person får och förtjänar för sina framgångar är vilka förutsättningar de har uppnåtts genom.

Stålar som gräs och möjlighet att ta ledigt från jobbet som det behagar är inte förutsättningar som ger den som "lyckas" min respekt.
Så om jag är rik och kan disponera min tid som jag vill så är min körning mindre värd än nån som är fattig och jobbar 7-4? Tack som fan! :mad:

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Om man inte skulle få en boll i huvudet, eller bli slagen av blixten
:D
Goodstuff skrev:
En skillnad mot golfen som kan vara värd att tänka på är att om det går åt helvete i golf riskerar du max en sträckning eller att du sätter en laxsnitt i halsen. Går det illa i RR så spelar det ingen roll hur många extrahojar du har - du kör inte på söndagen ändå.
Men lycka till i din satsning.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Super-Henkan skrev:
Fy Fan är det den berömda svenkaavensjukan som kommer fram nu eller???
mår illa när jag läser vad vissa har skrivit...
//Henrik

Jag vet inte vilka detta är riktat mot. Men det finns en massa folk i depån som har pengar som gräs och det stör mig inte ett dugg. Det jag retar mig på är att Mike tror han har en speciell supervilja att bli bra som ingen annan har. "Jag har en benhård vilja att lyckas osv" Tror han att alla andra bara åker omkring och petar sig i näsan eller?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Chris Ash skrev:
Jag vet inte vilka detta är riktat mot. Men det finns en massa folk i depån som har pengar som gräs och det stör mig inte ett dugg. Det jag retar mig på är att Mike tror han har en speciell supervilja att bli bra som ingen annan har. "Jag har en benhård vilja att lyckas osv" Tror han att alla andra bara åker omkring och petar sig i näsan eller?

Jag kan inte läsa att han någonstans påstår att ingen annan har samma vilja.. Bara att han själv har det.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Chris Ash skrev:
Vad är det att reta sej på? Släpp sargen och kom in i matchen! Låt Mike tro vad han vill, viljan kan faktiskt försätta berg!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning