Chris Ash
Kapten Gars
At ha sig själv som största idol är det väl inget fel på i sig, men att basunera ut ens egen recenscion av sin egen förträfflighet är ingen hit hos mig iaf.
Nyteknik skrev:Ett bra mått på den respekt en person får och förtjänar för sina framgångar är vilka förutsättningar de har uppnåtts genom.
Stålar som gräs och möjlighet att ta ledigt från jobbet som det behagar är inte förutsättningar som ger den som "lyckas" min respekt.
Mike the bike skrev:Så var man äntligen hemma då!
Jag har äntligen klämt in mina tre Ninjor i gästrummet och äntligen fått några timmars sömn.
Nu skall bara hojarna göras redo för race.
Mina 2 identiska ZX6or skall lackas i spygrön Kawa färg så klart.
Sen har jag precis införskaffat kitkyl till båda.
Tanken är att när alla ni andra byter däck i depån och sliter så kan jag koppla av och tänka på nästa race då jag har en deal på G med en lokal gummifirma somett Dynojet center för optimering (ja det är förgasare).
Nu är jag rustad till tänderna så "Beware Out There" för nu skall ni få smaka gummi allihop.
"Hoppas inte jag får äta upp min kaxighet nu, för med dessa båda cyklar har jag inget att gömma mig bakom om det skiter sig
/Mvh Mikael
Jag trodde du va bannad.Bingo skrev:Fast det är en hel del som tyder på att Mike the Bike driver med alla här. Tänk om han egentligen är Mike the Fake?
Bara skoja lite, vissa va lite för-bannade på dig häromdagenBingo skrev:Varför skulle jag vara bannad
Goodstuff skrev:En skillnad mot golfen som kan vara värd att tänka på är att om det går åt helvete i golf riskerar du max en sträckning eller att du sätter en laxsnitt i halsen. Går det illa i RR så spelar det ingen roll hur många extrahojar du har - du kör inte på söndagen ändå.
Men lycka till i din satsning.
abstruse skrev:Är det Jante som snackar?
Goodstuff skrev:Jag tycker Mike ska ha en eloge för sina "cohones" oavsett om han lever upp till myten eller inte. Han fegar ju inte i varje fall.
Relapse skrev:Att snacka stort är väl inte "cohones"? Det är bara... skryt. När/om han har genomfört sin satsning så kan man snacka om han har stake eller inte.
Nyteknik skrev:Vad innebär det att ha "stake"?
I min ordbok innebär det att våga riskera att förlora det man kan satsa - oavsett hur mycket man kan satsa.
Relapse skrev:För mig betyder det ett visst mått av mod. Att genomföra en helhjärtad satsning som nybörjare, är rätt modigt tycker jag (fast det vet vi ju inte än).
Nyteknik skrev:Min poäng är att mod definieras av hur mycket av sina reela och abstrakta tillgångar man vågar satsa vid ett givet tillfälle. Har man mycket kan man satsa mycket utan att per definition vara modig. Många grabbar låter sig lätt imponeras (duperas) av superlativ, lånta fjädrar och det som glimmar.
Amen to that MickeRelapse skrev:Jodå. Jag håller med om din definition iofs, men en helhjärtad satsning är värd respekt, även om det finns gott om resurser. Det finns många som snackar om att göra saker, men låter det stanna vid prat. "Doers" är intressantare än "talkers".
Relapse skrev:"Doers" är intressantare än "talkers".
Goodstuff skrev:En skillnad mot golfen som kan vara värd att tänka på är att om det går åt helvete i golf riskerar du max en sträckning eller att du sätter en laxsnitt i halsen. Går det illa i RR så spelar det ingen roll hur många extrahojar du har - du kör inte på söndagen ändå.
Men lycka till i din satsning.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |