The Eagle Has Landed!!

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
bebbe skrev:
Detta skall bli otroligt kul att se slutet på!! Jag måste säga att jag blir mycket imponerad av Mikes inställning, fortsätt så :tummenupp Men att du på ett år skulle göra dig ett namn i RR, nja..... Det är inte som att köra cross, hänga i styret och gasa som fan kommer inte att ta dig någon mer stans än i sand fållan :D Men om du fortsätter i ett par år så! Du ger definetivt oss andra en anledning att kolla på rejsen, jag kommer att vara där och heja på dig :tummenupp

Det är betydligt svårare att hävda sig i cross än i rr ville bara säga det om du trodde något annat

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
bebbe skrev:
Detta skall bli otroligt kul att se slutet på!! Jag måste säga att jag blir mycket imponerad av Mikes inställning, fortsätt så :tummenupp Men att du på ett år skulle göra dig ett namn i RR, nja..... Det är inte som att köra cross, hänga i styret och gasa som fan kommer inte att ta dig någon mer stans än i sand fållan :D Men om du fortsätter i ett par år så! Du ger definetivt oss andra en anledning att kolla på rejsen, jag kommer att vara där och heja på dig :tummenupp

Jadu... Det finns en anledning till varför fd. crossåkare ofta tillhör eliten i roadracing...

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Chris Ash skrev:
Duktigt av dig, men folk kommer lära känna dig som den du är och uppskatta dig för dina positiva sidor, om du har en järnvilja eller whatever. Du behöver inte påpeka och framhålla det själv. Det är ganska vanligt hos självupptagna människor nämligen.....
Varför får han inte påpeka och framhålla sina positiva sidor själv? Åsiktspolisen slår till hårt och brutalt! Självupptagen eller ej, nån som lever sitt liv fullt ut och inte gör nåt halvdant tycker jag är värd all respekt. Sen om han inte kan leva upp till förväntningarna i rejsen så kommer jag säkert att skratta gott, men respekt för sin satsning ska han ha iaf. Jag vet flera som förra året trodde att dom skulle dominera rookie-racingen redan från start, men som bittert fick erfara att vi "inte åker och poetar oss i näsan"!

Diskussionen om tvi- eller fyrtakt är inget som jag ens orkar diskutera, tycker att det gått fullständigt överstyr.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nr:18 skrev:
Varför får han inte påpeka och framhålla sina positiva sidor själv? Åsiktspolisen slår till hårt och brutalt! Självupptagen eller ej, nån som lever sitt liv fullt ut och inte gör nåt halvdant tycker jag är värd all respekt. Sen om han inte kan leva upp till förväntningarna i rejsen så kommer jag säkert att skratta gott, men respekt för sin satsning ska han ha iaf. Jag vet flera som förra året trodde att dom skulle dominera rookie-racingen redan från start, men som bittert fick erfara att vi "inte åker och poetar oss i näsan"!

Diskussionen om tvi- eller fyrtakt är inget som jag ens orkar diskutera, tycker att det gått fullständigt överstyr.
Du är tjock

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Mike din satsning är helrätttt. Mitt råd är att packa bussen och dra söder ut och träna och åter träna det är det som krävs och kan du köra en 200-300 mil nu innan allvaret startar i anderstorp så slipper du stressa upp det tempo du behöver för att bekräfta dina mål lycka till :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nr:18 skrev:
Och det var ett jävla tjat om att han inte får skriva vad han vill! Varför är det så jävla provocerande? Tycker inte att det är mer irriterande än tvitaktsmaffian jävla tjat om hur överlägsna tvitaktarna är! Lägg ner detta gnällandet nu! :mad:

Som Chris undrar jag om vissa har svårt att läsa och begripa resonemang och idéer som formas av bokstäver på rad.

Mike får skriva hur mycket sötsliskig skit om sig själv som helst men bör inte räkna med att bli struken medhårs när han gör det. Sin egen förträfflighet får han bevisa på banan.

Bring it on! :FU :machinegu

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
moto-gg skrev:
Det är betydligt svårare att hävda sig i cross än i rr ville bara säga det om du trodde något annat

Oops, trampade visst på några tår där :D Skillnaden mellan rr och cross är den att man kan komma ganska långt i crossen genom att bete sig som en stolle. Alltså det är lättare som nybörjare om man bara är orädd och lite galen, sedan ingenting sagt om att riktigt duktiga cross förare är otroligt duktiga förare och dom kan säker utan några som helst problem platsa i rr.
Är man galen i rr och gasar som fan så inebär det mer än bara lite vurpor!!
Det jag vill säga är att en total nybörjare blir fortare snabb i cross än i rr bara han är lite tokig.

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
bebbe skrev:
Oops, trampade visst på några tår där :D Skillnaden mellan rr och cross är den att man kan komma ganska långt i crossen genom att bete sig som en stolle. Alltså det är lättare som nybörjare om man bara är orädd och lite galen, sedan ingenting sagt om att riktigt duktiga cross förare är otroligt duktiga förare och dom kan säker utan några som helst problem platsa i rr.
Är man galen i rr och gasar som fan så inebär det mer än bara lite vurpor!!
Det jag vill säga är att en total nybörjare blir fortare snabb i cross än i rr bara han är lite tokig.

Där kan jag inte hålla med dig... Om man inte har koll på vad man gör med crossen så skrotar man ganska snart med ska du se!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
gixxermf skrev:
Där kan jag inte hålla med dig... Om man inte har koll på vad man gör med crossen så skrotar man ganska snart med ska du se!

Kanske har lite med olika körstilar att göra då. Min erfarenhet säger mig att när jag kör cross så har jag typ 80% kontroll (känns som om marginalerna är större, man kan låta hojen och underlaget bara flyta med) medans om jag kör på banan så är det väll runt 95-98% kontroll när det går som snabbast. Hade jag kört på banan med 80% kontroll så hade jag nog skrotat fler hojar än vad jag någonsin hade kunnar lösa ut :)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
McB skrev:
Jadu... Det finns en anledning till varför fd. crossåkare ofta tillhör eliten i roadracing...

Alltså, bra hojåkare är ofta bra hojåkare oavsett disciplin. Cross och Supermotardeliten har fått se sig frånåkta av RR-förare vid ett par tillfällen. Senast var det Sete Gibernau som körde skiten ur Boris Chambon tex.

På VM-nivå är det nog skitihopa för där är folk så jävla bra. Men på lägre nivåer tvivlar jag inte en sekund på att det är hårdare konkurrens i cross.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Nyteknik skrev:
Som Chris undrar jag om vissa har svårt att läsa och begripa resonemang och idéer som formas av bokstäver på rad.

Mike får skriva hur mycket sötsliskig skit om sig själv som helst men bör inte räkna med att bli struken medhårs när han gör det. Sin egen förträfflighet får han bevisa på banan.

Bring it on! :FU :machinegu
Exakt vad har jag missförstått? Att ni bara gnäller om att killen har stålar att satsa och gör det? Eller att han tror på sej själv? Jag har inte begärt att ni ska stryka medhårs, men det är jävligt onödigt att sitta och vara spydig bara för att han satsar ordentligt. Avundsjuka är ingen smickrande egenskap heller.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Chris Ash skrev:
Alltså, bra hojåkare är ofta bra hojåkare oavsett disciplin. Cross och Supermotardeliten har fått se sig frånåkta av RR-förare vid ett par tillfällen. Senast var det Sete Gibernau som körde skiten ur Boris Chambon tex.

På VM-nivå är det nog skitihopa för där är folk så jävla bra. Men på lägre nivåer tvivlar jag inte en sekund på att det är hårdare konkurrens i cross.

Vi är helt överrens. Det enda jag ville påpeka för Bebbe var att man HAR en stor fördel gentemot andra om man har en bakgrund i sadeln på en cross. Eller en minimoto. Eller vad fan som helst som rullar på två hjul och har en motor, för den delen.

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Men på lägre nivåer tvivlar jag inte en sekund på att det är hårdare konkurrens i cross.

Men inte för att det skulle vara svårare med cross. Snarare för att konkurrenskraftigt material är billigare än i RR och för att platserna att träna cross på är oändligt många fler än för den som kör RR.

Vad hände med Jeremy McGrath:s RR-satsning som det snackades friskt om för ett par år sedan? Har någon VM-förare gjort en framgångsrik övergång från den ena disciplinen till den andra - bortsett J-M Bayle?

:felämne :notme

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Men inte för att det skulle vara svårare med cross. Snarare för att konkurrenskraftigt material är billigare än i RR och för att platserna att träna cross på är oändligt många fler än för den som kör RR.

Vad hände med Jeremy McGrath:s RR-satsning som det snackades friskt om för ett par år sedan? Har någon VM-förare gjort en framgångsrik övergång från den ena disciplinen till den andra - bortsett J-M Bayle?

:felämne :notme

Plus att det är en jävla massa fler som håller på med cross.

Crossförare som hoppat på RR mer eller mindre framgångsrikt är väl
Jean-Michel Bayle, Jean-Phillipe Ruggia..sen kommer jag inte på fler som på allvar ha kunnat hävda sig.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning