The Nazi Twins -- Nytt CP-rekord andra sidan havet?!

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
korvgubbe skrev:
Bla bla bla krigsfångar illegala kombatanter
Ah nu förstår jag vad som är det största problemet. Att de är krigsfångar men de kallar dom för illegala kombatanter och kan därför skita i genevekonventionen. Det var ju lite sniket kanske kan man tyckte ;)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
honkiie skrev:
Att de är krigsfångar men de kallar dom för illegala kombatanter och kan därför skita i genevekonventionen.

...och i och med attd e skiter i genévekonventionen blir fångarna helt rättslösa och fråntagna så gott som alla mänskliga rättigheter..

Samma rättigheter som de säger sig försöka försvara och strida för när de invaderar andra länder..

.....du ser ingen liten motsättning i ett sånt beteende?!

Det är lite som om jag spöar upp dig med motiveringen:
- Holkiie din dumma djävel, du måste ju för i helvete lära dig att du inte får svära eller slåss!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hej och välkomna till grundkursen i pedagogik på Medborgarskolan, idag ska vi gå igenom olika metoder:

korvgubbe skrev:
Det är lite som om jag spöar upp dig med motiveringen:
- Holkiie din dumma djävel, du måste ju för i helvete lära dig att du inte får svära eller slåss!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Hej och välkomna till grundkursen i pedagogik på Medborgarskolan, idag ska vi gå igenom olika metoder:

Killen sitter på ett datortek... Då måste man ju anpassa pedagogiken till rätt nivå! :7peta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Killen sitter på ett datortek... Då måste man ju anpassa pedagogiken till rätt nivå! :7peta

Killen sitter på andra åsikter än dig, det är nog ditt största problem. ;)
Och folk kallar mig nedlåtande. :brynad

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Markus skrev:
Tror du att de bara tog en femhundra på måfå utvalda getvaktarmuslimer?

Det vet man ju inte. Eftersom dom inte är anklagade för något så borde ingen vanlig svensson här heller veta det.

General E skrev:
Tror inte att USA skulle orka starta hela cirkus guantanamo utan anledning.
Jag tror inte dom som släpps kommer att åka hem och odla valmo, jag tror dom kommer att åka hem och vara väldigt väldigt arga på USA och hitta på tråkigheter. Tror också att det är ett problem för USA, de icke terrorister som sitter på guantanamo lär bli terrorister när de kommer ut.

Jamendåså. Då kanske det är lika bäst att låta dom sitta där då.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Victor skrev:
Det vet man ju inte. Eftersom dom inte är anklagade för något så borde ingen vanlig svensson här heller veta det.
Vi vet ju vad allas våran kubasvensk var för slags kille iallafall.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Victor skrev:

Vanligt sunt förnuft säger väl att man inte skulle internera hundratals människor, utstå omvärldens kritik och i många fall hat, bekosta detta projekt - om det inte fanns någon grund för det. Om den grunden sedan håller för fortsatt internering är ju en intressant fråga, men det torde vara ganska klart att de som suttit där i fem år överlag är av befogat intresse för USA.

Eller tror du att de bara föste ihop några ragheads och skickade över dem till Kuba för skojs skull?

korvgubbe skrev:
Jasså? Vad var han för kille då? :va

Bankrånare

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
honkiie skrev:
Vi vet ju vad allas våran kubasvensk var för slags kille iallafall.

Nä, faktiskt inte. Kan inte du återuppfrächa mitt minne och berätta vilka lagar han hade brutit mot?
Markus skrev:
Eller tror du att de bara föste ihop några ragheads och skickade över dem till Kuba för skojs skull?
Skulle fan inte förvåna mig. Men det skulle säkert vara en pr-förlust att att släppa alla dessa krigsförbrytare eller vad man kan kalla dom.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus skrev:

Ja, och för det satt han ju i Portugisiskt fängelse.. tycker du USA ska fängsla folk igen efter avtjänat straff?

- Där kan du gott sitta din djävel, du är ju tjyv!
- Men jag har ju redan avtjänat straffet och suttit i fängelse i tre år för den stölden!
- I tre år?! jasså, men vaffan.. då kan du ju lika gärna sitta här i tre år till!

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Victor skrev:
Nä, faktiskt inte. Kan inte du återuppfrächa mitt minne och berätta vilka lagar han hade brutit mot?
Han har varit anklagad för jag minns inte vad i sverige och flydde innan domen fallit sen satt han i fängelse i.. belgien? för bankrån och rån mot värdetransport. Sen stack han och studerade islam och när han greps hade han väl 7-8 falska pass på sig?

Fast det är klart han kanske blev en grymt bra fåraherde?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
honkiie skrev:
...han har varit anklagad för jag minns inte vad .

Han anklagades för stöld men hade dragit till Portugal innan han utredningen var klar men väl i Portugal straffades han och fick därefter sitta 3.5 år i buren för rån av en bank och en värdetransport...

han hade alltså avtjänat sitt fängelsestraff. Anser du att vi sporadiskt ska kunna fängsla folk som är tidigare straffade enbart av den anledningen att de är tidigare straffade?!
OCh är inte meningen med straffet att man ska anses som "fri" när man väl suttit av ett straff?

- Äh, du är så skäggig och muslimsk så du ska bannemig få sitta ett par år till för vi tycker inte du är färdigstraffad!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Victor skrev:
Frågade jag dig eller? :mad:
Det var ju discotekskillen som skulle svara på det.

:finger
Discoteque? :confused:
Men nu vet du, han är ett bankrånande snusk. Synd att ragheaden är i vårat land igen.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
korvgubbe skrev:
Han anklagades för stöld men hade dragit till Portugal innan han utredningen var klar men väl i Portugal straffades han och fick därefter sitta 3.5 år i buren för rån av en bank och en värdetransport...

han hade alltså avtjänat sitt fängelsestraff. Anser du att vi sporadiskt ska kunna fängsla folk som är tidigare straffade enbart av den anledningen att de är tidigare straffade?!
OCh är inte meningen med straffet att man ska anses som "fri" när man väl suttit av ett straff?

- Äh, du är så skäggig och muslimsk så du ska bannemig få sitta ett par år till för vi tycker inte du är färdigstraffad!

Ifall amerikanerna hittar en kille som är kapabel till bankrån och rån av värdetransport och som dessutom är extremt "islamistisk" eller vad jag ska kalla det hos en massa islamska terrorister så är inte jag den som kräver en jäklarns massa bevis iallafall och börjar kräva att vi ska ha hem killen. Förstår du hur jag menar?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
honkiie skrev:
Förstår du hur jag menar?

Ja, att du anser att man inte längre har några mänskliga rättigheter om man har gjort sig skyldig till brott tidigare trots att man har suttit av straffet...

Var går gränsen för när ens mänskliga rättigheter och rättskyddet ska upphöra?
Är det tre års tidigare fängelsestraff? Eller räcker det kanske med ett års fängelse tidigare om man är muslim för att man ska kunna fängslas utan att anklagas för något eller några bevis o.s.v.?!

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS