The Nazi Twins -- Nytt CP-rekord andra sidan havet?!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
honkiie skrev:
Jag tror du menar nej? Kan det stämma?

Du får gärna förtydliga vad jag missförstod...
Om du uttryckligen säger att det är ok att fängsla folk utan att anklaga dem för något måste jag väl ha fattat dig rätt att du anser det rätt och riktigt att frånta folk deras rättskydd och mänskliga rättigheter om de gjort något dumt tidigare trots att de faktiskt straffats för det?!

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Taget från contra.nu http://www.contra.nu/kommentar0429.html
Ingen aning om vad det är för sida, säkerligen vinklad åt massa håll men iaf.
Känner igen det mesta från en annan säker källa, slitz :hihi

"I Sverige blev han inte kvar länge innan han reste till Medina i Saudiarabien för att söka in på universitetet. Där blev han dock inte antagen och kom tillbaka till Sverige i mars-april 2001 för att kort tid senare resa till London, där han studerade vid sheikh Omar Bakris beryktade koranskola. Omar Bakri Muhammad är bosatt i London och förespråkade enligt en rapport från Försvarets Forskningsinstitut http://www.foi.se/raw/documents/18966_binladenalqaeda.pdf "användningen av bakterier mot västerlänningar som ockuperar heligt land”. Uttalandet ska ha spridits genom brev som fanns uppsatta i moskéer runt om i Storbritannien liksom på Internet. Enligt samma källa ska han också ha sagt att ”användning av biologiska vapen i självförsvar är tillåtet enligt islam och jag tror att vi för närvarande agerar i ett defensivt jihad. Självklart beklagar vi vad som kan hända oskyldiga människor, men det finns alltid … krigsoffer”.
....
Ghezali greps i Pakistan den 18 december 2001. Det var i den del av Pakistan som gränsar mot Tora Bora-bergen i Afghanistan, det senast kända tillhållet för Osama bin Ladin.
..
I Svenska Dagbladet den 6 december 2002 http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_3705508.asp refereras att myndigheterna i Pakistan lagt ner utredningen mot Ghezali för medverkan i morden på 17 personer (varav 7 vakter). Ghezali och 47 andra misstänkta transporterades i en buss, där vakterna övermannades. Sju vakter och tio andra dödades. Fångarna rymde ut i vildmarken, men flertalet tillfångatogs igen.
......
När Ghezali på presskonferensen i Örebro fick frågan om hans medverkan i ett fånguppror i Pakistan förnekade han all vetskap om ett sådant. Han fick inga följdfrågor."
--------------

Klart att han inte skall dömmas extra för redan sonade brott men han har haft div suspekta saker för sig.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
honkiie skrev:
Ifall amerikanerna hittar en kille som är kapabel till bankrån och rån av värdetransport och som dessutom är extremt "islamistisk" eller vad jag ska kalla det hos en massa islamska terrorister så är inte jag den som kräver en jäklarns massa bevis iallafall och börjar kräva att vi ska ha hem killen. Förstår du hur jag menar?

Personligen tycker jag att det borde räcka med arbetslöshet.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
honkiie skrev:
Ifall amerikanerna hittar en kille som är kapabel till bankrån och rån av värdetransport och som dessutom är extremt "islamistisk" eller vad jag ska kalla det hos en massa islamska terrorister så är inte jag den som kräver en jäklarns massa bevis iallafall och börjar kräva att vi ska ha hem killen. Förstår du hur jag menar?
Vilka fler ska "amerikanerna" kunna frihetsberöva utan att följa de konventioner de själva skrivit under?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
t-rex skrev:
Personligen tycker jag att det borde räcka med arbetslöshet.
Personligen tycker jag du kan hålla käften :pannkyss

Gustav O skrev:
Vilka fler ska "amerikanerna" kunna frihetsberöva utan att följa de konventioner de själva skrivit under?
Jag säger inte att det är rätt men jag anser inte att det är direkt fel. Men om de plockar en svensk muslimsk galning med ett gäng som de säger är muslimska terrorister och de säger sig ha bevis så är inte jag den som genast börjar ifrågasätta dom utan jag kan nog lita på deras ord.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
honkiie skrev:
...utan jag kan nog lita på deras ord.

Du vet att USAs främsta motivering till IRAK-invasionen var massförstörelsevapen..?!
- Du kan väl berätta hur många massförstörelsevapen de hittat?!

Du vet väl att USA under en väldigt lång tid hävdade att IRAK var inblandade i 9/11.. Du vet väl oxå att ingen av de terroristerna var Irakier?!

Du som är så oerhört skeptisk till allt alla andra säger är plötsligt ofattbart naiv och godtrogen..

Vi kan nog lita på deras ord!
:rofl
USA ljuger aldrig! :rofl :rofl

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
honkiie skrev:
Jag säger inte att det är rätt men jag anser inte att det är direkt fel. Men om de plockar en svensk muslimsk galning med ett gäng som de säger är muslimska terrorister och de säger sig ha bevis så är inte jag den som genast börjar ifrågasätta dom utan jag kan nog lita på deras ord.
SÅ när det gäller muslimer så gäller linjen hellre fälla än fria alltså?
Om nu Ghezali var en sådan galning och USA hade bevis undrar man ju varför han släpptes och inte dömdes?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Gustav O skrev:
SÅ när det gäller muslimer så gäller linjen hellre fälla än fria alltså?
Om nu Ghezali var en sådan galning och USA hade bevis undrar man ju varför han släpptes och inte dömdes?
Kanske för att de fick såna påtryckningar från oss?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
honkiie skrev:
Kanske för att de fick såna påtryckningar från oss?

Ja, USA lyssnar oerhört mycket på oss (oss=valfrit annat land på jorden?). Faktum är att de inte släpper en smygare ens utan att rådfråga oss först.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
HanneZ skrev:
Samma här!

honkiie: Det känns som du förespråkar nån fom av elitsamhälle som du inte ens själv tillhör?
Vad har min arbetslöshet med den här tråden/frågan att göra? Vad är det för elitsamhälle jag förespråkar och inte tillhör. Förklara för mig för jag var ju tydligen dum och förstår inte logik.

Du som lärt dig logik i skolan kan förklara.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
honkiie skrev:
Vad har min arbetslöshet med den här tråden/frågan att göra? Vad är det för elitsamhälle jag förespråkar och inte tillhör. Förklara för mig för jag var ju tydligen dum och förstår inte logik.

Du som lärt dig logik i skolan kan förklara.
Lika mycket som "möjlig kriminalitet" har att göra med att man kan skicka folk hit och dit utan bevis.

Åter igen, det som diskuteras här har inget med logik att göra! :)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
HanneZ skrev:
Lika mycket som "möjlig kriminalitet" har att göra med att man kan skicka folk hit och dit utan bevis.

Åter igen, det som diskuteras här har inget med logik att göra! :)
Men att jag tycker att det är en intressant idé att låta den delen av befolkningen som är smartast rösta i viktiga frågor och att jag är arbetslös har med saken att göra? :va

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
honkiie skrev:
Men att jag tycker att det är en intressant idé att låta den delen av befolkningen som är smartast rösta i viktiga frågor och att jag är arbetslös har med saken att göra? :va
Den där meningen förstår inte jag, saknas det något ord eller vad?

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS