The War Z - PC MMO

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
War Z eller Infestation: Survival stories, som det numera heter, har ju blivit väldigt mycket bättre sen oktober när jag skaffade det. Bättre loot, större karta, etc.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
War Z eller Infestation: Survival stories, som det numera heter, har ju blivit väldigt mycket bättre sen oktober när jag skaffade det. Bättre loot, större karta, etc.

Å vissa saker har blivit sämre, dom har ju nerfat hopphöjd samt ställt te de så man inte kan ta sej upp för vissa branter (som inte e speciellt branta)...

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Kan väl inte sticka under stolen me att ja kört me ESP på nåra acc som blivit bannade, detta kommer dock från mitt seriösa konto där inget fusk förekommer!

Uploaded with ImageShack.us

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Ny patch kom inatt... Har lirat för lite för å bilda mej en åsikt om de blev bättre eller sämre, att man kan ta mer vikt i ryggorna e ju en klar fördel iaf!

New Additions

Zombie Ai
Added Flanking Zombies
Added Sprinting Zombies
Detailed information here: http://forums.infest...iary-zombie-ai/
Added additional Zombie spawns to Smallville, Clearview, and Campos.
Added a "playtime" limit to Private servers. You can now set the amount of time a player has played to get into your server. IE If you set the playtime to 1000 a player will need 1000 hours in order to join your server.
An icon will be next to the map name that signifies it has a gametime limit.
There is now a filter for gametime in the server menu.
Inputting a gametime limit here will show anything at and above the number you enter. For example if you enter in 100 it will show you any servers that are set to 100 hours and above.
Moved item spawns around throughout the map.
Added a Survivors Map to the main menu. To the left of the last level played is a clickable link that when clicked will pull up a map and displays your characters location.
All backpacks have had their weight increased:
Med.back: 15->30
Small:10->20
Large: 20->40
Military: 37->60
Teddy: 10->20
Alice: 30->45
Gamespot backpack: 15->30
Santa: 30->45

Bug Fixes

Fixed few server exploits stacking not stackable items in backpack.
Fixed few server exploits reloading/unloading items in backpack
Fixed a bug that was not equipping items when picked up and an item slot was empty.
Fixed a bug with the nailgun ADS that took up the whole screen while ADS.
Fixed a bug that allowed players to spam prone/crouch to quickly log out of the game (battlelog).
Fixed a collision bug in the police stations.
Fixed a crash inside the med center in Clearview.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Å här va de dött som i graven... Har alla andra lagt ner? Dom har släppt colorado v2 på vissa testservrar, finns givetvis massa buggar innan dom benat ut allt men trots att de e ett stort steg frammåt så känns de mer som "back t basic" :)... På testservrarna spawnar man alltid in me enbart flashligt å ingen loot går å spara i GI, kartan e omarbetad å större, finns lite nya prylar å tro de eller ej, man kan numera simma :tungan...

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
E hemma med feber , provade lite igår ... v2 funka inte för mig (spelet krascha) å på "vanliga" så var Z's så jäääävla buggade att jag ragequittade , dom dök upp genom väggar,gick i slomo för att sedan ge mig 3 snabba till 5% liv osov .... nä får nog vänta på nån patch till :näsblod

men bra att dom lagt till mera ammoloot å jag hittade faktiskt bandage/painkiller rätt så frekvent :tummenupp

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
E hemma med feber , provade lite igår ... v2 funka inte för mig (spelet krascha) å på "vanliga" så var Z's så jäääävla buggade att jag ragequittade , dom dök upp genom väggar,gick i slomo för att sedan ge mig 3 snabba till 5% liv osov .... nä får nog vänta på nån patch till :näsblod

men bra att dom lagt till mera ammoloot å jag hittade faktiskt bandage/painkiller rätt så frekvent :tummenupp

Dom har gjort en hotfix till så nu e Z´s normala igen (iaf på v1)... Natt va även de buggigt igår men de e löst de me nu...

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
provade lite ... kom in på v2 servarna :banana .... hahah fan hittade en uppsjö med bössor,scopes å annat lattjo , synd att man inte får behålla när man loggar ur bara :tungan , ohjävlar vilka avstånd å lubba det var , vart rätt segt

men känns fortfarande lite för buggigt å random med zombiesarna för min smak...dom har lite att polera på

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
provade lite ... kom in på v2 servarna :banana .... hahah fan hittade en uppsjö med bössor,scopes å annat lattjo , synd att man inte får behålla när man loggar ur bara :tungan , ohjävlar vilka avstånd å lubba det var , vart rätt segt

men känns fortfarande lite för buggigt å random med zombiesarna för min smak...dom har lite att polera på

De e mycket polering kvar, va ju bara 3 dar sen eller så som dom öppnade testservrarna... Gillar v2 mycket mer än v1 dock :)... Nånting säger mej att dom kommer nerfa looten när dom släpper v2 "skarpt" :huvet... Men men, de lär vi får se när de blir dags...

Edit: Kan tipsa om å testa v2 på us servrar, ja har mycke problem me disconects på eu...

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Hehe, kör ni detta än? :)

Givetvis, eller ja gör iaf :yoparty... Dom fuckade upp en stor grej i senaste patchen dock så många lämnar nu, dom har begränsat global inventoryn te 200 slots :huvet Har suttit senaste timmen å tömt ur mina lockers så ja e säker på att de viktigaste kommer me när dom lanserar v2 skarpt sen...

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
provade lite igen nu efter jag byggt ny speldator .... maxxat allt å snyggare vart det ..... men jisses vad själva grafikmotorn känns outdated (det e väll Unreal2 motorn om jag inte minns fel)

*blivit bortskämd med Frostbite och BF4 grafik :kär *

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
provade lite igen nu efter jag byggt ny speldator .... maxxat allt å snyggare vart det ..... men jisses vad själva grafikmotorn känns outdated (det e väll Unreal2 motorn om jag inte minns fel)

*blivit bortskämd med Frostbite och BF4 grafik :kär *

Eftersom större delen av spelarbasen verkar sitta på gamla brödrostar å lira så har dom sänkt grafiken på ett vis som gör att de verkligen inte går å få de lika snyggt som när v2 test släpptes... Skandal faktiskt (kommer ju inte i närheten av frostbite ändå), men de e ju hammerpoint så man får se lite mellan fingrarna :3freak...

Här finns bilder från samma ställe i första inlägget som visar skillnaden...

Edit: länken kan ju va bra me xD... http://forums.infestationmmo.com/index.php?/topic/108480-old-v2-graphics-vs-new-v2-graphics/

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
bläh ... varje gång jag ska lira så måste jag "reset password" nu .... krångligt och omständigt
undra om man skulle tjacka skiten på Steam istället (igen) , det har trots allt sin charm med sofft och creepy speltempo
mailade dom (eller nja , mess på deras FB sida,mail funkar inte) för att försöka få tillgång till Steam med mitt gamla acc , åja den som lever får se , nu har jag tagit livet av 3 gubbar å lessnade för ikväll :tungan

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO