Ursäkta min reflektion men om priset på en plastbit är det enda som kan få dig att reflektera över vad hojåka kan kosta så borde du nog inte köra överhuvudtaget.
Jag skulle för övrigt aldrig komma på tanken att betala 6.000 spänn för en kåpa! Jag har lagat åtskilliga kåpor som varit i bedrövligt skick. Allt som behövs är oftast lite glasfiber och spackel. Om det ändå inte räcker så köp en kåpa här:
Airtech.
Alternativt
EBAY. (Svenska skrotar ska bojkottas tills de slutar ta ut sina förbannade ockerpriser!)
En vettig lackerare lackar sen kåpan i den färg du vill för nån tusenlapp. (Yamaha har släppt färgkoderna.) Klistermärket kostar en hundring. Kåpa, frakt, lack och klistermärke för ca 3.000-3.500 kr alltså.
När det gäller driftsäkerheten på T-aces så har jag inget att anmärka på förutom att packboxarna i framgaffeln tycks ha begränsad livslängd. Jag har själv haft detta problem, och dessutom läst i många säljannonser att hojarna har nya packboxar. Jag gissar att detta beror på det faktum att gaffelbenet är så grovt på T-acen. Jag vet ingen annan hoj med grövre gaffelben. (48mm) Vissa snackar om att den börjar dra olja efter några tusen mil, men detta beror nog i hög grad på hur man har behandlat motorn. Jag köpte min ny och har kört ca 2.900 mil. Den motorn drar ingenting - förutom bensin.
Jag tycker att det är dags att påminna om nedanstående tråd. Det är troligen det bästa inlägg som någonsin skrivits på ett MC-forum i Svea Rike. Man kan aldrig läsa det för många gånger.
vid OLYCKA
Och kom ihåg det
HÄR !!!
Samma dag som jag tog hoj-körkortet som 17-åring skrev jag dessutom på ett donationskort. Råder alla att göra detsamma.
Rekommenderar dessutom alla att gå med i SMC och besök deras avrostningar, bromskurser, sporthojskurser m.m.
Lycka till !
G-man