Sorry Tegheim men det där med filmning lär nog inte gå så bra med det där kåpglaset ...
Sorry Tegheim men det där med filmning lär nog inte gå så bra med det där kåpglaset ...
Hej alla, har precis köpt en Thunderace och har ett par snabba frågor till er gurus
Har bara hunnit läsa denna tråden till sida 22 så har frågorna uppkommit innan ber jag om ursäkt.
Min oljelampa lyser ej med tändning på, skall det det? Läste nåt om nivågivare.
Min exupventil är tydligen urkopplad då jag ser en vajer som hänger ut under kåpan, är det en illa? Jag har original ljuddämpare men jag tror det suttit en annan dämpare på innan. Skall testa att koppla in den ikväll, skall den röra sej om man står stilla och gasar lite?
Mvh jocke
Hej, jag har kollat närmare på exupventilen. Ser inte ut som om det finns nåt kvar på avgassystemet, sitter en platta med tre skruvar på vänster sida. Förmodar att den är pluggad då jag inte ser nåt att koppla vajrarna i. Såg att oljelampa och tanklampa blinkar till när man kör på starten så det är nog okej.
Ett bolton avgas (ljuddämparen bara) sökes med ljus o lykta, originalet låter inte nånting alls ju.
Glöm inte å köpa hörselproppar och brevpapper samtidigt.
(Brevpapper för att be grannarna om ursäkt för det onödigt höga ljudet.)
G-man nu e du så där tvär å sur...Yoshimuras Rs3 ovala rör sitter som en smäck på thundern o går tom o besiktiga med.
Jo, nog fan e jag sur alltid. Så jävla varmt här att man kan inte låta bli att bli grinig.
(Å så blev mitt garagelackjobb inge bra heller ... jävla skit!)
Du får trösta dej med att slippapper färg/thinnertillverkarna gillar dej
Vad skulle du lacka?
Nu drar den olja igen... 7450mil på mätarnDags att göra ett lyxbyte och se om det hjälper. Tror det eviga varvandet skapar trubbel. Samt elaka motorbromsningar...
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |