Någon som har spänt fast sin thunder på ett släp utan att skava och skada kåpor? Fattar inte hur jag ska bära mig åt riktigt.
Någon som har spänt fast sin thunder på ett släp utan att skava och skada kåpor? Fattar inte hur jag ska bära mig åt riktigt.
Kraschpucks-infästningen som man använder sig av på motorn känns klen att spänna hela hojen i faktiskt.
Övrigt undrar jag hur ni brukar tvätta era hjälmar?! Visiret går ju bra att demontera och tvätta. Men resten? Man lyckas ju alltid blöta ner allt annat och sen tycker jag de är svårt att rengöra runt luftintag osv från alla flugor och skit...
Jag brukar lägga blött hushållspapper och pula in där flugor behöver lösas upp och sedan får det dra en halvtimme eller så. Sedan har allt löst upp sig och det är bara att torka av med ett torrt papper eller en handduk.
Blir det inte massa pappersrester kvar när man använder hushållspapper.. Det lyckas iaf jag med... Blir så ledsen på dessa flugor... Även skinnstället är besvärligt!
Näe.. Ska sanningen fram så använder jag tvättservetter (för barnstjärtar) och dessa luddar inte. 200-pack Eldorado på ICA kostar nästan ingenting.
Övrigt undrar jag hur ni brukar tvätta era hjälmar?! Visiret går ju bra att demontera och tvätta. Men resten? Man lyckas ju alltid blöta ner allt annat och sen tycker jag de är svårt att rengöra runt luftintag osv från alla flugor och skit...
Nu ska jag avslöja ett topphemligt tips som jag lyckats få reda på efter mycket omfattande spionverksamhet.
Det finns ett tydligen ett verktyg som är lite okänt för många av oss manliga individer. Det kallas tydligen "diskborste". Om man använder detta verktyg tillsammans med nån form av elixir som går under beteckningen "diskmedel" så ska det tydligen kunna få bort bra bra mycket smuts bara genom att "diska" olika ytor...
Du LJUGER!!!
Neh, men helt seriöst så va jag faktiskt rädd för rep-risken. Samt fukt-skador på foder osv...
Man kan väl hand-tvätta fodret? har haft min hjälm i snart 600-700 mil och de vore ju fräscht att kunna tvätta ur den...
Psst... hjälmar är vattentäta... du har väl inte mosade flugor på insidan heller? I så fall så har du spänt fast hjälmen på fel sätt amigo.
... och blanda inte ihop en diskborste med en stålborste bara!!! Det ska tydligen vara stor skillnad mellan dessa verktyg.
Tvätta efter 600-700 mil?!? Jag har snorat å nyst i min hjälm i flera tusen mil utan att försöka rengöra den på insidan! Det finns ju inget bättre skydd för att få ha den ifred än den speciella lukt som infinner sig efter några år!
This is my helmet, there is no other helmet like this one ....
Det är precis den jag använt. Skillnaden är att lysfotogen är mindre aromatisk, dvs den stinker väldigt lite. Annars tvättar den precis lika bra som vanlig. Passar utmärkt för att tvätta rent precis allting från exempelvis kedjeklet. Det verkar inte uttorkande på gummi/plast och påverkar inte lack heller.
Dock lämnar fotogen en fet hinna efter sig som man får bort med kallavfettning (dock inte på kedjan, den tvättas enbart med fotogen). Kallavfettningen får man sedan bort med bioavfettning och schampo.
Har nu provat å rengöra kedja m.m. med sån där fotogen och det känns nästan som om man fuskar ... skiten släpper ju på en gång!
Man blir ju helt enkelt inte lika stolt över sitt arbete om man inte har fått lida i flera timmar med putstrasan...
Nä, skämt å sido. Den funkade väldigt bra må jag säga. Just på kedjan så funkar det nog ungefär lika bra med vanlig motorolja, men då blir det ju lite mer "stänk" efteråt. Rengjorde ett groteskt nedskitat bakhjul med fotogenen och smutsen släppte på en gång.
Tvättade hojen med diskmedel och bilschampo efteråt. Det blev bra. Det är väl knappt två timmars jobb mellan dessa bilder.
G-man skrev:(Ni får bonuspoäng om ni kan säga vad det är för hoj... )
FZ750?
Min första gissning var XJR men såg sen att bromsen sitter över svingen, den sitter under på XJR. Och FJR är ju kardan... hmm...
Sugröret ut från ljuddämparen tyder på en lite mindre motor. Centralstödet skvallrar om att cykeln förmodligen är irriterande praktisk.
(Ni får bonuspoäng om ni kan säga vad det är för hoj... )
XJ600 Diversion?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |