Thunderace-tråden!

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Fastnade du på någon bild Wibäck? Jag hamna på en iaf :D

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Du såg ju riktigt skaplig ut också. Det syns att du gått kurs. Jag ska fråga i tråden om jag fastnade.

Tack, ser själv en klar förbättring. Hoppas det ger resultat i längden oxå även om det är kämpigt med alla delar nu i början!

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Glömde berätta igår att jag nu har helförsäkrat mitt Dunder-Esse. Iom SMC-kursen (som jag tycker alla borde gå) så får man en väldigt förmånlig premie hos Folksam. Betalar nu som 26åring med ett år gammalt körkort 6100:- / hel / hel.

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Vad kör ni på för däck på era cyklar? Och hur använder ni dem sen?
Jag och min polare (cbr900) har kört en hel del bana nu iår och märker att våra Road2-däck tappar stinget vid hård körning. Ändå är jag ingen Rossi.

Vi funderar på att byta ut våra Road2 mot PowerOne Comp. Men är det nån annan som kör bana här som har några andra ideer?
Vad körde du på Wibäck?

erssson

pappa
Gick med
26 May 2009
Hoj
Yamaha YZF1000R (Thunderace) -96
Vad kör ni på för däck på era cyklar? Och hur använder ni dem sen?
Kör på Pirelli Diablo Strada (-ett typ sporttouringdäck...) men är så långt riktigt nöjd. Jag har ännu inte kört på storbana, men även på lilla gocartbanan blir däcken redigt varma och jag tycker de greppar bra. Men som sagt storbana är en annan sak så jag får väl återkomma efter ett par dagar på Gelleråsen 20-21 augusti.

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Vi funderar på att byta ut våra Road2 mot PowerOne Comp. Men är det nån annan som kör bana här som har några andra ideer?
Vad körde du på Wibäck?

Dunlop Sportmax Qualifier RR - kanondäck. Inte visat några svagheter än som jag kör i alla fall.

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Ok, ärligt talat så kan jag inte ta gift på att det spelar något roll men för mig så skulle det falla sig mer naturligt att fylla på direkt i kylaren via locket under högerhanden. Du vet du har troligen för lite vätska i systemet och då kan luften spöka med allt vad termostat m.m. heter. När spjället öppnar så trycker den ur luften som en ångkanon och det kan nog få cykeln att pinka på sig.

Så tänker jag i alla fall... :)

Och kom ihåg! Öppna inte locket på kylaren när den är varm. :)

Finns det något enkelt sätt att komma åt kylar-locket? Det sitter ju under väldigt mycke plast som även sitter ihop med instrumentering osv? Vad är enklast för att komma åt locket?

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Nu har jag lyckats komma åt locket, skruvade av det och fyllde upp kylarn med vatten. Va inte alls mycke som gick i, bara nån deciliter. Sen lät jag den stå igång några minuter med öppet lock så de bubblade ut luft tänkte jag. Sen skruvade jag på locket och fyllde upp expansionskärlet. Lät den gå tills fläktarna gick igång och stängde av. Inget ville ut! Har ingen som helst aning om detta gjorde någon skillnad. Vi får se.

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Kör på Pirelli Diablo Strada (-ett typ sporttouringdäck...) men är så långt riktigt nöjd. Jag har ännu inte kört på storbana, men även på lilla gocartbanan blir däcken redigt varma och jag tycker de greppar bra. Men som sagt storbana är en annan sak så jag får väl återkomma efter ett par dagar på Gelleråsen 20-21 augusti.

Tjenare vi träffades på rörken :)
Funderar på 20/21 aug Gelleråsen oxå vilket datum ska du dit?

Det här med däck verkar vara en jungel t ex jag och en kompis vi kör båda pilot road2 körde långsam grupp gelleråsen med han tror jag höll lite högre tempo än han överlag då jag varvade han på sista passet vi körde.
Vi kollade hans och mitt däck jämförde hur dom såg ut.
Hans däck riktigt kladdigt med gummisläppningar på sidorna han hade tidigare känt bakhjulssläpp.
Mitt däck lite klibbigt såg väldigt fint ut och jag hade inte nån tendens till släpp.
Han åker en ducati 749 -06
Jag Thunderace -96

Så ett däck funkar för vissa andra inte verkar bero på massa saker som typ hoj, körstil, däcktryck fjädringsinställn osv.
Är hyffsat övertygad att pilot road 2 däcket mitt kommer klara hyffsat tempo i medelgruppen på gelleråsen oxå.
Men det kan jag återkomma med då om ni vill.

erssson

pappa
Gick med
26 May 2009
Hoj
Tjenare vi träffades på rörken :)
Funderar på 20/21 aug Gelleråsen oxå vilket datum ska du dit?
:hej
Har bokat båda. PM:a om du vill samåka eller dela nån typ av boende om du ska köra båda dagarna. Jag kör (hoj såklart, vi har ju touring-räcers...) från Enköping.

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
:hej
Har bokat båda. PM:a om du vill samåka eller dela nån typ av boende om du ska köra båda dagarna. Jag kör (hoj såklart, vi har ju touring-räcers...) från Enköping.

Trevligt har bokat båda strax efter jag skrev min post ev ska tant med men jag hör av mig i vilket fall som helst när det börjar närma sig.

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
tjenare thunderrace nördar :p.. hastighetsmätarn på min brors mc har slutat fungerat. någon som har en aning om vad det kan bero på?? tacksam för svar

erssson

pappa
Gick med
26 May 2009
Hoj
tjenare thunderrace nördar :p.. hastighetsmätarn på min brors mc har slutat fungerat. någon som har en aning om vad det kan bero på?? tacksam för svar

Kollat wiren? Min pajjade i anslutningen nere vid framhjulsnavet efter lite hårt nedslag efter (inte helt kontrollerat) bakhjulsåka.

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Wibäck>> Har du nån koll på dina stålomspunna broms-slangar? Längder, nipplar osv... Eller blir jag tvungen att lossa alla mina och kopiera dem igen?

Broms-vätska, funkar Preems för oss dödliga eller ska man köpa Hi-Tech?

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Wibäck>> Har du nån koll på dina stålomspunna broms-slangar? Längder, nipplar osv... Eller blir jag tvungen att lossa alla mina och kopiera dem igen?

Broms-vätska, funkar Preems för oss dödliga eller ska man köpa Hi-Tech?

Om det bara duger med svar från Wibäck så antar jag att du hade skickat PM istället så jag tar mig friheten att posta en kommentar.

Det brukar ju finnas kompletta satser med stålomspunna satser på t.ex. EBAY. T.ex. denna:

http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-YZF100...trkparms=65:12|66:2|39:1|72:1683|293:1|294:50

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Om det bara duger med svar från Wibäck så antar jag att du hade skickat PM istället så jag tar mig friheten att posta en kommentar.

Det brukar ju finnas kompletta satser med stålomspunna satser på t.ex. EBAY. T.ex. denna:

http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-YZF100...trkparms=65:12|66:2|39:1|72:1683|293:1|294:50

Haha, de duger med alla svar :) Men visste att han hade lämnat in o kopierat sina, därför jag riktade frågan. Men ditt svar funkar ju oxå :) Jobbar natt elle?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln