m10 1.25 på min sving
Aha, ok tack, ja då borde det va samma på min
vilket märke köpte du? o var?
m10 1.25 på min sving
länken du fick var väl inte så lyckad...kolla här i stället (även om det är mer bana) http://www.syn-ack.com/thunderace/files/acesetup/AceText.htmGasar man och sedan bromsar så niger den något så förbannat och likadant om man bromsat och sedan ger lite pelle, fast tvärtom då ju Vilken inställning är det som behövs ändras i detta fall? Är lite nyfiken på vilka inställningar andra har på samtliga ställen. Har ni gått på känn, fått hjälp från kunniga eller kollat på nätet efter referensinställningar? Min är som när jag köpte den eftersom jag inte vetat bättre
när kan man räkna med att ett nytt däck greppar fullt?
det är dax att byta både fram o bak.
När jag i fjol bytte till nytt bak hadde jag en riktig aha upplevelse trots att jag kört någon mil med "lagom" ner lägg...
närmare en hiside än så och då vill jag aldrig mer komma
det kan ha iof. varit nått på vägen, då man höll på med vägreparationer nån kilometer lägre fram.
Aha, ok tack, ja då borde det va samma på min
vilket märke köpte du? o var?
Oki, hade typ 3mil på däcket den gångenJag körde endast 10mil och fick upp tempen ordentligt på gatan, sen körde jag på bana utan bekymmer. Va noga med att värma däcken före knäskraps-nerlägg bara, däcket är alltid halt kallt. Fråga Wibäck va som händer om man snålar på värmen!
Oki, hade typ 3mil på däcket den gången
, värme = bra blir "klibbigt" då = fäste = då slipper man ->
Hej, jag heter Marcus är ny på forumet och hittade hit genom flitiga sökningar på google om 4000-milaservice på en Thunderace. Av de antal riksdaler folk uppger att de har varit tvungna att skiljas från för denna service, så drar jag slutsatsen att sereviceställena här i Stockholm tar väldigt mycket extrabetalt för det där kaffet man får i butiken.
Folk säger att de har betalt mellan 4000 och 5000 spänn för servicen på olika ställen i landet, auktoriserade serviceställen här i Stockholm (just de två som folk antar att jag menar) ska ha mellan 10000 och 12000 av mig!
Är det någon som har gjort 4000-milaservicen här i Stockholmstraken, och har något bra tips på seriös verkstad utan extra kaffeavgift?
Vänlig hälsning
Marcus
Hej Markus!
Är det något annat än ventiljustering som är "svårt" i den servicen? Dumt att betala en dyr mekaniker att byta olja och bromsvätska när det är enkelt att göra ett minst lika bra jobb själv där, tänker jag.
// Wibäck
Jag tar inte priset i försvar men väl tiden.Tjena.. Enligt ett av ställena jag har hört mig för på så är prisuppgiften på tio papp till och med utan ventiljusteringen om den skulle behövas, och uppgiften är räknad på åtta timmars arbete. Så ska det finnas någon logik i deras prissättning så måste det vara en del som ingår förutom vätskebyte tycker man.
Det är mer att jag skulle vilja att serviceboken förblir komplett med stämpel. Känns onödigt att bryta det, när alla ägare innan bemödat sig med att hålla den så. /Marcus
Hej alla glada.
Är fundersam på att ev köpa en Thunderace, en -99 som rullat 4000 mil. Är det någor speciellt man skall kolla på denna modell. Fint skick enligt ägare, få ägare. Röd och silver, snygg.
Men som sagt, finns det några standar fel man skall vara uppmärksam på förutom det vanliga då(kedja, skrammel och liknande).
Finns säkert men orkar inte läsa igenom alla sidor i denna tråden.
Tack på förhand.
Hej alla glada.
Är fundersam på att ev köpa en Thunderace, en -99 som rullat 4000 mil. Är det någor speciellt man skall kolla på denna modell. Fint skick enligt ägare, få ägare. Röd och silver, snygg.
Men som sagt, finns det några standar fel man skall vara uppmärksam på förutom det vanliga då(kedja, skrammel och liknande).
Finns säkert men orkar inte läsa igenom alla sidor i denna tråden.
Tack på förhand.
Är sugen på att testa tail-raisers, för att se om hojen svänger bättre/snabbare.
Nån som testat?
För-/nack-delar?
Var får man tag på dem?
Ebay.
Jag har inte provat dessa själv men min allmänna gissning är att i de allra flest fall så får man mer "bang for the buck" ifall man går en kurvkurs istället för att man satsar de de där hundralapparna på att lyfta arslet längre ut i rymden.
Grepp ... vill ha grepp
Kör ni med nån typ av friktionshöjare, mellan tank och skinnställ?
Vilka rekommenderas till thundern?
Hej alla glada.
Är fundersam på att ev köpa en Thunderace, en -99 som rullat 4000 mil.
Men som sagt, finns det några standar fel man skall vara uppmärksam på förutom det vanliga då(kedja, skrammel och liknande).
.
........Med den summan å helförsäkring, hur länge har du ägt den (hela tiden hos samma förs.bolag)??jag betalar 4500 för helförsäkring på folksam
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |