Min historia är inte slut:
Igår fick jag papepr från länsförsäkringar som sa att de hade försäkrat ´den med för lite effekt, men det är nu uppjusterat (2k:-/år) om jag räknade rätt.
Sen så låg där ett regbevis på samma leksak som har texten: Ursprunglig effekt 74KW sänkt genom begänsning i förgasare och tändsystem.
Frågan är då; Hur var det nu med den där strypningen? Förgasarna brukar man köra brickor i, men hur begänsar man tändsystemet?
Kan bara hoppas på att cykeln anländer idag, så blir det en runda för att kolla. Har jag tur så går den som den ska så då blir det bara in & regbes för att få bort strypningstexten.
Edit: Cykeln anlände. packades av och provkördes. Ingen strypning
Försäkringsbolaget har jag pratat med och jag ansåg att 9k:- i halvförs per år inte var godtagbart, så bolag byttes.
Igår fick jag papepr från länsförsäkringar som sa att de hade försäkrat ´den med för lite effekt, men det är nu uppjusterat (2k:-/år) om jag räknade rätt.
Sen så låg där ett regbevis på samma leksak som har texten: Ursprunglig effekt 74KW sänkt genom begänsning i förgasare och tändsystem.
Frågan är då; Hur var det nu med den där strypningen? Förgasarna brukar man köra brickor i, men hur begänsar man tändsystemet?
Kan bara hoppas på att cykeln anländer idag, så blir det en runda för att kolla. Har jag tur så går den som den ska så då blir det bara in & regbes för att få bort strypningstexten.
Edit: Cykeln anlände. packades av och provkördes. Ingen strypning
Försäkringsbolaget har jag pratat med och jag ansåg att 9k:- i halvförs per år inte var godtagbart, så bolag byttes.
Bifogat
Last edited: