Thundercat-klubben!

BioCenter

Förvirrad
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Aprilia RSV Mille
Min historia är inte slut:
Igår fick jag papepr från länsförsäkringar som sa att de hade försäkrat ´den med för lite effekt, men det är nu uppjusterat (2k:-/år) om jag räknade rätt.
Sen så låg där ett regbevis på samma leksak som har texten: Ursprunglig effekt 74KW sänkt genom begänsning i förgasare och tändsystem.

Frågan är då; Hur var det nu med den där strypningen? Förgasarna brukar man köra brickor i, men hur begänsar man tändsystemet?
Kan bara hoppas på att cykeln anländer idag, så blir det en runda för att kolla. Har jag tur så går den som den ska så då blir det bara in & regbes för att få bort strypningstexten.

Edit: Cykeln anlände. packades av och provkördes. Ingen strypning :)
Försäkringsbolaget har jag pratat med och jag ansåg att 9k:- i halvförs per år inte var godtagbart, så bolag byttes.

Bifogat

• PICT7050_4.JPG
    PICT7050_4.JPG
    180.2 KB · Visningar: 105
Last edited:

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Såld , Beslutsångest
Min historia är inte slut:
Igår fick jag papepr från länsförsäkringar som sa att de hade försäkrat ´den med för lite effekt, men det är nu uppjusterat (2k:-/år) om jag räknade rätt.
Sen så låg där ett regbevis på samma leksak som har texten: Ursprunglig effekt 74KW sänkt genom begänsning i förgasare och tändsystem.

Frågan är då; Hur var det nu med den där strypningen? Förgasarna brukar man köra brickor i, men hur begänsar man tändsystemet?
Kan bara hoppas på att cykeln anländer idag, så blir det en runda för att kolla. Har jag tur så går den som den ska så då blir det bara in & regbes för att få bort strypningstexten.

Edit: Cykeln anlände. packades av och provkördes. Ingen strypning :)
Försäkringsbolaget har jag pratat med och jag ansåg att 9k:- i halvförs per år inte var godtagbart, så bolag byttes.

Grattis :tummenupp fin va den me.... Jag va hos dom igår o snacka me dom , dom skickar min cykel på måndag , så på onsdag, torsdag ska den vara i Göteborg :) Jippi Jippi Jippi :banana :banana

(Har du kvar den digitala klockan på styret ?:gnissla )

BioCenter

Förvirrad
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Aprilia RSV Mille
Tror jag missat din faktiskt.
Jodå, den sitter kvar. Att jag inte är vän med den är en annan sak.

Alex T

ruta ett igen
Gick med
20 Mar 2007
Hoj
Honda SP-2 castrol edition
Nån som har lite ax-siffror på en ostrypt dunderkise, typ 70-120 på 3an osv, vill ha nått att jämföra med när jag ska prova biocenters hoj en lite bättre dag, fick bakhjulssläpp ett par gånger tyvärr

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha YZF600R
Luftfilterfrågor!

Halloj! behöver er hjälp.
Håller på med storservice av min thundercat, har nu kontrollerat ventilspelet (fasen var ju tvungen att riva halva hojen för det). Och självklart föll orginal luftfiltret sönder när jag rengjorde det så nu behöver ett nytt införskaffas.

Så Vad för olika alternativ på luftfilter (och ca priser) finns till våran katt?. Någon som vet vad ett orginal kostar?.

Gärna egna erfarenheter av eftermarknadsfilter, roligt med lite högre insugsljud etc.

Tacksam för svar.
//Mvh Joakim.J

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Såld , Beslutsångest
Tänkte kolla en gång till om någon har ett slipon liggandes ??? säsongen är ju redan här i Göteborg :D

Mvh F

Edit: hojen låter ju som en Symaskin med orginal ljuddämpare fö fan :näsblod

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Såld , Beslutsångest
Tjena alla sega t-cat ägare :D ni skriver ju aldrig !!!!

Idag har jag ringt runt som en dåre , och billigaste försäkringen jag hittade på mig : 23 år Bor i Centrala Göteborg , haft mc kort sen augusti 08 , Billigaste jag hittade var på Salusansvar o det skulle kosta: halvförsäkring 965kr/Månaden
Helförsäkring 1900kr/månaden:näsblod :(

Mvh F

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Såld , Beslutsångest
Själv har jag Folksam för drygt 5k om året för helförsäkring avställbar.

enligt dom på insplanet så har försäkringarna slutat med att ha avställningsbara försäkringar ,o istället har dom "sänkt" premierna ... sen spelar de ju roll var man bor i hur gammal man e :)

/F

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Skickade efter en offert hos IF och fick tillbaka:

Försäkringsuppgifter för motorcykeln
Nedan ser du försäkrings- och prisuppgifter för den offert du har begärt. Vill du acceptera offerten, väljer du startdatum från när försäkringen ska börja gälla och klickar sedan på "Acceptera offerten".
Offertnummer: OM094696-XXXX-01
Gäller för: XXX555, YAMAHA YZF 600 R 1998
Försäkringstagare: XXXXXX XXXXXXXXXX
Omfattning: Helförsäkring
Självrisk vagn: 6 000 kr
Pris per år: 28.056 kr
Betalningssätt: Helår
Offertens status: Obesvarad
Offerten är giltig t.o.m: 2009-04-17
Försäkringen ska gälla fr.o.m.: 2009-03-18

Jag är 42 år, bor i Sthlm och haft kortet sen förra året.
Betalar själv drygga 5.000:- hos Folksam för helförsäkring.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det är ju jättekonstigt... fick helt andra priser och då är jag 10år yngre än dig och haft kortet sedan förra hösten.
Bor i förort till sthlm iofs.

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Jag bor inte heller i innerstan.
Har du fler försäkringar hos dem?

Någon mer som har fått offert från IF?

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Såld , Beslutsångest
Hello Ladies and gentlemen ... Tänkte kolla lite va mina kattvänner tycker om "min" nya ljuddämpare , om jag beställer den då .

9ebb_1.JPG

har funderat på att beställa denna , det enda som stoppar mig är att den brötar j*vligt mkt , vet inte om jag e sugen på att bli stoppad av farbrorblå då och då ... Får fundera lite , men va tycker ni om den ??

Edit : ville bara säga tack till Göteborg som har gett oss bra väder i 3 dagar , min cyckel kom igår och idag lyckades jag ta ut den o körde en liten sväng på 3 mil trots att jag har skadat ryggen :) , Kände inte av ryggen medans jag körde:tungan

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha YZF600R
Hello Ladies and gentlemen ... Tänkte kolla lite va mina kattvänner tycker om "min" nya ljuddämpare , om jag beställer den då .

9ebb_1.JPG

har funderat på att beställa denna , det enda som stoppar mig är att den brötar j*vligt mkt , vet inte om jag e sugen på att bli stoppad av farbrorblå då och då ... Får fundera lite , men va tycker ni om den ??

Edit : ville bara säga tack till Göteborg som har gett oss bra väder i 3 dagar , min cyckel kom igår och idag lyckades jag ta ut den o körde en liten sväng på 3 mil trots att jag har skadat ryggen :) , Kände inte av ryggen medans jag körde:tungan

Ball ljuddämpare, men som sagt, ljudet kan ju bli lite högt! :p inget för att köra motorväg längre sträckor!. :p

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Såld , Beslutsångest
såå... äntligen va ljuddämparen hemma

48782637dff29d26ba6a72e30e968241_640_480.jpg

d4b3a3a681a4f42a4a9996baf4747a15_640_480.jpg

04353136773b25d18b9cfd399efcb51c_640_480.jpg

den låter kan jag lova , ska ordna upp en video snart med , har inte hunnit testa den så mkt då jag har jobbat en hel del o gbg vädret har svikit mig med .

Mvh F

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...