Thundercat-klubben!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ok, 22år är ju något yngre än mig då då... upptäckte annars själv vilka skillnader det är på de olika bolagen idag när jag ringde runt och LF var långt ifrån billiga.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Biocenter: Vad jag förstått så var det många som reggades med 37kw just för att få lägre skatt/försäkring(?)... nu spelar det ingen roll då försäkringsbolagen utgår ifrån orginaleffekten.
Det betyder att det inte är säkert att det ens sitter någon begränsning på den...

BioCenter

Förvirrad
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Aprilia RSV Mille
Uppskattar det svaret. Nu blev man lugnare igen. Nu ska ajg bara hoppas på att banken gillar mig oxå ;)
Blev ännu mer osäker när man kollade länsförsäkringar & de gav mig ett pris på 6400:-/helförs/helår och hade dragit in den effekten. Man vill ju inte riskera att man står utan både hoj & ersättning om något händer

BioCenter

Förvirrad
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Aprilia RSV Mille
Nu kommer man igen med ytterliggare en fråga:
Om det sitter en strypning, är det bara brickor att slita bort eller det blir mer?

Memmsan

Katten ^^
Gick med
12 May 2004
I studentgettot [Lkpg] med Majsan o Skinhead
Hoj
Thundercat -98
Ok, 22år är ju något yngre än mig då då... upptäckte annars själv vilka skillnader det är på de olika bolagen idag när jag ringde runt och LF var långt ifrån billiga.

Jo ett bolag ville ha 150 000.-/år :gnissla :näsblod :huvet :död jag frågade om dom inte bara kunde säga att dom inte ville ha mig som kund? men dom fick inte neka nån försäkring, men dom kan ju sätta orimliga premier :rolleyes:

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Hoj
To be announced...
Motoreffekter

Hej på er i vinterkylan!

Kul att se att det är lite aktivitet i forumet igen =) Vad gäller er diskussion om försäkringarna och effekterna på T-cat kan jag bidra med följande:

Enligt de uppgifter jag fått, dels från olika verksteder och dels från återförsäljare, så togs T-cat in och registrerades som 37kw trots att den inte var nerstrypt vilket gör att merparten, om inte alla, som är reggade som 37kw egentligen inte är stypta utan har orginaleffekten, alltså 73kw. Detta gjordes enligt uppgift för att just få ner fösäkringskostnaderna och på så sätt lättare att sälja till yngre förare.

Vad sen gäller försäkringarna så hade jag min försäkrad hos Länsförsäkringar då jag bodde i Sverige. Minns inte vad premien låg på, kan kolla då jag kommer hem. Minns dock att LF var det bolag som gav mig bästa priset från början. Min Cat är, eller var, registrerad som 37kw då jag försäkrade den och premien var inte alls så blodig. Detta höll dock inte i sig länge då jag en dag fick brev hem från LF där dom meddelande att de har gjort efterforskningar och kommit fram till att jag har försäkrat min motorcykel fel och därmed gör mig skyldig till försäkringsbedregeri. Jag uppmanades betala den nya fakturan som var rättad efter den "nya" effekten. Eftersom jag nu visste att den inte var 37kw så var det ju bara att le och betala snällt. Så detta kan vara något värt att kolla då ni försäkrar era nya cyklar att ni inte får ett ekonomisk bakslag sen plötsligt en dag.

BioCenter: Först och främst, välkommen till tråden! Skulle tippa på att om den är strypt så sitter det nog i form av brickor vid insuget alternativt utblåset. Som jag har förstått är detta vanligaste sättet att strypa ner effekten.

Men fråga den tidigare ägaren om den verkligen är strypt. För det är en sån sak man bör veta om sin motorcykeln. För tro mig, det märks om den är det. Skillnaden mellan 37kw och 73kw är som natt och dag.

//Snowstorm

Last edited:

BioCenter

Förvirrad
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Aprilia RSV Mille
Välkommen & välkommen. Har varit här ett tag, men inte vidare aktiv.
Aja, hur som...

Försäkring: Fick ett tokbilligt pris på LF (Länsförs.), men läser man på vad du skriver så är chansen stor att det slår mig i nacken sen. (priset var 6400/hel/år).
Pratade med firman som säljer T-Cat´en och de sa att den inte var strypt. Han kunde dock inte ge ett mer exakt svar än vad du skrev ang. ned reggning.

Vill det sig helt rätt nu (Har ett jobb samtal på måndag), så skriver jag på köpepapper under veckan :D

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Hoj
To be announced...
Försäkringspriser

Afton,

BioCenter: Hehe, oki, har nog bara missat dig här i tråden bland alla inlägg bara. Men det var inte därför jag skulle skriva.

Letade upp försäkringsbreven från LF nyss. Den ursprungliga fakturan jag fick hem efter att jag vart in och försäkrat cykeln via nätet låg på 1912kr. Lite under en månad senare fick jag då den tidigare nämnda tillägsfakturan som låg på 3574kr, vilket gjorde slutpriset 5500kr.

Ser faktist nu när jag tittar lite nogrannare att det står 25kw på det ursprungliga försäkringsbrevet, trotts att det stod 37kw i registreringsbeviset. Skumt. Man tycker ju att dom skulle ha rätt uppgifter i trafikregistret.

Alltså för att sammanfatta vad försäkringen på min gick på medan jag hade den i Sverige:

Pris: 5500kr/delkasko/helår
Motoreffekt: 74kw
Årsmodell: 1996
Län: Dalarna
Försäkring: 24+
Förare: 26år, körkort i 10 skadefria år
Förvaring: Låst garage

Hoppas ni har någon nytta av uppgifterna.

//Snowstorm

Last edited:

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Till SALU

visabild.php

Nyservad

Däck Fram + Bak Bytt

Olja + Filter Bytt

Bromsbelägg Fram + Bak Bytt

Ca 3900 Mil , Olja bytt var 500 mil.

Medföljer V&H + IXIL Slipon.

Pris: 35 000 kr, 32 000 = Fram till Vecka 10

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Sådär, nu är det till 99% klart.
Får en Dunderkisse levererad på fredag... orsaken till det sena är att den skall besiktigas senast april så säljaren ville ta hand om det först så han säljer en godkänd hoj.

Sååååå jäkla glad och nöjd! :)

Nu får bara det äckliga vita försvinna från backen också.

Memmsan

Katten ^^
Gick med
12 May 2004
Hoj
Thundercat -98
Får en Dunderkisse levererad på fredag... orsaken till det sena är att den skall besiktigas senast april så säljaren ville ta hand om det först så han säljer en godkänd hoj.

Grittis till nyköpet :yoparty :tummenupp

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Hoj
To be announced...
Grattis Trineo!

Vi ser fram emot bilder på nyförvärvet ;)

Kanske du kan bjuda på lite info om din Cat så man får nyfikenheten stillad.
Nu får vi bara hoppas vintern tar slut tidigt i år så vi alla får ta ut våra skönheter på vårbete.

//Snowstorm

Last edited:

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Såld , Beslutsångest

Grattis Grattis :krama

Angående försäkring så är jag inte hundra men jag snackade med Salusansvar för ett tag sedan .. och dom sa att om jag försäkrar min hoj hos dom , så får alla som bor med mig köra den , så med andra ord så om jag skulle bo hemma , så skulle jag kunna försäkra hojjen på farsan , därmed få billigare försäkring men fortfarande skulle det INTE räknas som skenförsäkring ... men nu bor jag inte hemma och kan inte göra nått sånt , men för er som har möjligheten så tycker jag inte det är fel och göra så , eftersom han jag snackade med från salusansvar själv tyckte att det var helt okey att göra så .

Nu är jag inte mannen med bästa minnet , men för att vara säker på saken så ring i kolla själva , själv har jag inte haft min lilla katt i bruk riktigt än då jag tog kortet sent förra säsongen , men på mig som är 23år och bor i centrala Göteborg , skulle Hel ligga nånstans runt 7000kr året, eller kanske Halv , aaa ni märker jag e lite snurrig, men jag kommer ringa dom snart igen , då kommer jag med lite mer exakta svar.

BTW MEMMSAN , Din Katt har den SNYGGASTE färgen en Katt kan ha :yoparty (Like Mine)

SnowstormAland kul o se dig skriva ,de va ett tag sen Mate :krama

Puttekock

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2009
Hoj
snart..
Imorgon ska jag titta på en möjlig första hoj, en cat -98 med samma färger som memmsan!
Hoppas den är i bra skick bara. hoppas hoppas......

Memmsan

Katten ^^
Gick med
12 May 2004
Hoj
Thundercat -98

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ptjaa... vad skall jag säga, den är svart med grått undertill.
Det sitter V&H system på.
Den är välservad.
Den har mörk vindkåpa.

Planerna nu är att snön skall försvinna, sen ut och köra så mycket jag kan. :)
Inköp handlar just nu mest om lås, kapell och kanske nån svingstöd.
Annars kommer pengarna spenderas på ny hjälm och nån BKK från SMC.
Planerar även att åka till Rörken lite grann när vädret tillåter.

Har läst igenom tråden så gott jag kan men vore skoj att veta om det är några modifieringar jag borde ge mig på... tips och trix liksom. :)

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Kan vi inte samlas alla Thundercat ägare på någon träff?
Skulle vara kul att se alla på Mc dagarna i Västervik t.ex =)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati