Foxxen
Dunderräv
Tänkte precis samma sak... fast i Stockholm.
Vore kul att träffa fler katter!
Vore kul att träffa fler katter!
Halloj, Gratulerar alla ni som köpt en thundercat nu i vinter, det är en skoj hoj med helt okej prestanda. I Brist på vår så håller jag på fixar med min Thundercat.
På dagordningen står:
*Tvätt av luftfilter
*kontrollera ventilspel
*Byta tändstift
*installera 12v cigguttag (för gps:n)
*samt ev. målning av avgassystemet (då jag fått lite ytrost efter att ha kört i snöstorm med vägsalt.). Några tips på billiga färger som tål att målas där ni på bilden ser rosten?.
Sen angående trim till denna hoj som vissa har pratat om. Så har ett gäng amerikaner bromsat mindre effekt med K&N-filter än orginalet. Men visst ger säkert högre insugsljud och upplevelsen av "högre" effekt. Är det förresten någon som sett ifall det finns effekt-grenrör till våran hojmodell, samt ca pris för detta?. Krashpuckar köper man billigt på E-bay ca 200-300kr inkl frakt.
SnowstormAland: Och bara för att jag själv kör en silver/gul T-cat så måste jag ju säga att jag tycker just den är snyggast. Vi vet båda att Blå/svart thundercat är snyggast
PS!, vad gillar ni mitt Mekgarage?! DS.
//Jocke
God afton,
Ferry-Redberry: Inte råkar du ha kvar länken till sidan du såg bilderna på? Vilken av R6'ans bakpartier var det? Den har ju fuinnits i lite olika utföranden.
En idé och troligen smidigaste sättet att bygga om bakpartiet till 'R6 look' är väl att köpa undertail avsett för just R6 och passa in det på Te-katten. Vet att det iaf finns en modell av undertray till R6 med runda sk. shotgun eller sharknose lycktor. Ser grymt snyggt ut. Man lär väl få kapa och justera R6'ans undertray en del för att få den att passa men borde inte vara allt för svårt.
Och tack för bilden. Nog måste ni ju hålla med om att den är lite snygg iaf fast som jag skrev tidigare gillar jag inte riktigt de svarta fälgarna på just den färgsättningen. Flickan på bilden låter jag av säkerhets skäl bli att komentera.
//Snowstorm
Hej allihopa!
Eftersom det finns en del cat ägare här tänkte jag ställa en liten fråga
Jag ska troligen köpa ett exemplar nu till veckan, men det är ju tyvärr inte säsong för att provköra superhårt.
Sitter och läser lite på saker man ska kolla på och överallt näms problemet med att 2:ans växel hoppar ur om man drar på för fullt samt att det är mycket dyrt att reparera.
Jag har tyvärr inte möjlighet att dra ut på högsta varv när jag ska provköra och undrar därför om man märker att lådan är dålig ändå...
varför ska man vara så orolig inför alla inköp
hur vanligt upplever ni ägare att detta problem är?
Själv fick jag min idag!
Har än så länge kört den ca 2meter... djävla snö och feber.
God afton,
Ferry-Redberry: Inte råkar du ha kvar länken till sidan du såg bilderna på? Vilken av R6'ans bakpartier var det? Den har ju fuinnits i lite olika utföranden.
En idé och troligen smidigaste sättet att bygga om bakpartiet till 'R6 look' är väl att köpa undertail avsett för just R6 och passa in det på Te-katten. Vet att det iaf finns en modell av undertray till R6 med runda sk. shotgun eller sharknose lycktor. Ser grymt snyggt ut. Man lär väl få kapa och justera R6'ans undertray en del för att få den att passa men borde inte vara allt för svårt.
Och tack för bilden. Nog måste ni ju hålla med om att den är lite snygg iaf fast som jag skrev tidigare gillar jag inte riktigt de svarta fälgarna på just den färgsättningen. Flickan på bilden låter jag av säkerhets skäl bli att komentera.
//Snowstorm
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |