abstruse skrev:Tjurdynga! Har man inte hört gruppen innan så provlyssnar man före man köper.
Hur mycket "rockar" kraftwerk egentligen? Jävla synthare!Goodstuff skrev:Dessutom rockar alla låtarna på min lista.
berggren_martin skrev:Hur mycket "rockar" kraftwerk egentligen? Jävla synthare!
Goodstuff skrev:Då lyssnar man hos sin skivnasare, på vinyl. MC5 ska inte digitaliseras i en sugig MP3 konverterare!
Dessutom rockar alla låtarna på min lista. Det går inte att säga vilka tre låtar som är bäst så därför sket jag i det och skrev upp bra låtar som inte listats tidigare. Tre är för få.
abstruse skrev:Du har ju blivit gaggig på riktigt! :kocko
1. En mp3 kan visst låta bra, förutsatt att man har konfiggat output-plugin:et ordentligt när man portar wav:en/CD:n till mp3.
2. Se på punkt 1.
Chrille skrev:DAMN!!! NÖRDVARNING på det inlägget du! Putta o plugga hit och dit, hur gör man med spriten?
Nej, en mp3:a kan aldrig låta braabstruse skrev:1. En mp3 kan visst låta bra, förutsatt att man har konfiggat output-plugin:et ordentligt när man portar wav:en/CD:n till mp3.
berggren_martin skrev:Nej, en mp3:a kan aldrig låta bra
Den kan bara låta sämre och "sämre" räknas inte som "bra" enligt mig. Har förresten aldrig hört en mp3-spelare ge ifrån sig en ens godkänd ljudbild. Då kör ändå stora delar av bekantskapskretsen med den där skiten i olika konstillationer. Själv har jag ljudkort med 5.1, optiska och koaxiala digitala ut-/ingångar osv. men tycker ändå att datorn är totalt otjänlig för musikhantering.
Riktigt så frälst är jag inte. Man behöver inte ha en "värstinganläggning" för att upptäcka att mp3 låter skit. Och varför lyssna på något om man inte tycker att det låter bra?abstruse skrev:Men snälla nå'n! Jag jämför inte med när jag sitter och lyssnar på mina Tandberg och Rotel HDCD:n samt dito märkta CD:s. Men det kan låta bra trots att man har 80%:s ljudkvalitetsbortfall relativt CD-kvalitet. Men du kanske sällar dig till de religiösa fanatiker som rynkar på näsan så fort man inte betalt X antal pesetas för blott kablarna och sålunda har någon flashig logo på såväl signal- som högtalarkablar? Isåfall, EOD. Dessutom finns det alltid någon tomte som bara sitter på vinyl och ratar allt som inte är rörförstärkare. Missförstå mig inte, jag är hifi-fantast, men någon dj*vla måtta på ljudfjanteriet får det vara.
berggren_martin skrev:Riktigt så frälst är jag inte. Man behöver inte ha en "värstinganläggning" för att upptäcka att mp3 låter skit. Och varför lyssna på något om man inte tycker att det låter bra?
Goodstuff skrev:Håller med. Fast att tala med apsnusen om det där är lönlöst. Han kör ju tex Kawasaki fast han vet att det inte är så bra som annat.
Mp3 är helt suveränt när det gäller provlyssning av ny musik, men jag tycker fortfarande inte att det låter "bra".abstruse skrev:löjligt att börja dividera mp3 gentemot CD/vinyl när vi enbart omnämnde mp3 för att kunna provlyssna ny okänd musik
abstruse skrev:Snicksnack, dj*vla löjligt att börja dividera mp3 gentemot CD/vinyl när vi enbart omnämnde mp3 för att kunna provlyssna ny okänd musik, i syfte att se om man ska köpa album eller inte. Att vederbörande_berggren inte vet att jag har stereon i centrum i mitt vardagsrum må vara hänt, men du din dront borde ju veta bättre. Men, jag är ju lika dum jag, jag går ju på ditt provocerande varenda dj*vla gång...
abstruse skrev:Nåväl, era sk*thögar. Här är dagens tre låtar:
1. Honey is cool. - "Homecomings"
2. Rupert Hine - "The Most Dangerous of Men"
3. Brian Eno - "The Fat Lady of Limbourg"
Edit: Jag ändrar mig, låt två ska vara "Wildest wish to fly", samma artist, rockar phett!
Goodstuff skrev:Jag vet and I löööv it!
Goodstuff skrev:Honey Is Coll är ju klart undervärderade. Ladda hem The Knife när du ändå håller på j*vla ljudmarodör....
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|