Zee
MotoGP URT 3 seed: 5
V-Gurra skrev:Övertydligt? Ja, men det behövdes tydligen.
Det är därför vi behöver dig här på forumet V-Snurra!
V-Gurra skrev:Övertydligt? Ja, men det behövdes tydligen.
Mr Vader skrev:rolig skapelse... men hur körbar kan den blyklumpen vara...
Bara du själv förstår såV-Gurra skrev:Säker på att det inte var farstun du var uppväxt i
Förklaring: Grävmaskin använder man att gräva med, om det är betong i sandlådan så kan man behöva något annat att gräva med än en spade, t ex en grävskopa. Övertydligt? Ja, men det behövdes tydligen.
Dr.Bike skrev:BMW R90S: Helt riktigt, Honda leder inte effektligan, och har väl inte gjort det sedan mitten på 80-talet?
Hondas man i Europa, som f.ö intervjuades i extramaterialet på förra årets Mastrebike DVD sa ungefär följande:
"Vi vill inte, även om vi kan, lägga oss högst upp i effekttoppen, men det är inte de konsumenterna vi talar till, och då våra undersökningar visar att detta inte är vad kunden behöver, utan snarare körbarhet, tillförlitlighet, komfort osv så är detta f.n Hondas policy"
Vad ska man säga om det då?
Bullshit?
Eller kan det vara så att han har rätt?
Möjligt.
Men att bevisa det för en adrenalinstinn hanne som bara MÅSTE ha den hoj som vann Masterbike, eller har högst toppfart/antal hästar, hur går det?
Troligen lättare att omvända alla muslimer till kristendomen...
Men säger ju någon: OM det hade varit bättre med en mer sansad hoj, hur kommer det sig att de inte vinner på banorna då, eftersom ju detta skulle ge en lättkördare hoj?
Tjaa, två saker slår mig:
1. De hårigaste killarna som ÄR värst att köra köper inte Honda av ovannämnda skäl.
2. På bana rular effekt då både chassin och förare ligger inom såna små marginaler att de i princip är jämnbördiga. Det krävs en Rossi för att ta en på papperet sämre cykel till GP-segrar.
Silwer skrev:Den har inget där att göra, maken till ful hoj bläk.
Den borde nog vara med på groteskaste största bilmotorförsedda hojlistan.
jP skrev:Tips ikväll:
"Discovery Channel 22:00 Tidernas främsta Motorcyklar.
En svindlande snabb, informativ och respektlös titt på nutida tekniska underverk. I detta avsnitt räknar man upp de tio främsta motorcyklarna genom tiderna."
FYI skrev han det igår.Faizty skrev:FETT!!!! tack för tipset!
sandstream skrev:FYI skrev han det igår.
Dr.Bike skrev:Man märker vilket årtionde skribenterna i tråden hämtar sina preferenser ifrån
Men fakta rules: Honda är über-märket genom ALLA tider ända sedan man grundligen torpederade det engelska imperiet.
Herregud det står ff anglofiler och yrar om withworthgängor och toppsmörjning med Catrol R i tanken.. de har inte kommit ikapp ÄN!
Det handlade inte om traktortopplistan nu, den får du dra i nån annan tråd.Timur Lenk skrev:blablabla
Så alla som inte enbart har hondor i garaget är oupplysta om detta eller helt enkelt dumma i huvudet?
Jag har haft många motorcyklar genom åren, även hondor, men att sticka ut hakan och påstå att de i något avseende är über är väl en aning förmätet.
Ska vi vara riktigt ärliga mot varandra så måste väl ändå 10 i topp bland gathojar vara i kronologisk ordning.
1. Cucciolo 55
2. Ducati 750 SS (kamskaft)
OSV idel grävskopor och traktorer.
Den kloke är alltid tvivlande, det är bara dårar som är säkra på sin sak.
Dr.Bike skrev:Några europeiska marginalmärken finns ju oxå, och Ducati som har så många anhängare talar tyst om tiden före 916.
Och om sitt kubikhandikapp de tilläts ha i superbike i (för) många år.
År då folk verkligen trodde att de var snabbast, men i verkligheten inte hade en chans mot jämnstora maskiner. Och år då de fick sälja bra och casha in.
Detta har de gjort MYCKET förtjänstfullt, och investerat klokt så att de IDAG är snabba och bra på alla sätt.
Tacka kubikhandikappsregeln för det.
Barbone skrev:Nu är det ju så att japsarna alltid har haft sin cylinderantalshandikappsregel
i superbike men ändå aldrig lyckats vinna något (nästan).
Om tiden före 916?
ja ducati vann sitt första 125gp med Alberto Gandossi 1958
Så här ser iallafall den "rätta" 10 i topp listan ut
900ss 1980
cb1100r 1983
RD 500 1984
GSXR/750 1985
OW 01 1988
RC 30 1989
cbr 900rr 1992
916 1994
R1 1998
ZX10r 2005
Barbone skrev:Nu är det ju så att japsarna alltid har haft sin cylinderantalshandikappsregel
i superbike men ändå aldrig lyckats vinna något (nästan).
Amen....det ar ju DARFOR de inte vann!! Haja!
Om tiden före 916?
ja ducati vann sitt första 125gp med Alberto Gandossi 1958
Jojo, saklart, det var ju nastan det enda market forutom engelsmannen vid den tiden pa gp banorna. Allt annat hade ju varit forvanande.
Sen delar jag NASTAN din lista i modern tid, bara det att 1100r givetvis ar No1
CeltaniC skrev:Japp, jag ska se det ikväll!
Den var ok om man ser till den moderna tidens sporthojar.Barbone skrev:Nu är det ju så att japsarna alltid har haft sin cylinderantalshandikappsregel
i superbike men ändå aldrig lyckats vinna något (nästan).
Om tiden före 916?
ja ducati vann sitt första 125gp med Alberto Gandossi 1958
Så här ser iallafall den "rätta" 10 i topp listan ut
900ss 1980
cb1100r 1983
RD 500 1984
GSXR/750 1985
OW 01 1988
RC 30 1989
cbr 900rr 1992
916 1994
R1 1998
ZX10r 2005
Skulle inte tro det.... Det gäller att läsa hela tråden...CeltaniC skrev:Japp, jag ska se det ikväll!
Barbone skrev:Nu är det ju så att japsarna alltid har haft sin cylinderantalshandikappsregel
i superbike men ändå aldrig lyckats vinna något (nästan).
Om tiden före 916?
ja ducati vann sitt första 125gp med Alberto Gandossi 1958
Så här ser iallafall den "rätta" 10 i topp listan ut
900ss 1980
cb1100r 1983
RD 500 1984
GSXR/750 1985
OW 01 1988
RC 30 1989
cbr 900rr 1992
916 1994
R1 1998
ZX10r 2005
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |