Till alla som vistas i trafiken!

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Riktigt bra skrivet och som flera sagt tidigare, så många som möjligt borde läsa den.
:D

De flesta av oss motorcyklisterna är nog rent allmänt mer hänsynstagande i trafiken pga att de själva vet hur jäkla irriterande, för att inte säga farligt, det är med folk som inte tar någon hänsyn till motorcyklister. Man har ögonen öppna på ett helt annat sätt även när man kör bil.
I alla fall gör jag det o många jag pratat med. Det är ju en helt annan medvetandeutbildning (bra ord det blev. Hehe) när man tar motorcykelkörkort.

Last edited:

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
CBR1000RR
Riktigt bra skrivet och som flera sagt tidigare, så många som möjligt borde läsa den.
:D

De flesta av oss motorcyklisterna är nog rent allmänt mer hänsynstagande i trafiken pga att de själva vet hur jäkla irriterande, för att inte säga farligt, det är med folk som inte tar någon hänsyn till motorcyklister. Man har ögonen öppna på ett helt annat sätt även när man kör bil.
I alla fall gör jag det o många jag pratat med. Det är ju en helt annan medvetandeutbildning (bra ord det blev. Hehe) när man tar motorcykelkörkort.

:klappar

Tall

Böjlig
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
MV Agusta F4
Precis, det är sånna som du och jag som man kan tycka borde ha imunitet mot fartböter och annat tjaffs då vi ändå kör som gudar. Men är man inte en av de få med denna begåvning bör man kanske ta åt sig av första inlägget i tråden.

Med tanke på vad som hände stackars KalleNorton/Oskar några månader efter att han skrev detta känns Pippis inlägg ännu viktigare!

Ta vara på er i trafiken så vi slipper förlora fler fina människor!

Last edited:

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Med tanke på vad som hände stackars KalleNorton/Oskar några månader efter att han skrev detta känns Pippis inlägg ännu viktigare!

Ta vara på er i trafiken så vi slipper förlora fler fina människor!

Får börja med att säga tack för att ni uppskattar det jag skrev! Det betyder myckat för mig att fler vill att det skall ske förbättringar i trafiken. Dock så skulle jag inte påstå att hojåkare är speciellt mycket mer hänsynsfulla än andra trafikanter. Dock mer pålästa... Vi vet hur fort det går att olyckan är framme...

Var det någon som läste om ambulansen som precis kommit från tillverkaren? Den hade rullat ca 10 mil, vad nu det hade med saken att göra... :confused: I alla fall. Det var en bil som hade svängt ut framför ambulansen från vänster och de hade smällt... Jag tyckte det var mycket märkligt attd et tog upp halva första sidan på tidningarna... Hur ofta uppmärksammas vi när vi smäller med en svängande bil???? Då är det bara statestik. Ingenting om att TITTA EN GÅNG TILL INNAN DU KÖR UT.... hojarna är ute på vägarna igen...

Konstig känsla att KalleNorton som jag inte hade en aning om vem han var har skrivit här... Jag var med på kortegen strax efter hans olycka. Dessvärre var det många som var med där som inte visade hänsyn till varken trafik, hastighet eller kortegeledaren... Gör det denna sommar! Många kommer dessvärre stryka med även i år. Men vi vet riskerna varje gång vi gränslar vår underbara hobby!!!:)

Hoppas ni alla har en skön helg i solen och till er som tagit fram hojarna: KÖR MED INSIDAN AV HUVUDET!!!!

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Hej Pippi, jag har tagit mig friheten att kopiera din text, självklart med ditt namn med, och klippt in den på SMCs hemsida.
Det du skriver är ju riktigt bra, såg den förra året också, och det är kul att den blir uppmärksammad i år med.

http://forum.svmc.se/showthread.php?p=16795#post16795.

Förresten skicka in den till MC-folket (SMCs tidning) oxå.
Där finns en insändarsida som e som gjord för det du skrivit
mailto:magnus@mc-folket.se

Last edited:

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
XJ 900 F -92
Tänk att jag såg din text först idag Pippi. Den är hursomhelst alldeles lysande och mycket tänkvärd. Jag hoppas att många, många trafikanter på såväl två som fyra (eller fler) hjul läser den.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
UPP med en uppmaning till er som inte läst Pippis text: Gå till första inlägget och gör det!

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Hej hej,

Japp den kommer i MC-folket nästa nummer :) 65000 läsare tror jag det var :)

Tack Petra för det :)

Hej Pippi, jag har tagit mig friheten att kopiera din text, självklart med ditt namn med, och klippt in den på SMCs hemsida.
Det du skriver är ju riktigt bra, såg den förra året också, och det är kul att den blir uppmärksammad i år med.

http://forum.svmc.se/showthread.php?p=16795#post16795.

Förresten skicka in den till MC-folket (SMCs tidning) oxå.
Där finns en insändarsida som e som gjord för det du skrivit
mailto:magnus@mc-folket.se

Det gör ingenting! Huvudsaken är ju att den sprids så det är väl toppen att du var en av dem som fick ta del av den :)

Tänk att jag såg din text först idag Pippi. Den är hursomhelst alldeles lysande och mycket tänkvärd. Jag hoppas att många, många trafikanter på såväl två som fyra (eller fler) hjul läser den.

Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Visserligen har vi full snöstorm här nu men jag tycker iaf att den ska vara på förstasidan

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Nu verkar det vara läge att skicka den till tidningarna igen! Har sett flera sporthojar ute på vägen här nu :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln