Till alla som vistas i trafiken!

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Någon i Stockholmsområdet som har en annan del av Mitt i som sett insändaren?
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Jag hittar den inte... Bara en annan insändare som är från Kalle Custom som oxå var bra!!!

Hmmmmmmmmm :va :va
Dottern ringde och sa att din text var i lokaltidningen Mitt i Danderyd med rubriken Visa hänsyn i trafiken även mot mc-förarna och hon har läst den här "några" gånger :)
Kan de vara så lika?

Dagens nummer finns inte ute på nätet ännu tydligen.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Hmmmmmmmmm :va :va
Dottern ringde och sa att din text var i lokaltidningen Mitt i Danderyd med rubriken Visa hänsyn i trafiken även mot mc-förarna och hon har läst den här "några" gånger :)
Kan de vara så lika?

Dagens nummer finns inte ute på nätet ännu tydligen.


Ahh då är de därför... Jag kollade på nätet... Tack för hjälpen! Blir en sväng till sopstationen i danderyd i morgon då ;)

Om inte någon snäll själ här har lust att mötas upp i stan med en tidning som jag skulle kunna få...? ;)
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Fick av en vän veta precis att den är med i Lokaltidningen Mitti Nacka nu också :)
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Lokaltidningen Mitti Vallentuna också :)

Orkar inte leta igenom alla...

Nice! De gav lite resultat alltså :)

huddinge
danderyd
kungsholmen
lidingö
nacka
Södertälje
upplands-väsby
Vallentuna
Vasastan
Värmdö
Västerort
 
Last edited:

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Nu börjar det vara dags för att få igång denna tråden igen! Läs igenom första avsnittet och tänk en extra gång nu när vi börjar röra oss på vägarna igen!

/Pippi
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
:klappar :klappar :klappar Jättebra skrivet. Hoppas att flera använder insidan i trafiken. Försöker själv att göra det. Kan bero på ålder (40+) och att man har barn, erfarenhet av olika trafiksituationer spelar oxå naturligtvis in.
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Om man nu bara kunde få in detta i huvudet på bilisterna också...
 

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
Ehh...Det borde finnas ett förbund/klubb för oss mc-åkare som veckovis skickar ut massmedial information om mc-åkare till tidningar, typ som din text. För att bara skriva om det i mc-tidningar som vi åkare läser gör ju bara hälften av nytta...

Bara en tanke...
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Ett litet steg på vägen - kolla andra avsnitt i SMC remissvar om förarprov - som just idag är skickad till Vägverket :tummenupp

Härligt att det är fler som uppmärksammar detta!

MC-Folket hörde av sig och vill ev publicera texten.

Vill ni sprida den till vänner och bekanta, tidningar osv så är det helt ok! Ändra bara signaturen till 29 år istället för 28 ;) och min dotter naturligtvis 7 istället för 6 år :)

Förra året var den med i flera av mitti tidningarna. Kanske jag skulle göra ett till utskick...

Dansken; Jag hittar inte till remiss svaret, kan du inte l'gga upp en länk här?

/Pippi
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Jag tror att det är den här Jesper menar, kapitel 2 :)

Jag ska skicka texten till tidningarna i år igen, men det är lite för tidigt här hos oss, fortfarande massor med snö, is på vägarna och minusgrader nästan hela dygnet.
Vilket inte hindrar en av grannarna att utnyttja skoterspåret med offroddaren :D

Glömde: jag hävdar med en dåres envishet att oavsett vilket körkort man ska ta måste man prova på de andra fordonsslagen innan man får det!

Har du provat på att köra MC eller buss lär du ha en mycket större förståelse för hur de fordonen fungerar än om du aldrig gjort det. Jag är glad att jag fick prova på både buss och LV genom jobbet jag hade.
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Den här ska ligga på förstasidan! Ni i Skåne kan gärna kopiera och skicka som insändare till era lokaltidningar :)
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Ville bara säga att det var en bra/tänkvärd text du skrivit. Kul att den blev publicerad! Ibland kommer man på sej själv i bilen med att "hetsa" helt i onödan, kompenserar det sedan med att försöka köra lugnare, visa mer hänsyn, osv. Dock lätt att halka med i tempot och körstilen i stan, dvs inte släppa fram, finns inte plats - skapa plats, strikt hålla på sin rätt, etc.

Detta fenomen med att hetsa upp mej i trafiken sker inte alls på samma sätt på hojen tack och lov.
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
jag har skickat din text till sydsvenskan där jag bad dem att publicera texten i deras motorbilaga som de ger ut varje lördag.
Bra text som alla borde läsa igenom innan vi kommer ut igen på vägarna.
Fixade dock till en särskrivning :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top