Lokke
Bullshit Racing
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Asylum_Nakaza skrev:lokke och mattias: jag vill gärna köra bana, men inte med min hoj. är för rädd om den. jag skulle pressa gränserna alldeles för långt. jag kör inte fort på allmän väg (definitions-fråga) men ibland gasar jag lite granna (be fluppen förklara). det känns bättre just nu iaf att köra på gatan för där vet jag att alltid att det "kan" finnas grus, eller smuts, eller en bil runt hörnet. vilket leder till att jag håller igen på hastigheten... (chansar alldrig)
chefen alabama: det där är ju ytterligare en aspekt på det hela. man blir en säkrare förare genom att veta vad hojen och föraren klarar av.
Att du aldrig chansar kan jag inte uttala mig om men det låter onekligen som du har ohälsosamt små marginaler om du nu kör som du pratar...
Angående det att man blir säkrare förare p g a att man kört bana, kan man se på flera sätt. Bra att man känner till hur hojen uppför sig, ja. Men om man tror sig kunna köra betydligt hårdare å ändå köra med samma marginal för att man tränat på bana, så då misstar man sig nog. Efter att man kört bana kan man snabbt bli fartblind när man sen kommer ut i traffiken på nytt och hornen växer fram...
Erfarenhet är det när man kan kontrollera sina "horn". Om man inte tror sig kunna köra bana för att man är rädd för att krascha, så e man tydligen för oerfaren för att våga sig ut på banan helt enkelt.