till er som måste trimma era hojar osv...

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Asylum_Nakaza skrev:
lokke och mattias: jag vill gärna köra bana, men inte med min hoj. är för rädd om den. jag skulle pressa gränserna alldeles för långt. jag kör inte fort på allmän väg (definitions-fråga) men ibland gasar jag lite granna (be fluppen förklara). det känns bättre just nu iaf att köra på gatan för där vet jag att alltid att det "kan" finnas grus, eller smuts, eller en bil runt hörnet. vilket leder till att jag håller igen på hastigheten... (chansar alldrig)

chefen alabama: det där är ju ytterligare en aspekt på det hela. man blir en säkrare förare genom att veta vad hojen och föraren klarar av.

Att du aldrig chansar kan jag inte uttala mig om men det låter onekligen som du har ohälsosamt små marginaler om du nu kör som du pratar...

Angående det att man blir säkrare förare p g a att man kört bana, kan man se på flera sätt. Bra att man känner till hur hojen uppför sig, ja. Men om man tror sig kunna köra betydligt hårdare å ändå köra med samma marginal för att man tränat på bana, så då misstar man sig nog. Efter att man kört bana kan man snabbt bli fartblind när man sen kommer ut i traffiken på nytt och hornen växer fram...

Erfarenhet är det när man kan kontrollera sina "horn". Om man inte tror sig kunna köra bana för att man är rädd för att krascha, så e man tydligen för oerfaren för att våga sig ut på banan helt enkelt.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
soppatorsken skrev:
Är det inte så rikemanskommunisterna säger :D

du förstod förmodligen inte vad som stod på
finska, så du vet inte vad jag syftade på.

Men okej om du vill hävda för våra finländska
vänner att det bara är "riktiga" svenskar som
är knapsu som de tror, så är det upp till dig.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
gthyni skrev:
du förstod förmodligen inte vad som stod på
finska, så du vet inte vad jag syftade på.

Men okej om du vill hävda för våra finländska
vänner att det bara är "riktiga" svenskar som
är knapsu som de tror, så är det upp till dig.

Om du skrollar upp så ser du vad jag citerade och svarade på.
Och nej, jag kan inte finska. Men svenska kan jag väl om det kniper och det jag citerade var på svenska.
Det som stod på finska kommenterade jag inte, fattar du?

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
soppatorsken skrev:
Det som stod på finska kommenterade jag inte, fattar du?

Tänk om det hängde ihop på nåt sätt,
om de sista refererade till nåt som stod ovanför. :fakta

Historiska banden och uppblandningen mellan
svenskar och finnar är urgamla och brukar inte
ifrågasattas ens av gaphalsar med för lite hår,
iaf inte gaphalsarna på knapsu-sidan av Östersjön.

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojlös =(
Det är kul när man vrider på rullen och det känns som o sitta på en markbunden missil...motorn exploderar o skickar upp framhjulet all väders :D Varken hälsosamt, nyttigt eller billigt.. Men endå känns det bra... För dom som inte har det skaffar det, för vissa är skruvandet passionen...

Känsla framför förnuft :FU

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Lokke skrev:
Att du aldrig chansar kan jag inte uttala mig om men det låter onekligen som du har ohälsosamt små marginaler om du nu kör som du pratar...

Angående det att man blir säkrare förare p g a att man kört bana, kan man se på flera sätt. Bra att man känner till hur hojen uppför sig, ja. Men om man tror sig kunna köra betydligt hårdare å ändå köra med samma marginal för att man tränat på bana, så då misstar man sig nog. Efter att man kört bana kan man snabbt bli fartblind när man sen kommer ut i traffiken på nytt och hornen växer fram...

Erfarenhet är det när man kan kontrollera sina "horn". Om man inte tror sig kunna köra bana för att man är rädd för att krascha, så e man tydligen för oerfaren för att våga sig ut på banan helt enkelt.

Nåt som jag märkt är att jag kör mindre o mindre "farligt" på vägarna ju mer bana jag kör. inte för att det inte är skoj att gasa, men förr var det varje tur som man var uppe o klättrade på 200 minst nångång. nu kan det gå en hel vecka mellan gångerna... :D
Nä, men allvarligt. Faktiskt så känns det så, mer bana, lugnare på gata. Men det är kanske åldern...

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Ace Niki skrev:
bra sagt Lokke. :fakta

Fast nu har jag dåligt samvete för jag vill verkligen ha mer effekt än vad som finns i SVn. :rodnar

Provat att dreva ner den ett snäpp? Skillnad som natt o dag vad jag förstår...

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
CorbenDallas skrev:
Provat att dreva ner den ett snäpp? Skillnad som natt o dag vad jag förstår...

Du menar för att få mer vrid? Det är inte det jag vill. Vridet i SVn är fint som det är, jag vill bara att den ska gå fortare rakt fram. Måste ha en större motor.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
gthyni skrev:
Tänk om det hängde ihop på nåt sätt,
om de sista refererade till nåt som stod ovanför. :fakta

Spelar ingen roll, det kommenterade jag inte. Lika lite kommenterar jag nu det där om finnar du skrev.

Finnar och finska intresserar mig helt enkelt inte. :hej

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Ace Niki skrev:
Du menar för att få mer vrid? Det är inte det jag vill. Vridet i SVn är fint som det är, jag vill bara att den ska gå fortare rakt fram. Måste ha en större motor.

Inte bättre att ta flyglicens isåfall ?? :D

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Hur bra hade 4:eek:rna (R1, Blade mm) sålt om dom lämnat 100 på slangen... Majoriteten av köparna är antagligen intresserade av mer ös, men jag förstår att man kan bli putt när man inte har råd. Tillverkarna föregår med gott exempel så varför inte trimma våra lite äldre hojar...

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
Lokke skrev:

du har nästan förstått mig rätt. jag vågar köra bana, visst. det är ju mindre farligt än att köra gata. men på gata vet jag att det finns vissa begrännsningar och regler för hur fort man kan köra. jag håller mig helst inom de gränserna.

på bana känner jag inte till några gränser. jag skulle direkt köra mycket fortare. väldigt mycket fortare än jag klarar av att hantera, jag vet att jag skulle göra det. har gjort det med t.ex. bil och cart.. i båda fallen pressar jag gränserna tills det inte går mer, iaf inte för mig osv osv... jag vill inte vara med om det med min hoj. så menar jag.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Asylum_Nakaza skrev:
du har nästan förstått mig rätt. jag vågar köra bana, visst. det är ju mindre farligt än att köra gata. men på gata vet jag att det finns vissa begrännsningar och regler för hur fort man kan köra. jag håller mig helst inom de gränserna.

på bana känner jag inte till några gränser. jag skulle direkt köra mycket fortare. väldigt mycket fortare än jag klarar av att hantera, jag vet att jag skulle göra det. har gjort det med t.ex. bil och cart.. i båda fallen pressar jag gränserna tills det inte går mer, iaf inte för mig osv osv... jag vill inte vara med om det med min hoj. så menar jag.

Skitsnack!

Känner inte till några gränser på bana?!? Hur så? En bana är en asfalterad väg! That's it! Hur svårt tror du att det är? Har du aldrig kört på okända vägar?? Om du nu e så bra på att köra säkert på landsväg så e det ju mycket lättare på banan.

Om du inte litar på dig själv som förare på banan, så hur kan du då lita på dig själv som förare på landsväg?? DET är ju lite skrämmande när man tänker efter, eller hur?

Last edited:

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ace Niki skrev:
bra sagt Lokke. :fakta

Fast nu har jag dåligt samvete för jag vill verkligen ha mer effekt än vad som finns i SVn. :rodnar

Jag vill också ha en större hoj nu, men säg det inte åt nån....... :7peta

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...