Till min kära mc-tjuv

Status
Ej öppen för fler svar.

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
det där brevet skulle jag velat ge den/de idioterna som nycklade min bil förra året! :fatta!

Ken Keniff eller va du kallades, helt rätt! Hoppas du klarar dig undan bara. Hade nästan vart värt å ge dem på käften också så dem inte kunnat prata! Nackskott på såna som inte kan skilja på mitt å deras

Last edited:

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
P! skrev:
..och du är fel person? Nästa gång när den nertjackade inbrottskillen sliter upp sin beretta o blåser hål på din lilla skalle, är du fel person då också?
Och vad är det för pojkar som du gjorde så på? Hade det vart grabbar med stake i hade de sökt upp dig o tänt eld på ditt hus o våldtagit din katt. Det var väl antagligen grannområdets moppe pojkar (15-16 åriga fjunisar) som letade bilstereo..då är det lätt att vara ball...

Men tråkigt med din o grannens bil..men superman storyn hade du kunnat skippa..

// P
Det här var hos min fd tjej , i botkyrka och det var inte några moppepojkar, jag såg dom flera ggr efteråt och det var inte värsta killarna i kommunen men heller inga duvungar ....... Jag har råkat ut för nertjackade pundare i jobbet som dragit skruvmesel och andra tokar med pistol, jag vet att mitt problem är att jag inte kan kliva därifrån ibland.....När jag fick en laddad picka i pannan så var det jäkligt jobbigt , man vill ju att han ska sikta nån annanstans än pannan om han nu pekar på en med puffran , min tjejs kompis (som jag också kände)hoppade imellan på ett bråk och killen drar en puffraoch sätter i pannan och tryckte av , han visade livstecken och hamnade på huddingeakuten, men det var bara att stänga av respiratorn, dom tankarna om honom gick genom min skalle när jag fick puffran mot pannan, men trots det så går jag imellan eller gör det jag kan .....Tjackpundaren stod och viftade och skrek eftersom jag och en kille kom på honom med att göra inbrott kl sex på morgonen, jag hämtade hammaren i bakluckan och och ett bräckjärn , slängde bräckjärnet på killen som ryggade ihop och slog hammaren på handen så han tappade skruvmejseln och sen ville han inte mer.......Jag är inte nån galning , har varit med en del( tränat en del kampsport) och kan ta för mig rätt bra trots att man inte är nån jätte, och jag stöter inte på brottslingar hela tiden som det kanske verkar men det har hänt flera ggr under åren, men ibland så måste man bara ingripa ..............Man vet aldrig vad som händer i livet och inte fan tänker jag sitta och vara skraj för att nån ska komma och skända katten eller tutta på kåken, jag gör det som känns rätt och behövs , konsekvenserna tar jag sen......Detta är ett problem , det vet jag , men så funkar jag...........har dock börja "tänka till" lite mer nu när man har ungar , men det sitter i ryggmärgen hur man agerar , så är det bara......

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Ken Keniff skrev:
bilen men hann inte ikapp då han sprang där jag inte komfram......Man är inte alltid smart i såna lägen men sån är jag som person och jag skulle göra det igen......

Min löjtnant sa alltid "bättre handla än att inte handla alls" :)

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Chris Ash skrev:
Inget går upp mot en rejäl rövarhistoria! :tummenupp

Brukar du dra den i fikarummet på jobb?
Vet inte riktigt om det är nån credit att sitta och valsa på internet, brukar du göra det?......ärligt talat så finns det många som misstror allt möjligt som sägs , självklart......Men tror du jag försöker plocka poäng eller bli kompis med nån? ......men som jag sa alla är vi olika , jag handlar , kanske inte du , men det är okej :tummenupp
P.s har flera "historier" att berätta men avstår :)

Last edited:

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Kawa ZX12r
P! skrev:
..och du är fel person? Nästa gång när den nertjackade inbrottskillen sliter upp sin beretta o blåser hål på din lilla skalle, är du fel person då också?
Och vad är det för pojkar som du gjorde så på? Hade det vart grabbar med stake i hade de sökt upp dig o tänt eld på ditt hus o våldtagit din katt. Det var väl antagligen grannområdets moppe pojkar (15-16 åriga fjunisar) som letade bilstereo..då är det lätt att vara ball...

Men tråkigt med din o grannens bil..men superman storyn hade du kunnat skippa..

// P

Är du på riktigt? Eller kanske det var din lilla grabb och hans kompisar som var ute o "lekte".

Last edited:

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
ÄRLIGT TALAT jag tycker man ska kunna försvara sina ägodelar och bekanta utan att vara rädd för att bli mördad för man har gjort motstånd vid senare tillfälle.

klart som fan några som snor din stereo ska ha spö, det är straffet för deras brott. vafan ska du straffas för??? det är bara dom jävla idioterna som sätter sig över lag och ordning på ett fruktansvärt sätt.

Samma sak som när vittnen "försvinner" eller "glömmer bort" saker i rättsmål.

Om medelsvensson bara ska stå å se på när hans land med en allt för resurssvag poliskår fördärvas av kriminella och hulliganer kan vi ju lika gärna sätta oss på tågrälsen direkt å lämna allt till brottslingarna att ta för sig av.

fan va sne jag blir på folk som inte fattar skillnaden på mitt å ditt. KETTING!! :näsblod :kocko :3freak :mad: :4skrika

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
StAnger skrev:
Det kommer att bli en smärtsam och långsam lektion, men jag lovar att du kommer att veta var gränsen går om du fortfarande andas efteråt.

Flå dem levande
och slå ihjäl dem med skinnet!

.

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
Right on !!!!!!!!

Känns ju bra atg veta att någon vågar ge dom jävlarna, utan att bara snacka massa skit :tummenupp

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki
Reaktionen var väl mer eller mindre normal anser jag. Ser man någon röra ens saker så är det nackskott. Men tycker bara ett du ska sitta på ett forum o berätta hur ball du var en gång i tiden är bara fånigt. Du gjorde säkert en bra sak där men du ser ju hur vissa här (som skulle skita i brallan o man bara kollade på dom) sitter o håller med o tycker du är kungen..Och pistol idagens Sthlm är väl lika vanligt som mobiltelefon på sina håll.. :) Men jag är inte ute efter att klaga på dig eller klanke ner eller så, men det där med "fel person" är väldigt kontroversiellt ämne i mina öron. För VARJE gång jag har hört det har det visat sig vara riktigt skitsnack.
Men du har en fin hoj, bygg fighter :)

Ken Keniff skrev:
Det här var hos min fd tjej , i botkyrka och det var inte några moppepojkar, jag såg dom flera ggr efteråt och det var inte värsta killarna i kommunen men heller inga duvungar ....... Jag har råkat ut för nertjackade pundare i jobbet som dragit skruvmesel och andra tokar med pistol, jag vet att mitt problem är att jag inte kan kliva därifrån ibland.....När jag fick en laddad picka i pannan så var det jäkligt jobbigt , man vill ju att han ska sikta nån annanstans än pannan om han nu pekar på en med puffran , min tjejs kompis (som jag också kände)hoppade imellan på ett bråk och killen drar en puffraoch sätter i pannan och tryckte av , han visade livstecken och hamnade på huddingeakuten, men det var bara att stänga av respiratorn, dom tankarna om honom gick genom min skalle när jag fick puffran mot pannan, men trots det så går jag imellan eller gör det jag kan .....Tjackpundaren stod och viftade och skrek eftersom jag och en kille kom på honom med att göra inbrott kl sex på morgonen, jag hämtade hammaren i bakluckan och och ett bräckjärn , slängde bräckjärnet på killen som ryggade ihop och slog hammaren på handen så han tappade skruvmejseln och sen ville han inte mer.......Jag är inte nån galning , har varit med en del( tränat en del kampsport) och kan ta för mig rätt bra trots att man inte är nån jätte, och jag stöter inte på brottslingar hela tiden som det kanske verkar men det har hänt flera ggr under åren, men ibland så måste man bara ingripa ..............Man vet aldrig vad som händer i livet och inte fan tänker jag sitta och vara skraj för att nån ska komma och skända katten eller tutta på kåken, jag gör det som känns rätt och behövs , konsekvenserna tar jag sen......Detta är ett problem , det vet jag , men så funkar jag...........har dock börja "tänka till" lite mer nu när man har ungar , men det sitter i ryggmärgen hur man agerar , så är det bara......

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Hoztic skrev:
Slå en kraftig vajer runt hans ena fot, knyt den andra i bilen, sen tar du en sväng, inget gör för ont för hojtjuvar! Ge dom bara! :tummenupp

Visa honom SlingerBulten på ovanstående vis.........Varna för rullgruset i vissa kurvor.

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
StAnger skrev:
Det är inte cykeln som är frågan. Det är bara pengar. Men du ska få lära dig att låta bli saker som inte tillhör dig. Det kommer att bli en smärtsam och långsam lektion, men jag lovar att du kommer att veta var gränsen går om du fortfarande andas efteråt.

Snälla. snälla pojkar (o ev. flickor) är ni inte insatta i modern svensk kriminalvård? Det ska inte gå till som ni beskriver det på den här tråden!

Ni ska visa förståelse, ta hänsyn till den svages bakgrund och försöka förstå varför han gör som han gör. Brottsoffret kan ju klara sig själv. Nä, sätt ut en kanna kaffe o hembakat + några starköl invirat i en femhundring nästa natt - det är synd om boven fattar ni inte det?

Det barbariska hämndaktioner ni beskriver hör inte hemma i ett modernt samhälle. Stryp bågen så att inte boven riskerar att komma till skada, tänk på att om han gör illa sig vid stölden får ni, helt naturligt betala skadestånd.

Tänk om, tänk om...

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Hyabusa 480+...
Busafreak skrev:
Snälla. snälla pojkar (o ev. flickor) är ni inte insatta i modern svensk kriminalvård? Det ska inte gå till som ni beskriver det på den här tråden!

Ni ska visa förståelse, ta hänsyn till den svages bakgrund och försöka förstå varför han gör som han gör. Brottsoffret kan ju klara sig själv. Nä, sätt ut en kanna kaffe o hembakat + några starköl invirat i en femhundring nästa natt - det är synd om boven fattar ni inte det?

Det barbariska hämndaktioner ni beskriver hör inte hemma i ett modernt samhälle. Stryp bågen så att inte boven riskerar att komma till skada, tänk på att om han gör illa sig vid stölden får ni, helt naturligt betala skadestånd.

Tänk om, tänk om...

:tummenupp

Firestarter

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
CBR 900 RR
Ken Keniff skrev:
Kom själv på 4 st i grannens bil och min bil..........Tog med Min kompis Luisville Slugger i aluminium , smög ut och ser 1 killen hängandes in i bakluckan med arslet i lagom slaghöjd , laddar rakt i arslet med en sving som gjorde så att dajmkrysset gjorde homerun upp till hakan och killen hamnar nästan i bakluckan , kille nr2 står i bakdörren med arslet på samma sätt och han får en likadan homerun , killar 3 0ch 4 märker att nåt är galet då det skriks lite av kompisrana 1 och 2 .................Kille nr 3 sitter på förarplatsen och har ett ben utanför dörren , nu används mr Luisville slugger som en yxa på lårmuskeln och knät , kille 1,2 och 3 låter som fan och nr4 kommer mot mig och ska brösta upp sig och jag säger inget utan klipper till direkt på utsida av biceps och nästa sving landar på rygg ,arsle och baksida lår...................Nu skriker alla 4 och nu säger jag med allvarlig ton att dom ska rada upp sig fort som fan på marken , märker att dom vill försöka att göra nåt så jag tänker att nu måste man visa vem som är chef , laddar på med svingar på lår och rygg på dom som rör sig mest , tillslut så ligger dom ner och är stilla ....Under tiden så har både tjejen och grannar ringt polisen.....Medans dom ligger där så måste jag erkänna att Mr luisville fick jobba lite till, men till mitt försvar så var det bara på mjukdelar och inga svingar på huvud, tyckte att dom kan lära sig att nån gång kilver man på fel person.........polisen kommer och där står jag med slagträ och 4 grabbar ligger och grinar och skriker , så jag blev gripen och satt i baksäte på polisbilen, jag förklarade lugnt att dom ska ta dom som låg ner .......Dom hajade att jag var tvungen att visa vem som var chef eftersom dom var fyra st , jag fick tillbaka slagträt och dom släppte mig med orden - bra gjort grabben , men nästa gång så kan du pröva med att iakta dom och rapportera .......Dumt eller inte , jag har aldrig sagt att jag är smart men så reagerar jag i situationer , hjälpte en gång till när jag såg en flyende rånare som rånade Ica på Karlaplan jag såg killen och körde runt kvarteret tog vilvojärnet och tog fast snubben men den gången fick jag backa av , han drog upp en picka och gjorde mantelrörelse och satten den i panna och sa helt lugnt - du får välja .........Jag backade av rätt snabbt och han sprang iväg , jag hoppade in i bilen och körde efterkillen och skulle klippa honom med bilen men hann inte ikapp då han sprang där jag inte komfram......Man är inte alltid smart i såna lägen men sån är jag som person och jag skulle göra det igen......

:Bugar En vardagshjälte. :Bugar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...