Till min kära mc-tjuv

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag önskar att fler vore som Ken Keniff.
Som det ser ut i dag kan man knalla ner på city, såga av ett lås och ta med sig vilken trampcykel man vill hem. Mitt på dagen. Finns ingen som ingriper.

Fy fan säger jag...

von reisen skrev:
Tragisk utveckling om man inte får skydda sig själv och sin egendom.

Vet inte vilken tråd du syftar på, men inget inlägg jag läst i den här tråden handlar om att inte få skydda sig själv och sin egendom. Naturligtvis får man det, även med våld. Läs gärna Brottsbalken, 2. avdelningen 24 kap. "Om allmänna grunder för ansvarsfrihet."

von reisen skrev:
Bara dumheter och löjligt att ironisera över hur folk ska slaktas. Det jag (och flera i tråden) tycker är att hojtjuven redan tagit ett beslut och accepterar risken att bli skadad när han pillar på någons hoj.

Det somliga i den här tråden - och i andra trådar om samma sak - mycket tydligt uttrycker är att dödsstraff eller lemlästning vore ett tillämpligt straff för stöld och stöldförsök. Helst utan föregående rättegång.

von reisen skrev:
Kanske ska vi ha jourhavande psykologer som kan rycka ut under pågående hojstöld, med bullar och saft så de små moppepojkarna kan tala ut... :3freak

Det resonemanget skulle kunna ha kommit från en mig närstående 8-åring. Antingen eller, svart eller vitt, på eller av. Bjuda på bullar eller slå ihjäl.

Ken Keniff skrev:
Vet inte riktigt om det är nån credit att sitta och valsa på internet, brukar du göra det?......ärligt talat så finns det många som misstror allt möjligt som sägs , självklart......Men tror du jag försöker plocka poäng eller bli kompis med nån? ......men som jag sa alla är vi olika , jag handlar , kanske inte du , men det är okej :tummenupp
P.s har flera "historier" att berätta men avstår :)

Fler BATMAN i samhället!!!!! :tummenupp
(Bat Man..fan det var ju helt riktigt också) :hihi

StAnger skrev:
Först skulle jag bara vilja tacka dig som klippte sönder min bromsskiva i natt för att stjäla låset. Det var oerhört intelligent av dig. Tackochlov har antagligen någon/något avbrutit dig i ditt stöldförsök då cykeln stod kvar när jag vaknade och jag antar att det inte var bromsskivlåset du var ute efter.

Kan bara meddela att jag jobbar natt och har inga problem med att vara vaken längre tider. Jag kommer lämna min motorcykel i samma skick som du lämnade den. Det enda du ska tänka på är att ha ögon i nacken, för när du minst anar det kommer jag att flyga fram och slå dig sönder och samman med ett baseballträ av aliminum som jag har haft väldigt länge och som fyllt sitt syfte vid tidigare incidenter. Du är mer än välkommen att komma förbi i natt och försöka fullfölja din stöld. Jag har tagit ledigt för att kunna vaka på dig.

Det är inte cykeln som är frågan. Det är bara pengar. Men du ska få lära dig att låta bli saker som inte tillhör dig. Det kommer att bli en smärtsam och långsam lektion, men jag lovar att du kommer att veta var gränsen går om du fortfarande andas efteråt.

Helt jävla RÄTT!! Slå den/dom jävlarna från mig med!! :kulspruta

Jag röstar för att vi spöar skiten ur tjuvarna och fortsätter att köpa billigt stöldgods till våra hojar , det bästa ur två världar :tummenupp :hihi

non-stop skrev:
Nej,det är fel att göra så. Du ska ringa polisen och göra en anmälan.Dom kommer i sin tur sätta en stor del av deras resurser till att haffa tjuven. När dom sedan har fått tag i honom,och det kommer dom göra,ska han få sig en rättmäktig dom, vilket i detta fall kommer förmodligen resultera i sammhällstjänst eller liknande. Han,offret,för det är vad han är pga att samhället inte kunnat hjälpa honom tidigare,hans låga socialbidrag har förmodligen inte räckt till att köpa en hoj. Det är vårat fel egentligen.Vi betalar alldeles för lite skatt.Han kommer i allafall kunna lära sig vad som är rätt och fel efter några ggr.

Vad fan är det du säger :kocko Vadå vårt fel?!? Det kan ju förfan inte vara vårt fel att en idiot tilll människa ska ta en annans ägodel...
Och att vi betalar lite skatt när då? Du kanske gör det, men jag tror nog att 9 av 10 hoj åkare inte håller med dig. Och vi ska inte ens prata om Farbror blå vad gör dom för utan att ge oss hojåkare böter. . Det var bland det dummaste jag har hört :huvet :huvet :huvet

Last edited:
Ken Keniff skrev:
Kom själv på 4 st i grannens bil och min bil..........Tog med Min kompis Luisville Slugger i aluminium , smög ut och ser 1 killen hängandes in i bakluckan med arslet i lagom slaghöjd , laddar rakt i arslet med en sving som gjorde så att dajmkrysset gjorde homerun upp till hakan och killen hamnar nästan i bakluckan , kille nr2 står i bakdörren med arslet på samma sätt och han får en likadan homerun , killar 3 0ch 4 märker att nåt är galet då det skriks lite av kompisrana 1 och 2 .................Kille nr 3 sitter på förarplatsen och har ett ben utanför dörren , nu används mr Luisville slugger som en yxa på lårmuskeln och knät , kille 1,2 och 3 låter som fan och nr4 kommer mot mig och ska brösta upp sig och jag säger inget utan klipper till direkt på utsida av biceps och nästa sving landar på rygg ,arsle och baksida lår...................Nu skriker alla 4 och nu säger jag med allvarlig ton att dom ska rada upp sig fort som fan på marken , märker att dom vill försöka att göra nåt så jag tänker att nu måste man visa vem som är chef , laddar på med svingar på lår och rygg på dom som rör sig mest , tillslut så ligger dom ner och är stilla ....Under tiden så har både tjejen och grannar ringt polisen.....Medans dom ligger där så måste jag erkänna att Mr luisville fick jobba lite till, men till mitt försvar så var det bara på mjukdelar och inga svingar på huvud, tyckte att dom kan lära sig att nån gång kilver man på fel person.........polisen kommer och där står jag med slagträ och 4 grabbar ligger och grinar och skriker , så jag blev gripen och satt i baksäte på polisbilen, jag förklarade lugnt att dom ska ta dom som låg ner .......Dom hajade att jag var tvungen att visa vem som var chef eftersom dom var fyra st , jag fick tillbaka slagträt och dom släppte mig med orden - bra gjort grabben , men nästa gång så kan du pröva med att iakta dom och rapportera .......Dumt eller inte , jag har aldrig sagt att jag är smart men så reagerar jag i situationer , hjälpte en gång till när jag såg en flyende rånare som rånade Ica på Karlaplan jag såg killen och körde runt kvarteret tog vilvojärnet och tog fast snubben men den gången fick jag backa av , han drog upp en picka och gjorde mantelrörelse och satten den i panna och sa helt lugnt - du får välja .........Jag backade av rätt snabbt och han sprang iväg , jag hoppade in i bilen och körde efterkillen och skulle klippa honom med bilen men hann inte ikapp då han sprang där jag inte komfram......Man är inte alltid smart i såna lägen men sån är jag som person och jag skulle göra det igen......

Du är bara :yoparty :yoparty :yoparty man :Bugar dig ju som fan.

Jaman skrev:
Vad fan är det du säger :kocko Vadå vårt fel?!? Det kan ju förfan inte vara vårt fel att en idiot tilll människa ska ta en annans ägodel...
Och att vi betalar lite skatt när då? Du kanske gör det, men jag tror nog att 9 av 10 hoj åkare inte håller med dig. Och vi ska inte ens prata om Farbror blå vad gör dom för utan att ge oss hojåkare böter. . Det var bland det dummaste jag har hört :huvet :huvet :huvet

hahaha...en till som får slå upp ordet IRONI!!!! :huvet :huvet :huvet :huvet

Fast är du sex år gammal så förstår jag att du inte hajjar det...

non-stop skrev:
Vad tror du?!

Tycker som de flesta här.
Finns ett ord som smakar gott i min mun när jag tänker på tjuvar.

ARKEBUSERING!!

Smakat på det ordet,låt det rulla runt på smaklökarna.Blunda....poff!....ahhh!...

Tänkte väll det! Då ta jag till baka det jag skrev. (Blev bara :confused: när jag läste ditt svar)

PS man kan ju inte tycka dåligt om en som kör samma hoj :banana

Jaman skrev:
Tänkte väll det! Då ta jag till baka det jag skrev. (Blev bara :confused: när jag läste ditt svar)

PS man kan ju inte tycka dåligt om en som kör samma hoj :banana

Sanning Ninja-bror :tummenupp Nu ska ta ut min knarr och sparka stjärt på Ninja-vis.....Niiiiiahhhhhh!! :rock

non-stop skrev:
Sanning Ninja-bror :tummenupp Nu ska ta ut min knarr och sparka stjärt på Ninja-vis.....Niiiiiahhhhhh!! :rock

Om jag bara hade min hjäm så skulle jag hänga på :banana men tyskarna är ju inte snabba precis (post order) Men visa vem som är kung på vägen :yoparty Ninja är bara :yoparty :yoparty :yoparty
Hej på ett tag

HönaPower skrev:
Till vilket fängelse skickar vi Aladdin asken & "kom ut snart kortet" ?

Allvarligt talat, jag förstår din ilska, ävn jag har drabbats, men slår du sönder killen, så förlorar DU på det....

Äsch - max 3 mån på öppen anstalt med bra mat, kabeltv, innebandy och trivialpersuit.

som kollo och lika frivilligt...

StAnger skrev:
Först skulle jag bara vilja tacka dig som klippte sönder min bromsskiva i natt för att stjäla låset. Det var oerhört intelligent av dig. Tackochlov har antagligen någon/något avbrutit dig i ditt stöldförsök då cykeln stod kvar när jag vaknade och jag antar att det inte var bromsskivlåset du var ute efter.

Kan bara meddela att jag jobbar natt och har inga problem med att vara vaken längre tider. Jag kommer lämna min motorcykel i samma skick som du lämnade den. Det enda du ska tänka på är att ha ögon i nacken, för när du minst anar det kommer jag att flyga fram och slå dig sönder och samman med ett baseballträ av aliminum som jag har haft väldigt länge och som fyllt sitt syfte vid tidigare incidenter. Du är mer än välkommen att komma förbi i natt och försöka fullfölja din stöld. Jag har tagit ledigt för att kunna vaka på dig.

Det är inte cykeln som är frågan. Det är bara pengar. Men du ska få lära dig att låta bli saker som inte tillhör dig. Det kommer att bli en smärtsam och långsam lektion, men jag lovar att du kommer att veta var gränsen går om du fortfarande andas efteråt.
Slå en signal så kan jag ha nattvaka med dig... Har eget bollträ.

KarateKid skrev:
Jag önskar att fler vore som Ken Keniff.
Som det ser ut i dag kan man knalla ner på city, såga av ett lås och ta med sig vilken trampcykel man vill hem. Mitt på dagen. Finns ingen som ingriper.

Fy fan säger jag...
Behöver inte vara stöld om man ser någon på stan klippa ett lås. Kan vara rätt ägare som sumpat nyckeln. Min farsa fick en trampcykel stulen som han senare hittade på stan fastlåst vid ett cykelställ. Han åkte hem och hämtade en bultsax, klippte låset och tog tillbaka cykeln. Detta var på den tiden då principen "god tro" fortfarande tillämpades så det hade kunnat bli svårt att få tillbaka cykeln om han anmält det stulen.

Syss skrev:
Det tycks bara vara jag som har missat hela "ketting"-grejen... Som vanligt. :4skrika

Vet inte om jag skulle kalla det missat, direkt! Besparats? :D

Det var en kille som berättade att hans farsa blivit trängd eller vad det var av en bil. Hans farsa var dock heftig, så han drog en ketting i tacket på bilen direckt å tjörde om å skrapade hela bilen med fotpinnen. Ungefär så. :hihi

Det skrämmande var om jag minns rätt att det inte var en av juniorerna i forumet heller!

zhapod skrev:
Vad jag inte fattar är att ordet ketting inte förekommit ännu i den här tråden.

Ja, verkligen!

Man blir fan mörkrädd här. Är det så här illa? Tycker verkligen så här många att vi bör avskaffa rättsamhället och införa en medeltida feodalstat med godtycklig rätsskipning? Vad är det för fel med att inte bruka mer våld är nöden kräver? Är grov missanhdel verkligen ett straff som står i paritet med brottet om det gäller stöldförsök? Kan ni verkligen ställa er och misshandla en människa systematiskt p g a att den försökt stjäla er hoj? I så fall skulle ni platsa som fångvaktare i vilken diktatorstat som hellst. Samtidigt reagerar få på att de hela tiden blir bestulna av sina s k hojbröder genom skenförsäkringar och försäkringsbedrägeri.

Var är empatin? Det enda som kan besegra hat är kärlek. Köp inga basebollträn, köp ketting istället, för att låsa fast hojen med alltså. Eller ännu bättre, ställ hojen i ett garage. Har du inget garage eller inte kan förvara hojen på ett säkert sätt, skaffa i så fall inte någon hoj.

Bry er inte om att besvara eller kommentera detta inlägg. Jag inser att ett samtal mellan mig och de flesta som skrivit i denna tråd med inlägg á la "DÖDA! DÖDA! DÖDA!" inte skulle leda någon vart.

Last edited:
Välkommen till moppefuckotråden. Vänligen undvik rättstavning, och var noga med att använda ordet "dem" där det skall vara "de".

Ja men va fan, dEt är juh bara å banka med fet kettingen å bejs båll träät. Fy fan pang på dem jevla asen. :kulspruta :kulspruta
Fucyou til jevla rätts stat

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...