Till oss som gillar 80talet... också!

LeethkräGnTha typer på detta forum med tekokare mellan låren. :7peta ;)

Den personen skojar man inte om.:7peta

Att jämföra någon med nämnda person är inte kul. :7peta

Förhoppningsvis har dennes rykte inte nått Nyköping!

Sedan har jag inte alltid min tekokare mellan låren. Hon kokar faktiskt oftare te! Men vi dricker te ofta! :krama
 
Den personen skojar man inte om.:7peta

Att jämföra någon med nämnda person är inte kul. :7peta

Förhoppningsvis har dennes rykte inte nått Nyköping!

Sedan har jag inte alltid min tekokare mellan låren. Hon kokar faktiskt oftare te! Men vi dricker te ofta! :krama
Layback kommer snart att ha ett stärkt badass rep i lakritsbrempats byhåla tack vare sh/dh.
 
Ärligt, den där skulle jag inte vilja ha ens om jag fick den gratis! När jag tänker efter inte ens om jag fick betalt..
 
Snygga GSX-R:er på Blocket just nu, mums!

View attachment 448689
https://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_750R__84770196.htm?sa=1


View attachment 448690
https://www.blocket.se/malmo/GSXR_750_Slingshot_84782016.htm?sa=1


View attachment 448691
https://www.blocket.se/lund/Suzuki_GSX_R_750_84479017.htm?sa=1


Har haft både en -88 och en -90. Det var på -90:an jag kämpade ned knät i backen och vinglade upp på bakhjulet första gångerna, så en sån vore kul att ha igen! :)
-88:an kraschade jag mest med. :crash

Jävlar vilket skick -90an såg ut att vara i
 
Jävlar vilket skick -90an såg ut att vara i

Ja, verkligen. Men ändå med en aning gulnad på mellankåpan på bild 1, klassiskt Suzuki-problem på den tiden. Min röd-vita -90 såg rent bedrövlig ut just på mellankåporna, med både gulnad och klarlack-släpp, men jäklar vad jag trivdes på den hojen!
Undrar hur många tusen varv den gick runt Sviestad...? På ett av dem gick kamkedjan av på väg in i torparen, men det klarade sig med två nya vippor och två ventiler. Och kamkedjan, förstås.

IMG_0038 - kopia.jpg
 
Last edited:
Ja, verkligen. Men ändå med en aning gulnad på mellankåpan på bild 1, klassiskt Suzuki-problem på den tiden. Min röd-vita -90 såg rent bedrövlig ut just på mellankåporna, med både gulnad och klarlack-släpp, men jäklar vad jag trivdes på den hojen!
Undrar hur många tusen varv den gick runt Sviestad...? På ett av dem gick kamkedjan av på väg in i torparen, men det klarade sig med två nya vippor och två ventiler. Och kamkedjan, förstås.

View attachment 448692

Fick låna en blå-vit och märkte varför högfartsböjen hette så! :D
Hade aldrig varit över 200 tidigare men nu fick man lägga ner till höger, snacka om överraskning!
En speedwaysladd ut mot start och mål sänkte farten lite. Som tur är så hade jag kört grus och är hyfsat mjuk, annars hade det kunnat bli en stoppsladd med lånad hoj... :rodnar
 
Fick låna en blå-vit och märkte varför högfartsböjen hette så! :D
Hade aldrig varit över 200 tidigare men nu fick man lägga ner till höger, snacka om överraskning!
En speedwaysladd ut mot start och mål sänkte farten lite. Som tur är så hade jag kört grus och är hyfsat mjuk, annars hade det kunnat bli en stoppsladd med lånad hoj... :rodnar

Om du menar knicken på rakan som den såg ut förr, så håller jag med. Den var nervpirrande. För mig krävdes en bestämd hand för att hålla stumt igenom i början på varje pass, iaf i början på säsongen.
Det hände ju minst sagt en del tråkigheter i knicken när folk krokade ihop. Bandesignern på 60-talet kunde väl aldrig tro att farterna skulle bli så höga i framtiden.
 
Hej på er!
Lite påsk-rekvisita finns nu på plats, den nyproducerade jackan, och jag tycker att färgmatchen blev bra.
Skinnjacka och jeans skulle det väl vara på 80-talet, även om brallorna är kevlarförstärkta idag.
OBS - Äkta Ray-Ban Wayfarer, inköpta -88, när man utan att blinka kunde slänga iväg 800 spänn på ett par solglasögon.
Premiärturen får utvisa om allt var bättre förr...
Men ska sanningen fram så har jag ingen referens, eftersom jag förvägrades denna upplevelse av mina föräldrar när jag var i den åldern.
Men det är väl aldrig försent att föröka uppfylla sina drömmar, även dom gamla? :tummenupp
Glad Påsk!
RD350_resize.jpg
 
...stoppsladd...
Jag vet, och jag håller med:
Vi skall vara rädda om svenskan, och inte vattna ut den i onödan.

Men ärligt - "stoppsladd" är korrekt och relevant terminologi upp till 40 - 50 knyck någonting, därefter tar "highsider" vid.

Inte tusan är det "stopp" man tänker på när nån katapulteras ut i en båge.
Eller, jo - sitt egna, kommande stopp hinner man fundera över, men inte känns det hela som en "stoppsladd" när man själv fortsätter i samma fart som innan.
 
Hej på er!
Lite påsk-rekvisita finns nu på plats, den nyproducerade jackan, och jag tycker att färgmatchen blev bra.
Skinnjacka och jeans skulle det väl vara på 80-talet, även om brallorna är kevlarförstärkta idag.
OBS - Äkta Ray-Ban Wayfarer, inköpta -88, när man utan att blinka kunde slänga iväg 800 spänn på ett par solglasögon.
Premiärturen får utvisa om allt var bättre förr...
Men ska sanningen fram så har jag ingen referens, eftersom jag förvägrades denna upplevelse av mina föräldrar när jag var i den åldern.
Men det är väl aldrig försent att föröka uppfylla sina drömmar, även dom gamla? :tummenupp
Glad Påsk!
View attachment 448724

Fantastiskt coolt!:yoparty
 
Jag vet, och jag håller med:
Vi skall vara rädda om svenskan, och inte vattna ut den i onödan.

Men ärligt - "stoppsladd" är korrekt och relevant terminologi upp till 40 - 50 knyck någonting, därefter tar "highsider" vid.

Inte tusan är det "stopp" man tänker på när nån katapulteras ut i en båge.
Eller, jo - sitt egna, kommande stopp hinner man fundera över, men inte känns det hela som en "stoppsladd" när man själv fortsätter i samma fart som innan.

Du får kalla den vad du vill! :krama

Får jag en sladd och däcket sedan får fäste så blir det en stoppsladd för mig, oavsett hastighet. :fakta

Med en stelben är det möjligtvis bara fjädern i sadlen som kan skjuta iväg föraren medans en modärn bakfjädring kan skjuta iväg föraren rejält när däcket får fäste! :)

Båda är stoppsladd i min värld även om konsekvensen kan vara väldigt olika i olika hastighet på olika motorcyklar.

Att jag använder gammaldags, "obsålet", svenska stör inte mig, det är lite känslomässigt, "ämmisjonellt", att inte bli helt amerikaniserad som det stora flertalet... :krama
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top