adrian_vg
Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Som "obotlig tekniknörd" kunde jag bara inte motstå att byta till mig ett "nästan rullande objekt" och ett antal lådor med delar i utbyte mot ett "objekt" som inte jag kände alls för att renovera.
Tysk import med giltiga papper och dokumenterad historia var ett litet +.
Men arbete, barn och husbygge gjorde att lådorna blev stående längst in i ett hör av det nybyggda garage, och som egenföretagare var arbetsdagarna längre än dygnets användbara timmar.
Men....till slut bestämde jag mig för att ställa upp ramen på lyften och börja "medicinera"min trötta hjärna och använda händerna till nått roligt.
Ett år senare "Regbesiktigade" den. "Suck" vilken lycka, att bara sitta i en solstol och låta kvällssolen reflekteras i metalliclacken signerad Ferdinand Porsche, medan en Mariestad får släcka den kroppsliga törsten.
Som alla Honda"Freak" ser så är det en modell som inte togs in i Sverige, den importerades från Tyskland och hamnade så småningom hos mig.
- Honda CB 650SC "NIGHTHAWK"
- Slagvolym 650cc
- 53HkrDin
- Kardandriven
En annan "teknisk" detalj på den här motorn är att ventilerna har "hydrauliska" tryckare! Inget "pill" med shims eller skruvande med bladmått.
Helt original förutom Lack, blinkers och "custom handtagen".
Ja sadeln har lite förändrad stoppning och klädsel.
Är detta samma eller annan modell än CBX600?
Övningskörde med en röd CBX600 tidigt på 90-talet och har för mig att motorn var på 650cc men att den av nån outgrundlig anledning hette "600".
Linjerna ser ju nästan likadana ut!