sportbike
Guest
gsx750r-87.
En sån köpte jag ny -87.
Lite konstigt faktiskt,att man saknar den trots att dagens R 750 är så mycket bättre på allt
gsx750r-87.
Jag tycker Honda VF400F är lite tuff. Liten och smäcker med v4-motor. Sätter man dit 17"-hjul med vanliga skivbromsar å grejer så skulle den inte vara dum. Dock lite klen i motorn så klart.
Något man ser allt oftare ute i trafiken idag
är gamla avdammade hojar från 80-talet.
En av dem är min 83:a.
Ångrar inte mitt köp som gjordes 2014
året då jag fyllde 48.
Bättre sent än aldrig
Maj 2016. Tog 80-talaren till gymmet och fiket. Varm dag. Tung hoj men 1000cc V4:a drar gott och låter gott i luftburken när spjällen är vidöppna! Efterträdaren till Hondas framgångsrika CB1100R 1982-83. Men lyckades inte riktigt axla detta. För tung.
Toyman
View attachment 430968
Då får jag väl visa min 80-talare igen,,nästan som den var -81,,observera den lilla matlådeväskan på bakskärmen
Såhär sju år efter ditt inlägg:
Du har alltså en IT 250 som ännu är i livet? Det är ju otroligt, och den ser ju (såg?) fortfarande skapligt fin ut! Hur använder du den, är den E-reggad för veteranenduro eller? Berätta allt!
För sisådär 3-5 år sen var jag och kollade på just en IT 250 -81 som nästan såg oanvänd ut. Dock tyckte jag priset var rätt tilltaget. Det tycker jag inte längre...
View attachment 435045
Såhär sju år efter ditt inlägg:
Du har alltså en IT 250 som ännu är i livet? Det är ju otroligt, och den ser ju (såg?) fortfarande skapligt fin ut! Hur använder du den, är den E-reggad för veteranenduro eller? Berätta allt!
För sisådär 3-5 år sen var jag och kollade på just en IT 250 -81 som nästan såg oanvänd ut. Dock tyckte jag priset var rätt tilltaget. Det tycker jag inte längre...
View attachment 435045
Oj, men jag ska inte... Jag tycker IT är fräna hojar och vill gärna se dem på träffar och utställningar.Jag använder den inte. Du får den till ett bra bästa kompispris. Den behöver kärlek ,packboxar, insugsgummi. Nyborrad för ca 10 timmars körning sen. Däck från 80-talet. Den är förregistrerad. 2 ägare innan, jag känner båda.
Ah, monstret! Tyckte den var såå snygg med den lite kantigare tanken. Hur gick den, var den ens körbar i skogen, 500 tvåtakt, liksom...? Ingen bild?Hade en aningen sunkigare 490 från tidigt 80-tal
Denna är väl inte så tokig heller? Svart som synden, med guldkant. En sådan vill jag ha igen!
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|