Till oss som gillar 80talet... också!

Å jag som precis har sålt min :näsblod

Bifogat

• 20160403_120403_resized.jpg
    20160403_120403_resized.jpg
    596.6 KB · Visningar: 181

Står egentligen på min önskelista då de var min första tunga cykel, men det är betydligt mer än jag vill betala för den modellen, ser dock ruskigt fin ut.

Men sicket helsike jag hade med min då det begav sig, insprutningen krånglade nåt såpass, vet inte hur många styrboxar som byttes utan framgång, den kom aldrig att funka bra och byttes mot en fabriksny GPZ900R som funkade klockrent:tummenupp

... ser dock ruskigt fin ut.

Det verkar lite osäkert om någon av bilderna verkligen visar hojen i annonsen... De två första verkar vara med USA-skylt, och de andra bilderna visar två andra cyklar. Om han vill ha 70.000 SEK borde han i alla fall anstränga sig och lägga upp bilder på sin egen hoj, kan man tycka.

Kollade lite snabbt här nere och hittade en -84:a i "perfekt" skick för 3.000€ - låter ju genast lite mer lockande :)

Det verkar lite osäkert om någon av bilderna verkligen visar hojen i annonsen... De två första verkar vara med USA-skylt, och de andra bilderna visar två andra cyklar. Om han vill ha 70.000 SEK borde han i alla fall anstränga sig och lägga upp bilder på sin egen hoj, kan man tycka.

Kollade lite snabbt här nere och hittade en -84:a i "perfekt" skick för 3.000€ - låter ju genast lite mer lockande :)

Svarta fälgar på två bilder och röda på dom andra så troligen inte samma hoj?.

Japp, tänkte precis samma, men gissar att det rimligen borde va samma cykel i olika ”skeden” av livet.

Det känns som 1 & 4 skulle va som den ser ut nu och dom andra mer historiska dokument, men fan vet, lite märkligt är det...

Kollade inte så noga när jag lade upp länken, men ni har rätt, bilderna visar ju tre hojar! Mystiskt...

Blir lite negativ när man inte har bilder på den Mc som skall säljas.
Vad är det för fel när man inte visar bilder på den egna Motorcykeln.
Sedan är väl priset lite i överkant!

Blir lite negativ när man inte har bilder på den Mc som skall säljas.
Vad är det för fel när man inte visar bilder på den egna Motorcykeln.
Sedan är väl priset lite i överkant!

Håller med. Och särskilt idag när det är så lätt att ta en bild.
Och 70 papp är nog lite mycket, i Sverige är vi inte där än även om 80-talarna är på väg upp. Sen har väl inte GPZ den där mytiska ikon-stämpeln som Katana, CBX och CB 1100R, eller?

Sen har väl inte GPZ den där mytiska ikon-stämpeln som Katana, CBX och CB 1100R, eller?

Iaf nästan lika eftertraktad som Katanan. Den -81 jag köpte för 5000 hade precis blivit erbjuden 20,000 (trasig och inte inreggad på 12 år) men säljaren tröttnade på alla samtal och ringde tillbaks "kom & hämta". Jag hade ringt tidigare och typ sagt "Ring när du vill ha den bortforslad" utan att ha pratat ihjäl säljaren.

Iaf nästan lika eftertraktad som Katanan. Den -81 jag köpte för 5000 hade precis blivit erbjuden 20,000 (trasig och inte inreggad på 12 år) men säljaren tröttnade på alla samtal och ringde tillbaks "kom & hämta". Jag hade ringt tidigare och typ sagt "Ring när du vill ha den bortforslad" utan att ha pratat ihjäl säljaren.

Haha, låter som en smidig affär!
Visst, hos mig innehar Z750/Z1000/GPZ1100 (och särskilt GPZ750/1100 -83) förstaplatsen ganska ohotat, men du vet vad jag menar...
Min åsikt är att fina ex av de stora hojarna från den tiden borde vara värda mångdubbelt upp. Fram tills nu verkar de ha ruttnat i vedbodar, men jag är säker på att snart kommer deras andra guldålder!

23 december 2018.

Onsala.
Tänder en brasa.
IMG_20181223_075240.jpg
Önskar en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.
Med vänlig hälsning, tomten Tony
Tony Tomte kopiera.jpg

23 december 2018.

Onsala.
Tänder en brasa.

Önskar en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.
Med vänlig hälsning, tomten Tony

Ja du Tony... Hur många hojar skulle du ha om hade obegränsat med plats? Få se listan, men kom ihåg - bara 80-talare! :)

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick