Till oss som gillar 80talet... också!

Undrar om det är samma snubbe som jag köpte mina Jollypipor av?
Han hade om jag minns rätt jobbat som generalagent för Yamaha i Holland och hade en ladugård full med 2t från 80-talet nånstans långt ute i Östra Göinge typ. Han hade då och verkar fortf ha en webshop där han säljer diverse prylar http://www.50cc.eu/. Kan ha varit en sju år sen ca. Marcel Dekker hette han. Var kul att se hans samling :)

Han finns i mörkaste Småland. :-) Mycket trevlig herre!!:)
50CC AB
Kyrkvägen 26
36024 Linneryd
Sweden

Email.: sales@50cc.eu
Tel.: 0046 47034060 Ma / Vr 8.00-16.00
Fax.: 0046 44 94231
Mobile.: 0046 761073825

//Uffe
 
Söndag 3 12 2017

80-tal, extra-ljus. Le Mans, Bol Dor, långdistans-stuk.

CB1100R 1982 extrahål i nederkant kåpa, mer kylning! 4/1 mindre vikt! mer effekt?
Bakskärm borta, snabbt hjulbyte!

CB1100R dubbel-lyse  utskuren 2.1.jpg CB1100R dubbel-lyse 04.jpg

Mvh Toyman
Tonys SuperBikeGarage
 
Söndag 3 12 2017

80-tal, extra-ljus. Le Mans, Bol Dor, långdistans-stuk.

CB1100R 1982 extrahål i nederkant kåpa, mer kylning! 4/1 mindre vikt! mer effekt?
Bakskärm borta, snabbt hjulbyte!

View attachment 440196 View attachment 440197

Mvh Toyman
Tonys SuperBikeGarage


Det känns som det är en tidigare snubbe som gjort modifieringarna. Dom är välgjorda, speciellt att passa in en 5 3/4 H4 och det där dimljuset I original lykthål utan att såga sönder kåpan kräver lite känsla.

Den som ställt upp hojen för fotografering verkar inte vara lika noga med detaljer eller puts. Eller däck...


Innerluftade skivor är alltid cool på MC!
 
Underbar 125-nostalgi:
View attachment 444203

Undrar hur många timmar jag stirrat på den annonsen? :kär
Du var inte ensam om det :) Suktade starkt efter en RD 125 LC! :kär Misstänker att du tittade mer på den uppe till vänster :hej
Tyvärr hade jag inte råd med LC:n, det fick bli en ett år äldre luftkyld RD 125 DX istället. Utrustades med ett par Allspeed expansionskammare andra året. Om de gav mer effekt vet jag inte, men de gav en kraftig effekt puckel som gjorde att den kändes sportigare. Men den kom sig kanske mer av att motorn tappade bottendraget :D
 
Åh, blir nästan gråtmild. Känns som i går när jag gick för att hämta min första hoj, en DT 125 -81 uppe vid tågstationen i Nyköping. 6500 kr som jag jobbat ihop genom att riva en fastighet under sommaren. Jävlar vilken känsla:kär

Ja det måste ju varit obeskrivligt när du dessutom jobbat ihop till den själv, underbart! Kommer du ihåg var du åkte första turen? Vilket år var det och var DT:n ny?

Du var inte ensam om det :) Suktade starkt efter en RD 125 LC! :kär Misstänker att du tittade mer på den uppe till vänster :hej
Tyvärr hade jag inte råd med LC:n, det fick bli en ett år äldre luftkyld RD 125 DX istället. Utrustades med ett par Allspeed expansionskammare andra året. Om de gav mer effekt vet jag inte, men de gav en kraftig effekt puckel som gjorde att den kändes sportigare. Men den kom sig kanske mer av att motorn tappade bottendraget :D

Haha, stämmer bra att DT LC:n gav mig svårast habegär. Men jag fick faktiskt låna en kompis en RD DX en eftermiddag för några mil. Tyckte den gick jävlar och vågade inte ens varva ur den i början!
 
Ja det måste ju varit obeskrivligt när du dessutom jobbat ihop till den själv, underbart! Kommer du ihåg var du åkte första turen? Vilket år var det och var DT:n ny?

Det var 1981. Köpte den av en kille som kört den knappt 200 mil. Vill minnas att jag körde till Täckkammars bro och naturligtvis runt i stan för att glassa.
 
Det var 1981. Köpte den av en kille som kört den knappt 200 mil. Vill minnas att jag körde till Täckkammars bro och naturligtvis runt i stan för att glassa.

Min första hoj var också en MX -81, en vit. Köptes konstigt nog efter at jag fixat bilkortet. Köptes i Lidingö där jag hämtade den med Volvo 140:n och lånat släp. Äntligen kunde hojlivet börja på riktigt!

Tror det var rätt att börja med en DT, 14 hk känns ju snabbare på skogsvägar än på 90-vägar.
 
Ingen fara, det kan aldrig bli för många 80-talare! :yoparty

Men hur många CB1100R har du? Berätta varför du köpte en till.

Hej, med denna 6 stycken.
1 81 2200 mil, 82 575 mil och 83 min frus lågmilare.... att behålla. Samling!

IMG_7311 cut 2.JPG IMG_7312 klipp.JPG

1 82 som jag nu haft 1 20 år, min vardagshoj.
1 82 mycket fin och helt komplett. Men stått still väldigt länge. Ska sättas i trafik.
1 82 nyinkommen i delar.... Säljare, en klubbkompis hörde utav sig! Priset och tror mig orka med jobbet på den....

1 82a ska fortsätta bli min vardagshoj. Men får se till nästa vår vilken utav dessa 3?

Mvh Tony

I mina ögon är det en vacker hoj. För en gamling som jag..... det den klara utav räcker långt för mig. Lagom obekväm! En drömhoj när den kom 1982, men då var min (hobbytid) helt fokuserad på racing med 4 hjul..... så inte fanns det pengar över för en sådan pärla då!
 
Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top