NisseHt
Yamaha samlare
Jag tror faktiskt jag förstår vad du menar..
-80talet:
Hojkort medans jag låg i lumpen, en ren slump då vi fick mycket fritid på sluttampen.
Hade inga pengar så någon hoj var inte planerad men precis innan muck var det en lumparpolare som skulle sälja sin RD350LC -84.
Sagt och gjort, slumpen tyckte jag skulle bli med Yamaha
Ångrar det kopiöst men sålde den när jag började plugga några år senare.
Åren gick och långt efter -80talet passerat dök det av en slump upp en R1 -99 då en bekants, bekant blivit av med kk, hade INTE tänkt skaffa hoj men blev i den blå tvåhjulingen, som råkade vara en Yamaha.
Fem år senare byttes den motvilligt in mot en likadan fast ny (Yamaha).
Dumt nog välte jag med den två år senare och ny införskaffades, det blev en.... Yamaha.
Cirkeln sluts:
besökte en polare som just köpt en Ténéré från -84, hade inte en aning om vad det var för hoj (inte han heller) men den såg kul ut.
Fyra dagar senare behövde han pengar till nytt "projekt" och undrade om jag ville köpa den? Ja va fan, det råkade bli en Yamaha.. till..
Några år senare, en jobbarbekant kunde inte köra sin hoj längre och funderade på att sälja den... Ja ni förstår säkert redan, en YAMAHA.
Så från en svart/röd, via två blå till tre röd/vita, evolution eller slump
Just ja, min saab, även fast jag har en nyare "DKW" så älskar jag att köra och meka den gamla saaben, sympatiserar med tänket hos de som konstruerat den tror jag.. Samma som med Yamaha.
Det känns ändå inte helt medvetet utan att slumpen lägger sej i vägen ibland..
Enda hoj av annat märke jag kan tänka mej så här på rak arm är RG500 Gamma
View attachment 438162View attachment 438163View attachment 438164View attachment 438165
Coolt med svart/röd RD, ganska säker på att den modellen fanns inte hos handlarna i Sverige.
http://www.rd350lc.net/pageWORLD-31K.htm