Till oss som gillar 80talet... också!

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
RG500
Undrar om det är samma snubbe som jag köpte mina Jollypipor av?
Han hade om jag minns rätt jobbat som generalagent för Yamaha i Holland och hade en ladugård full med 2t från 80-talet nånstans långt ute i Östra Göinge typ. Han hade då och verkar fortf ha en webshop där han säljer diverse prylar http://www.50cc.eu/. Kan ha varit en sju år sen ca. Marcel Dekker hette han. Var kul att se hans samling :)

Han finns i mörkaste Småland. :) Mycket trevlig herre!!:)
50CC AB
Kyrkvägen 26
36024 Linneryd
Sweden

Email.: sales@50cc.eu
Tel.: 0046 47034060 Ma / Vr 8.00-16.00
Fax.: 0046 44 94231
Mobile.: 0046 761073825

//Uffe

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Söndag 3 12 2017

80-tal, extra-ljus. Le Mans, Bol Dor, långdistans-stuk.

CB1100R 1982 extrahål i nederkant kåpa, mer kylning! 4/1 mindre vikt! mer effekt?
Bakskärm borta, snabbt hjulbyte!

CB1100R dubbel-lyse  utskuren 2.1.jpg CB1100R dubbel-lyse 04.jpg

Mvh Toyman
Tonys SuperBikeGarage

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Söndag 3 12 2017

80-tal, extra-ljus. Le Mans, Bol Dor, långdistans-stuk.

CB1100R 1982 extrahål i nederkant kåpa, mer kylning! 4/1 mindre vikt! mer effekt?
Bakskärm borta, snabbt hjulbyte!

View attachment 440196 View attachment 440197

Mvh Toyman
Tonys SuperBikeGarage

Det känns som det är en tidigare snubbe som gjort modifieringarna. Dom är välgjorda, speciellt att passa in en 5 3/4 H4 och det där dimljuset I original lykthål utan att såga sönder kåpan kräver lite känsla.

Den som ställt upp hojen för fotografering verkar inte vara lika noga med detaljer eller puts. Eller däck...

Innerluftade skivor är alltid cool på MC!

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Underbar 125-nostalgi:
125-annons.jpg

Undrar hur många timmar jag stirrat på den annonsen? :kär

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Underbar 125-nostalgi:
View attachment 444203

Åh, blir nästan gråtmild. Känns som i går när jag gick för att hämta min första hoj, en DT 125 -81 uppe vid tågstationen i Nyköping. 6500 kr som jag jobbat ihop genom att riva en fastighet under sommaren. Jävlar vilken känsla:kär

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Underbar 125-nostalgi:
View attachment 444203

Du var inte ensam om det :) Suktade starkt efter en RD 125 LC! :kär Misstänker att du tittade mer på den uppe till vänster :hej
Tyvärr hade jag inte råd med LC:n, det fick bli en ett år äldre luftkyld RD 125 DX istället. Utrustades med ett par Allspeed expansionskammare andra året. Om de gav mer effekt vet jag inte, men de gav en kraftig effekt puckel som gjorde att den kändes sportigare. Men den kom sig kanske mer av att motorn tappade bottendraget :D

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Åh, blir nästan gråtmild. Känns som i går när jag gick för att hämta min första hoj, en DT 125 -81 uppe vid tågstationen i Nyköping. 6500 kr som jag jobbat ihop genom att riva en fastighet under sommaren. Jävlar vilken känsla:kär

Ja det måste ju varit obeskrivligt när du dessutom jobbat ihop till den själv, underbart! Kommer du ihåg var du åkte första turen? Vilket år var det och var DT:n ny?

Du var inte ensam om det :) Suktade starkt efter en RD 125 LC! :kär Misstänker att du tittade mer på den uppe till vänster :hej
Tyvärr hade jag inte råd med LC:n, det fick bli en ett år äldre luftkyld RD 125 DX istället. Utrustades med ett par Allspeed expansionskammare andra året. Om de gav mer effekt vet jag inte, men de gav en kraftig effekt puckel som gjorde att den kändes sportigare. Men den kom sig kanske mer av att motorn tappade bottendraget :D

Haha, stämmer bra att DT LC:n gav mig svårast habegär. Men jag fick faktiskt låna en kompis en RD DX en eftermiddag för några mil. Tyckte den gick jävlar och vågade inte ens varva ur den i början!

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Ja det måste ju varit obeskrivligt när du dessutom jobbat ihop till den själv, underbart! Kommer du ihåg var du åkte första turen? Vilket år var det och var DT:n ny?

Det var 1981. Köpte den av en kille som kört den knappt 200 mil. Vill minnas att jag körde till Täckkammars bro och naturligtvis runt i stan för att glassa.

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Det var 1981. Köpte den av en kille som kört den knappt 200 mil. Vill minnas att jag körde till Täckkammars bro och naturligtvis runt i stan för att glassa.

Min första hoj var också en MX -81, en vit. Köptes konstigt nog efter at jag fixat bilkortet. Köptes i Lidingö där jag hämtade den med Volvo 140:n och lånat släp. Äntligen kunde hojlivet börja på riktigt!

Tror det var rätt att börja med en DT, 14 hk känns ju snabbare på skogsvägar än på 90-vägar.

Toyman

Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Ingen fara, det kan aldrig bli för många 80-talare! :yoparty

Men hur många CB1100R har du? Berätta varför du köpte en till.

Hej, med denna 6 stycken.
1 81 2200 mil, 82 575 mil och 83 min frus lågmilare.... att behålla. Samling!

IMG_7311 cut 2.JPG IMG_7312 klipp.JPG

1 82 som jag nu haft 1 20 år, min vardagshoj.
1 82 mycket fin och helt komplett. Men stått still väldigt länge. Ska sättas i trafik.
1 82 nyinkommen i delar.... Säljare, en klubbkompis hörde utav sig! Priset och tror mig orka med jobbet på den....

1 82a ska fortsätta bli min vardagshoj. Men får se till nästa vår vilken utav dessa 3?

Mvh Tony

I mina ögon är det en vacker hoj. För en gamling som jag..... det den klara utav räcker långt för mig. Lagom obekväm! En drömhoj när den kom 1982, men då var min (hobbytid) helt fokuserad på racing med 4 hjul..... så inte fanns det pengar över för en sådan pärla då!

Last edited:

Toyman

Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Grattis Tony!

Men det är inte så väl att skinnstället ät stl 58 och till salu:gnissla

//Micke

Tackar Micke.

52.... 52 och perfect för mig, ersätter mitt gamla som är lite buskigt.....

58? En dag dyker det upp, men tre färger är det ju. Några har du? Mvh Tony

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år