Kör på bara, det är lördag.
Ibland visas bilderna rätt när de publiceras trots att de förhandsvisas fel. Annans kan vi vrida lite på skärmar och handenheter.
Ska göra ett nytt försök när jag är lite piggare
Kör på bara, det är lördag.
Ibland visas bilderna rätt när de publiceras trots att de förhandsvisas fel. Annans kan vi vrida lite på skärmar och handenheter.
Ska göra ett nytt försök när jag är lite piggare
Saknar min som jag köpte ny våren -86Yamaha rd 500 lc
Ah, just den är ju så snygg tycker jag, ser den inte lite engelsk ut? Tror det var -85 den såldes. Men, det är ju en lite annorlunda cykel jmf med -83:an. På den nakna hojen hade de förenklat fjädringen och satt dit ett vanligt rör-styre. Trots det tycker jag den ser sådär diskret-dyr ut som en nyareMinns att jag som 125-förare tyckte det var en maffig och snygg hoj och en tönt-stämpel som senare Diversion fick hade den definitivt inte. 1984 eller om det var 85 fanns där en version helt utan kåpor också
View attachment 460512
Kul att du har haft koll på hojen hela tiden!Fasiken, jag har inga bra bilder på den.
De med kåpan på är ifrån 2002 när jag ägde den första gången.
Den första bilden är hojen i garaget 2017.
Importerad ifrån Tyskland 2002. 3238 mil.
Jag sålde den hösten 2003.
Såldes igen våren 2007. Besiktigad 2007. 3852 mil.
Kraschad en gång på Falkenbergsbanan 2008.
Omlackad utav "Peat" i Göteborg... juni 2009.
Besiktigad juli 2009. 4435 mil
Körförbud 2011.
Körd typ en sommartur varje år.
Utavställd utav mig 2017 5304 mil.
Blev min åter 2017 när ägaren avled.
ca 15 år och 2000 mil.
I behov utav service.... pågår nu.
37 år och bara 5300 mil. En going. Ska bli kul få igång den! Hej på er.
Med vänlig hälsning Toyman
CB1100R är för mig den bättre hojen. Bekvämare körställning. Bättre styre för handlederna mina.Kul att du har haft koll på hojen hela tiden!
Men om du jämför VF:n med t.ex. en CB 1100R, hur skulle du säga att körställning, fjädring och allmänt uppträdande skiljer sig dem emellan när du är ute och kör? De är ju Hondas toppmodeller av två generationer superbikes, så det vore kul att höra vad "den vanlige knutten" tycker.
Aha, jag trodde CB var rejsigare än VF, men det kanske bara är raceresultaten som talar för CB?CB1100R är för mig den bättre hojen. Bekvämare körställning. Bättre styre för handlederna mina.
Inte så raceig som VF1000R hojen, men lättare.
VF1000R är mycket mer vrid i maskin, goare motorljud med sina drev till kammarna och vattenkylningen. Och ett underbart avgasljud.... Vill nog tycka att VFn kräver mer focus i körningen.
Som sagt jag är bara en gammal återfallsknutte. Njutare!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |