Till oss som gillar 80talet... också!

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Okej, så i princip gör du som de flesta andra; du ställer in hojen och tar ev problem när de ska köras nästa gång.
Men vilka brukar problemen vara vid uppstart? Att det läcker soppa här och där?
Bensinen är ju stora bekymmret. Batterier som står likaså. Packboxar fram, osv. Men det beror lite på hur mycket hojen är brukad.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Var tog din blogg vägen?
https://www.sporthoj.com/forum/thre...bikecollection-1988-2002-en-super-era.284665/
är det denna tråd du tänker på.

Har 2 egna mc sidor på Facebook.

å så lite dragracing.

Massa mc-bilder!

Å så instagram.

Lätt lite skruvat! ;-) :(:va
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
https://www.sporthoj.com/forum/thre...bikecollection-1988-2002-en-super-era.284665/
är det denna tråd du tänker på.

Har 2 egna mc sidor på Facebook.

å så lite dragracing.

Massa mc-bilder!

Å så instagram.

Lätt lite skruvat! ;-) :(:va
Nej, det var en blogg här på SH. Kanske försvann i någon större omändring, rätt några år sen. Du brukade skriva i arla morgonstund med en neskaffe bredvid. Det var en skatt!

Har för mig att du blev rätt vred när den försvann. Vet inte om bloggarna finns eller gått att återskapa? Har i vart fall inte lyckats hitta.

Är inte reggad på någon av de andra plattformarna.

Imponerande gärning och dokumentation!
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Nej, det var en blogg här på SH. Kanske försvann i någon större omändring, rätt några år sen. Du brukade skriva i arla morgonstund med en neskaffe bredvid. Det var en skatt!

Har för mig att du blev rätt vred när den försvann. Vet inte om bloggarna finns eller gått att återskapa? Har i vart fall inte lyckats hitta.

Är inte reggad på någon av de andra plattformarna.

Imponerande gärning och dokumentation!
Den minns jag väl, den försvann när det byttes plats, uppdaterades, bytte ägare. försvann! ....
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Såg i en annan tråd en bild på en FZR 1000 EXUP -89:a med samma grå färg som jag hade. Måste säga att jag strökollar lite på subito.it om det skulle dyka upp en till bra pris... Jag hade mycket kul i sadeln på min - innan jag vurpade den sönder o samman... En bild från 1990
img006.jpg
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Såg i en annan tråd en bild på en FZR 1000 EXUP -89:a med samma grå färg som jag hade. Måste säga att jag strökollar lite på subito.it om det skulle dyka upp en till bra pris... Jag hade mycket kul i sadeln på min - innan jag vurpade den sönder o samman... En bild från 1990
View attachment 484169
Den där hjälmen ville jag ha då när det begav sig men av någon anledning blev den aldrig köpt...
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Den där hjälmen ville jag ha då när det begav sig men av någon anledning blev den aldrig köpt...
Randy Mamolan var min andra Arai efter en Taira replica som jag köpte -87 (vars mönster jag nog gillar bättre). Sedan har det bara blivit Arai efter det, förutom en reservhjälm jag köpte för några år sedan, en Nolan Carlos Ceca med världskartan. Några vita RX7 och nu senast ett par customlackade Arai:er till Katanan och RC30:an. Jag provande en RX7-X i Japan för 5-6 år sedan när de släppte RC30 jubileumsmodellen, men X-varianten är alldeles för platt/rund för mitt huvud (eller näsa...), så även om den bara kostade kring halva priset mot V-versionen här i Europa var det aldrig något att ens fundera på!

s1.jpgDSC_5386s.jpg
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Älskar 80-talet och det som kom från Suzuki under dessa år.
Kan vara så att jag postat dessa tidigare men kanske någon gillar att se dom igen.
Gillar att gå ner i garaget och bara drömma mig tillbaka till då det hände.
 

Bifogat

  • IMG_3952.jpeg
    IMG_3952.jpeg
    769.3 KB · Visningar: 49
  • IMG_3951.jpeg
    IMG_3951.jpeg
    617.9 KB · Visningar: 52

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Älskar 80-talet och det som kom från Suzuki under dessa år.
Kan vara så att jag postat dessa tidigare men kanske någon gillar att se dom igen.
Gillar att gå ner i garaget och bara drömma mig tillbaka till då det hände.
Suzukis två mest ikoniska hojar, såå rätt! :tummenupp
 

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
kymco Cobraracer
Älskar 80-talet och det som kom från Suzuki under dessa år.
Kan vara så att jag postat dessa tidigare men kanske någon gillar att se dom igen.
Gillar att gå ner i garaget och bara drömma mig tillbaka till då det hände.
Den var väldigt snygg (gsx-r), är det andra generationen?
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Älskar 80-talet och det som kom från Suzuki under dessa år.
Kan vara så att jag postat dessa tidigare men kanske någon gillar att se dom igen.
Gillar att gå ner i garaget och bara drömma mig tillbaka till då det hände.
Kan bara hålla med. Suzuki gjorde många fina hojar på den tiden.
Här en av mina hojar.
Min Gr650 -83.
Screenshot_20230612_080810_Gallery.jpg
 
Last edited:

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Exakt en sån körde min körskolelärare när det var körkortsdags, fin hoj som han faktiskt gasade ordentligt med när vi övade grusvägskörning?.
Ja det är en trevlig hoj som inte bangar att man gasar lite. Har pressat den på lite kurviga vägar och blivit imponerad av hur bra den klarar det.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Se där ja. En Kawasaki z 750 L1 -81. Årsmodellen efter min z 750 E1 -80..
Skillnaden, för er spekulanter, är att -81an har 20 literstank mot 17, annan sadel, soppanivålampa istället för analog voltmätare, lackad framskärm istället för kromad och 50 mm längre sving. Förmodligen längre kedjeskydd och lite längre kedja. Tyngre. Tråkig lack jämfört med -80an.

Bike-redaktionens favorit genom åren. Eller?

IMG_0137.jpeg
Bakskärmen kapades både på längden och djupet. Jäklar vad snygg den är ❤️
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Se där ja. En Kawasaki z 750 L1 -81. Årsmodellen efter min z 750 E1 -80..
Skillnaden, för er spekulanter, är att -81an har 20 literstank mot 17, annan sadel, soppanivålampa istället för analog voltmätare, lackad framskärm istället för kromad och 50 mm längre sving. Förmodligen längre kedjeskydd och lite längre kedja. Tyngre. Tråkig lack jämfört med -80an.

Bike-redaktionens favorit genom åren. Eller?

View attachment 488090
Bakskärmen kapades både på längden och djupet. Jäklar vad snygg den är ❤️
Den testen i Bike läste jag fullständigt sönder! Jag skulle ha en Z750 när 125:an skulle säljas...tyvärr blev det inte så men drömmen fanns kvar :)
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top