Tillbaks till den rätta kärleken

Skorpan

Guest
känner igen det där....
min gjorde slut via MSN på jobbet,var väl enklast o smidigast för henne antar jag...IDIOT!!! :finger :mad: :kocko

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
kawafreak skrev:
Har varit tillsammans med en tjej ett tag nu och allting har varit underbart har känts som mitt livs kärlek (tror nog att det är den första tjejen jag varit så kär i) kommer hem från jobbet idag och hittar ett kuvert med mina nycklar och ett brev där hon säger att hennes känslor för mig hade dött senast igår så sade hon att allt var bra.... nu säger hon att jag är för lugn för henne...??? Samma egenskap som hon gillade mig för... lugn och trygg... hon hade inte ens mage att säga det till mig direkt... fy fan för kärringar(hoppas ingen tar illa upp nu men jag är skitledsen och arg) :gråta :gråta

Så därför tillbaka till det som jag vet inte sviker nämligen ens riktiga vänner och hojen

TJEJER ÄR INGA RIKTIGA KILLAR... så är det bara......

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
R1 -99
Andreas_cbr600 skrev:
Och detta va dessutom typ 3 vecor efter vi fått lägenhet ihop så nu bor jag i en stor lägenhet med hennes namn på dörren!

Som de andra tidigare har skrivit, det tyder på ett mycket omoget beteende att göra sådär. Du kan hitta någon mycket bättre, gå bara inte för fort fram. Måste smälta det här och komma över henne innan du träffar någon annan. Man ska aldrig ersätta ett ex med en annan partner, utan alla förhållanden bör vara individuella. Förstår du vad jag menar? :)

En av mina tankar efter det tog slut, var att jag skulle plocka bort alla saker som påminde mig om henne. När jag var på väg så kunde jag det inte, det kändes inte rätt. Jag lät alla saker stå där de hade stått ett tag, sedan en dag kände jag mig redo för att plocka bort dem. Vissa saker har jag till och med kvar men när jag tittar på dem så känner jag inget.

Anledningen till det är att jag vet att hon inte är samma människa som jag blev förälskad i. Hon har verkligen bytt livsstil på många olika sätt och vis. Äkta kärlek dör aldrig, men ibland tynar den bort lite. Jag tror att om några veckor eller månader, så kommer du att komma till insikt att det fanns saker med henne som du inte tyckte om hos henne. De första dagarna är alltid värst, då är den människan den enda man vill ha och den är perfekt.

HanneZ

Guest
Personligen gjorde jag slut via sms senast, fanns inget direkt bättre alternativ. Kommunikationen va rätt urkukad på slutet, allt ja sa så börja hon bara gråta m.m. Hade jag sagt det i ansiktet på henne så hade hon först sprungit iväg o spytt, sen gråtit, sen bönat o bett.

Menar inte på att du som startat tråden eller någon annan gjort något fel, men vissa människor får skylla sig själva att dom blir förda bakom ljuset när dom inte kan ta verkligheten för vad den där!

/ Hannes

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
R1 -99
HanneZ skrev:
Personligen gjorde jag slut via sms senast, fanns inget direkt bättre alternativ. Kommunikationen va rätt urkukad på slutet, allt ja sa så börja hon bara gråta m.m. Hade jag sagt det i ansiktet på henne så hade hon först sprungit iväg o spytt, sen gråtit, sen bönat o bett.

Menar inte på att du som startat tråden eller någon annan gjort något fel, men vissa människor får skylla sig själva att dom blir förda bakom ljuset när dom inte kan ta verkligheten för vad den där!

/ Hannes

Förstår att det måste ha varit för dig med en så känslig tjej, låter inte särskilt nyttigt. Men fortfarande, nu spydde hon och grät i sin ensamhet... frågan är om det är bättre eller bara lättare för din del?

Säger inte att du gjorde rätt eller fel, men har själv aldrig varit med om den där situationen och därför funderar jag lite. :va

HanneZ

Guest
Kentamannen skrev:
Förstår att det måste ha varit för dig med en så känslig tjej, låter inte särskilt nyttigt. Men fortfarande, nu spydde hon och grät i sin ensamhet... frågan är om det är bättre eller bara lättare för din del?

Säger inte att du gjorde rätt eller fel, men har själv aldrig varit med om den där situationen och därför funderar jag lite. :va
nja, hon hade kompisar som kunde stötta henne, jag va trött på att vara pappa åt min flickvän! Och efter 10 misslyckade göra-slut-försök så bestämde jag mig för att jag behövde en ny teknik!

/ Hannes

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Grejen är ju den att visst kommer man att sluta tänka på det men man kommer ju aldrig att glömma. Och skall jag va helt ärlig så blir jag heldre dumpad på våren än tex på hösten... då är det ju mörkt och jävligt och sen kommer julen.

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
I "livet från den ljusa sidan" får Jack Nicholson frågan hur han i sina böcker kan kan beskriva kvinnor så träffande. "Jag föreställer mig en man och tar bort allt logiskt tänkande och sunt förnuft"

Den här oberäkneliga sidan stöter man på hela tiden men ändå kan man inte låta bli att bli förvånad, förbannad, ledsen osv när det händer. Känslomässigt engagemang i brudar suger då det ofta slutar med :brinnerup

Har råkat ut för detta alltför många gånger på för kort tid, därav min pessimistiska syn på kvinnor för stunden :huvet

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
sege skrev:
Men kom ihåg! Du hade flickvän den tunga perioden på vintern, nu är det vår och hojen lockar så nu är det inte alls lika viktigt längre. :D

...säger killen som påstår sig blivit seriös.. :D :blah

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
R1 -99
HanneZ skrev:
nja, hon hade kompisar som kunde stötta henne, jag va trött på att vara pappa åt min flickvän! Och efter 10 misslyckade göra-slut-försök så bestämde jag mig för att jag behövde en ny teknik!

Tack, du satte ljus till frågan. För övrigt har jag alltid varit lite off till frågan om att göra slut via sms eller något liknande, men det beror helt på situationen.

Ken

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
R1 -99
Andreas_cbr600 skrev:
Grejen är ju den att visst kommer man att sluta tänka på det men man kommer ju aldrig att glömma. Och skall jag va helt ärlig så blir jag heldre dumpad på våren än tex på hösten... då är det ju mörkt och jävligt och sen kommer julen.

Det tycker jag inte heller att man ska göra, man ska aldrig glömma. Det är ett fint minne om du tänker tillbaka, hur gammal du än blir. Dessutom så har man förhoppningsvis lärt sig en hel del. Visst kanske man saknar det, men i det här skedet så kan det bara bli bättre... eller hur? :)

Ja du hade tur din rackare, bli dumpad på våren och inte hösten! Gissa när det tog slut för oss? :brinnerup Nu kan jag sitta och le över det iallafall, så det känns bättre.

Dragon

Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Kentamannen skrev:
Ja du hade tur din rackare, bli dumpad på våren och inte hösten! Gissa när det tog slut för oss? :brinnerup Nu kan jag sitta och le över det iallafall, så det känns bättre.

Hade det tagit slut i höstas hade jag fan blivit helt krossad.. visst jag är skit ledsen nu men vi har trotts allt våren och sommaren att se fram emot.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Lågt gjort av din tjej som inte kunde prata med dej istället. Låter som hon inte riktigt har tänkt efter när det gäller det där med att flytta ihop...

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Tjejer är intressanta.....

Snälla, lugna och trevliga killar? Nä, fyy faan! Dödstrist!
Juha Valjakala och Krister Petterson skall det vara! :tummenupp :kär

Dom är ju egentligen JÄTTEFINA människor innerst inne. Och spännande! Och om dom slår mig någon gång ibland, så betyder det ju ingenting. Jag fick ju en bukett rosor en gång efteråt. Och så sa han ju förlåt, och att han älskar mig!

Som sagt, tjejer.... :va

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Se det från den ljusa sidan...
Mer tid för att köra hoj, festa med vännerna, mm

Just nu känns allt skit men det kommer att vända fortare än du tror.
Och ja du kommer hitta någon ny... men varför skynda med det?
Men som sagt det blir bra ska du se,....

Per_svall

Asfalt är hårt
Gick med
20 Jun 2003
Hoj
Superduke -07
Säger samma som en polare sa förra sommaren.

VORE DET INTE FÖR SEXET SÅ SKULLE MAN VARA GAY!

så sant så sant

Dragon

Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Man skulle ha en liten tailänska i garderoben som endast va där för sexet..
Inget gnäll, ingen shopping bara sex

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
"I've learned that you cannot make someone love you. All you can do is stalk them and hope they panic and give in."

"Ever tried? Ever Failed? No matter. Try again. Fail again. Fail better."

"The love you can't have lasts the longest, feels the strongest & hurts the most."

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
sharpedge skrev:
Jag börjar skönja ett mönster här nu. Juh närmare sommarn vi kommer desto mer "hon har gjort slut"-trådar ploppar upp. Går tjejerna ur sitt ide nu och blir singlar på sommarn för att busa eller vad är det frågan om???

Ja, visste du inte det? Bland tjejer finns ett utbrett behov av att "känna sig fria" och en del av dem har så taskig verklighetsuppfattning att de anser att ett förhållande begränsar denna frihet. Ett bra förhållande begränsar ingen frihet egentligen...

Så jo, sitter man i ett förhållande med slentrianproblem eller allmänt taskig stämning så sitter man jävligt pyrt till för att bli dumpad i samband med tjällossningen.

När sommaren kommer så vill dom vara fria... ... vilket naturligtvis betyder att hon inte vill ha dig längre.
Dom vill vara själva ett tag... ...... vilket naturligtvis betyder att hon inte vill ha dig längre.
Det är inte dig det är fel på det är...... vilket naturligtvis betyder att hon inte vill ha dig längre.

Ibland suger livet. Så är det bara...

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...